Kaikilla olisi uusi auto jos olisi varaa
Ihmiset ostaisivat jo nyt vähäpäästöisen uuden auton jos olisi varaa .Kukaan ei halua ajaa alle tonnin ritsoilla joita joutuu korjailemaan . Sähköautoihin ei ole monella yksinkertaisesti varaa vaikka porkkanana olisi pari tonnia .
Kommentit (16)
En ostaisi vaikka olisi varaa. Miksi vaihtaisin mukavan, turvallisen ja 300 hv:n tehoisen 20 vuotta vanhan täysin kunnossa olevan autoni muovihärpäkkeeseen. Niin hullu en ole.
Kolmen tonnin 10 vuotta vanha ritsakin säilyy kasassa ilman kalliita korjauksia jos sillä ajaa varovasti.
Rahaa jää muuhun käytöön kun ei pistä omaisuutta autoon. Ei se autovero vaikuttaisi esim meidään perheen autoilukuluihin mitenkään. Tietysti jos olisi rahaa kunnolla niin teslahan olisi pihalla mutta tulot ovat mitkä ovat.
Yli puolet helsinkiläistalouksista pärjää vallan mainiosti ilman autoa. Mitä he uudellakaan autolla tekisivät? Parkkitila loppuisi asap.
Minulla olisi ollut varaa, mutta halusin ennemmin vähäpäästöisen polttomoottoriauton kuin jonkun hybridin joka on parin vuoden päästä ongelmajätettä. Palataan asiaan kun sähköautoa on oikeasti järkevää käyttää, myös ainoana autona.
Minulla olisi varaa vaikka Teslaan, mutta auto nyt vaan on maailman typerin sijoituskohde rahallisesti joten ennemmin päästelen muutaman satasen bensarutkulla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi ollut varaa, mutta halusin ennemmin vähäpäästöisen polttomoottoriauton kuin jonkun hybridin joka on parin vuoden päästä ongelmajätettä. Palataan asiaan kun sähköautoa on oikeasti järkevää käyttää, myös ainoana autona.
Vähäpäästöinenkin auto muuttaa polttoaineen 70%:sti lämmöksi ilmakehään.
No en tiedä... En ole raaskinut vaihtaa edes vähän uudempaan, koska 15v vanha autonromuni on kuitenkin toimiva ja luotettava, työpaikka, päiväkoti ja harrastukset on kävelymatkan päässä, joten en aja kovin paljoa muutenkaan.
Onhan tuota joutunut korjailemaan, mutta aika vähän kuitenkin. Pitäisikö se uusi vaihtaa sitten vuosittain uuteen ja menisikö se pari vuotta vanha sitten aina kierräytykseen vai miten tämä toimisi, jos kaikki ajaisivat aina uudella?
Meillä on neljä vuotta sitten ostettu 13 000 euron auto, jolla on ikää seitsemän vuotta. Ei ostettaisi uutta nyt. Vielä ei ole tullut merkittäviä korjauskustannuksia, mutta jos alkaa tulla, niin sitten mietitään. Ajot on onneksi vähäisiä. Kukin tavallaan. Mietimme ympäristöä lähinnä niin, että emme käytä autoa tarpeettomasti. Pyöräilemme paljon.
Turha luulla kirjoitti:
En ostaisi vaikka olisi varaa. Miksi vaihtaisin mukavan, turvallisen ja 300 hv:n tehoisen 20 vuotta vanhan täysin kunnossa olevan autoni muovihärpäkkeeseen. Niin hullu en ole.
Tiedän kyllä miksi mainitsit autosi tehon. Kotterosi ei kuitenkaan pärjää yhdellekään sähköautolle kiihtyvyydessä.
ei-sähköautoille kirjoitti:
Turha luulla kirjoitti:
En ostaisi vaikka olisi varaa. Miksi vaihtaisin mukavan, turvallisen ja 300 hv:n tehoisen 20 vuotta vanhan täysin kunnossa olevan autoni muovihärpäkkeeseen. Niin hullu en ole.
Tiedän kyllä miksi mainitsit autosi tehon. Kotterosi ei kuitenkaan pärjää yhdellekään sähköautolle kiihtyvyydessä.
Eivät kaikki sähköautot ole Tesloja. Osa niistä on jopa ihan järkeviä ;)
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi varaa vaikka Teslaan, mutta auto nyt vaan on maailman typerin sijoituskohde rahallisesti joten ennemmin päästelen muutaman satasen bensarutkulla.
Paitsi että sinulla ei ole varaa Teslaan. Jos olisi et ajelisi "muutaman satasen bensarutkulla".
Jos Suomessa olisi verottomat autohinnat niin minulla olisi joka vuosi varaa uuteen autoon.
Kun asuin autoverottomassa maassa niin minulla olikin; yleensä Mersu, mutta myös muita merkkejä. No, pian muutan taas autoverottomaan maahan, joten autojeni laatu myös kohenee.
Turha luulla kirjoitti:
En ostaisi vaikka olisi varaa. Miksi vaihtaisin mukavan, turvallisen ja 300 hv:n tehoisen 20 vuotta vanhan täysin kunnossa olevan autoni muovihärpäkkeeseen. Niin hullu en ole.
Siks koska siinä on kasettisoitin, 4-portainen automaattivaihteisto ja syö 30 litraa satasella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi ollut varaa, mutta halusin ennemmin vähäpäästöisen polttomoottoriauton kuin jonkun hybridin joka on parin vuoden päästä ongelmajätettä. Palataan asiaan kun sähköautoa on oikeasti järkevää käyttää, myös ainoana autona.
Vähäpäästöinenkin auto muuttaa polttoaineen 70%:sti lämmöksi ilmakehään.
Modernit 2019 ja uudemmat bensamoottorit kuluttavat jo vähemmän polttoainetta, kuin 10 vuotta vanhat diesel moottorit.
Aiheseen hieman liittyen tieliikenteen päästöjen määrä väheni jo etätöiden ansiosta.
https://www.is.fi/autot/art-2000008001837.html
Minulla olisi varaa, mutta ajelen nykyisellä vanhalla autollani niin kauan kuin se on luotettava. Päästöjen vähyys on sivuseikka, koska en aja turhaan. Kilometrejä tulee aika vähän.