Kaupunkibulevardien vetovoima. Case Hämeentie. Käy toteamassa tuo urbaanisyke!
Eräiden tahojen mukaan joukkoliikennekadut, joista myös merkittävä osa on lohkaistu jalankulkua ja pyöräilyä varten ovat Helsingin tulevat vetovoima-alueet.
En ole vielä keksinyt miten nuo bulevardit eroavat Hämeentiestä. Paitsi, että Hämeentien saavutettavuus on ylivoimainen, metroasema molemmissa päissä, ratikoita, busseja loppumaton virta ja toisessa päässä oikeasti kiinnostavat tori ja kauppahalli.
Avaakohan H&M, Monki tai Halonen uuden cityliikkeen Hämeentielle? Vapaita liiketiloja näyttäisi löytyvän.
Kommentit (18)
Taasko tämä "puistobulevardi Hämeentielle"- hanke nostaa päätään? Se ei viimeksikään saanut rahoitusta, eikä suurta kannatusta. Miksi kukaan kuvittelee, että nyt olisi ylimääräistä rahaa jossain jemmassa Hämeentien muuttamiseksi puistobulevardiksi? Sellainen suurprojekti tulisi maksamaan miljoonia. Mitä ne pelimerkit muka revitään? Hulluutta! Kaupungilla ei ole vara tällaisiin investointeihin. Piste.
Hämeentien pilaaminen on hyvä osoitus siitä kuinka hölmöjä vihreät ovat.
Miksi siellä Hämeentiellä pitäisi olla mitään liikkeitä ylipäätään?
Missään muussa maassa pääkaupungin pääväylää ei muutettaisi autottomaksi. Vielä kun Helsingin maantiede on meren takia mitä on, aivan järjetöntä.
Tyhmä maalainen kysyy, millä tavalla se on sitten pilattu?
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä Hämeentiellä pitäisi olla mitään liikkeitä ylipäätään?
Suomestahan voisi lopettaa tosiaan vaikka kaikki yritykset. Säästetään vaan sossu.
Idiootit puhuu Suomessa "case" ei kuulu tähän kieleen.
Tyhmä maalainen väittää Hämeentien päässä olevan metroaseman?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä maalainen kysyy, millä tavalla se on sitten pilattu?
Liikennettä ja ruuhkia on enemmän kuin laki sallii. Siitä pääsee stadista suoran ajamaan Lahdentielle (E75, Valtatie 4) ja eteenpäin ympäriinsä, joten infrastruktuuri on pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä Hämeentiellä pitäisi olla mitään liikkeitä ylipäätään?
Käy katsomassa. Kyllä se(kin) sulle avautuu.
Hämeentieltä kiellettiin siis autoliikenne jokin aikaa sitten Siltasaarenkadun ja Helsinginkadun väliseltä osuudelta. Merkittävä sisäänajoväylä siis suljettiin ja samalla koko kadunpätkästä tuli kuollut ghetto. Liikkeistä ovat kai säilyneet jotkut riisiä myyvät etnokaupat ja pari kaljakuppilaa. Kaupunkibulevadi my ass.
Millä ne hämeentietä käyttävät sukkahousuhomot ylläpitää jotain henkkamaukkaa, eihän niihin munatrikoisiin mahdu edes pankkikorttia...
Vierailija kirjoitti:
Hämeentieltä kiellettiin siis autoliikenne jokin aikaa sitten Siltasaarenkadun ja Helsinginkadun väliseltä osuudelta. Merkittävä sisäänajoväylä siis suljettiin ja samalla koko kadunpätkästä tuli kuollut ghetto. Liikkeistä ovat kai säilyneet jotkut riisiä myyvät etnokaupat ja pari kaljakuppilaa. Kaupunkibulevadi my ass.
Sisältää siis likimain samat elementit kuin eri puolille sisääntuloväyliä hahmotellut kaupunkibulevardit. Mitä niissä on muuta lisäarvoa kuin jotain puita havainnekuvissa, jotka saavuttavat havainnekuvien koon joskus 2040-luvulla. Hämeentie nykytila on vahvin argumentti tuollaista bulevardihörhöilyä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Hämeentien pilaaminen on hyvä osoitus siitä kuinka hölmöjä vihreät ovat.
Tässä pitäisi ottaa nyt lusikka kauniisti käteen ja tutkia mitä oikein syntyi. Miten kuvitellaan, että jotain vetovoimaista kaupunkitilaa syntyy jonnekin Vihdintielle talorivien väliin. Tällähän perustellaan autokaistoje karsiminen.
Vierailija kirjoitti:
Hämeentieltä on lopettanut yli puolet liikkeistä sen jälkeen kun vihreät saivat tuhottua alueella kulkemisen.
Virheistä voisi oppia ellei ideologia estäisi.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä maalainen kysyy, millä tavalla se on sitten pilattu?
Älä välitä, en minäkään ymmärrä.
T: stadilainen
Vierailija kirjoitti:
Hämeentieltä kiellettiin siis autoliikenne jokin aikaa sitten Siltasaarenkadun ja Helsinginkadun väliseltä osuudelta. Merkittävä sisäänajoväylä siis suljettiin ja samalla koko kadunpätkästä tuli kuollut ghetto. Liikkeistä ovat kai säilyneet jotkut riisiä myyvät etnokaupat ja pari kaljakuppilaa. Kaupunkibulevadi my ass.
En mä ole missään nähnyt että kukaan siitä kaavaili mitään kaupunkibulevardia tai puhuisi siitä tuolla kuvauksella, paitsi sinä nyt ja ap.
Hämeentieltä on lopettanut yli puolet liikkeistä sen jälkeen kun vihreät saivat tuhottua alueella kulkemisen.