Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupunkibulevardien vetovoima. Case Hämeentie. Käy toteamassa tuo urbaanisyke!

Vierailija
02.06.2021 |

Eräiden tahojen mukaan joukkoliikennekadut, joista myös merkittävä osa on lohkaistu jalankulkua ja pyöräilyä varten ovat Helsingin tulevat vetovoima-alueet.

En ole vielä keksinyt miten nuo bulevardit eroavat Hämeentiestä. Paitsi, että Hämeentien saavutettavuus on ylivoimainen, metroasema molemmissa päissä, ratikoita, busseja loppumaton virta ja toisessa päässä oikeasti kiinnostavat tori ja kauppahalli.

Avaakohan H&M, Monki tai Halonen uuden cityliikkeen Hämeentielle? Vapaita liiketiloja näyttäisi löytyvän.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeentieltä on lopettanut yli puolet liikkeistä sen jälkeen kun vihreät saivat tuhottua alueella kulkemisen.

Vierailija
2/18 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tämä "puistobulevardi Hämeentielle"- hanke nostaa päätään? Se ei viimeksikään saanut rahoitusta, eikä suurta kannatusta. Miksi kukaan kuvittelee, että nyt olisi ylimääräistä rahaa jossain jemmassa Hämeentien muuttamiseksi puistobulevardiksi? Sellainen suurprojekti tulisi maksamaan miljoonia. Mitä ne pelimerkit muka revitään? Hulluutta! Kaupungilla ei ole vara tällaisiin investointeihin. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeentien pilaaminen on hyvä osoitus siitä kuinka hölmöjä vihreät ovat.

Vierailija
4/18 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siellä Hämeentiellä pitäisi olla mitään liikkeitä ylipäätään?

Vierailija
5/18 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muussa maassa pääkaupungin pääväylää ei muutettaisi autottomaksi. Vielä kun Helsingin maantiede on meren takia mitä on, aivan järjetöntä.

Vierailija
6/18 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä maalainen kysyy, millä tavalla se on sitten pilattu? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siellä Hämeentiellä pitäisi olla mitään liikkeitä ylipäätään?

Suomestahan voisi lopettaa tosiaan vaikka kaikki yritykset. Säästetään vaan sossu.

Vierailija
8/18 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit puhuu Suomessa "case" ei kuulu tähän kieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä maalainen väittää Hämeentien päässä olevan metroaseman?

Vierailija
10/18 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä maalainen kysyy, millä tavalla se on sitten pilattu? 

Liikennettä ja ruuhkia on enemmän kuin laki sallii. Siitä pääsee stadista suoran ajamaan Lahdentielle (E75, Valtatie 4) ja eteenpäin ympäriinsä, joten infrastruktuuri on pilalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siellä Hämeentiellä pitäisi olla mitään liikkeitä ylipäätään?

Käy katsomassa. Kyllä se(kin) sulle avautuu.

Vierailija
12/18 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeentieltä kiellettiin siis autoliikenne jokin aikaa sitten Siltasaarenkadun ja Helsinginkadun väliseltä osuudelta. Merkittävä sisäänajoväylä siis suljettiin ja samalla koko kadunpätkästä tuli kuollut ghetto. Liikkeistä ovat kai säilyneet jotkut riisiä myyvät etnokaupat ja pari kaljakuppilaa. Kaupunkibulevadi my ass.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ne hämeentietä käyttävät sukkahousuhomot ylläpitää jotain henkkamaukkaa, eihän niihin munatrikoisiin mahdu edes pankkikorttia...

Vierailija
14/18 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämeentieltä kiellettiin siis autoliikenne jokin aikaa sitten Siltasaarenkadun ja Helsinginkadun väliseltä osuudelta. Merkittävä sisäänajoväylä siis suljettiin ja samalla koko kadunpätkästä tuli kuollut ghetto. Liikkeistä ovat kai säilyneet jotkut riisiä myyvät etnokaupat ja pari kaljakuppilaa. Kaupunkibulevadi my ass.

Sisältää siis likimain samat elementit kuin eri puolille sisääntuloväyliä hahmotellut kaupunkibulevardit. Mitä niissä on muuta lisäarvoa kuin jotain puita havainnekuvissa, jotka saavuttavat havainnekuvien koon joskus 2040-luvulla. Hämeentie nykytila on vahvin argumentti tuollaista bulevardihörhöilyä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämeentien pilaaminen on hyvä osoitus siitä kuinka hölmöjä vihreät ovat.

Tässä pitäisi ottaa nyt lusikka kauniisti käteen ja tutkia mitä oikein syntyi. Miten kuvitellaan, että jotain vetovoimaista kaupunkitilaa syntyy jonnekin Vihdintielle talorivien väliin. Tällähän perustellaan autokaistoje karsiminen.

Vierailija
16/18 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämeentieltä on lopettanut yli puolet liikkeistä sen jälkeen kun vihreät saivat tuhottua alueella kulkemisen.

Virheistä voisi oppia ellei ideologia estäisi.

Vierailija
17/18 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä maalainen kysyy, millä tavalla se on sitten pilattu? 

Älä välitä, en minäkään ymmärrä.

T: stadilainen

Vierailija
18/18 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämeentieltä kiellettiin siis autoliikenne jokin aikaa sitten Siltasaarenkadun ja Helsinginkadun väliseltä osuudelta. Merkittävä sisäänajoväylä siis suljettiin ja samalla koko kadunpätkästä tuli kuollut ghetto. Liikkeistä ovat kai säilyneet jotkut riisiä myyvät etnokaupat ja pari kaljakuppilaa. Kaupunkibulevadi my ass.

En mä ole missään nähnyt että kukaan siitä kaavaili mitään kaupunkibulevardia tai puhuisi siitä tuolla kuvauksella, paitsi sinä nyt ja ap.