motoristit, miksi niitä prätkiä tarvii vähän väliä näprätä ja kaasutella?
Siis omassa tallissa. Illat kuuluu vähän väliä prum prum prummummum. Eikä siis ajeta vaan rassataan ilmeisesti illasta toiseen, eikö ne ole jo valmiita? Mitä te niille joka ilta teette?
Kommentit (14)
Liian kovaäänisestä prätkästä pitäisi tulla massiiviset sakot.
Ihana kevään ja kesän merkki, kun motoristit kaasuttelevat ulos luolistaan.
Ajaessa kaasuttelun ja päästelyn ymmärrän. Vapauden tunne, bensaa suonissain jne. Mutta mitä sitä siellä tallissa vähän väliä kaasutellaan? Prum prum pruuum ja hetken päästä taas ja samaa jatkuu illan ja seuraavan jne. Edes ajoon lähtöä juuri koskaan kuulu.
Tampereella tieltä kuuluu tuo sama ääni, juuri kun odotti kivaa ja hiljaista kevättä. :O
Sellaisia ne mopopojat on. Yli-ikäisinä homma tietenkin menee nolon puolelle mutta päristellä pitää
Sitä kun on talvella säädetty tyhmyyttään/osamattomuuttaan kaasarien säädöt wtuilleen, niin pakko pumppaa kaasua että se pysyy edes jotenkuten käynnissä.
Itse voitelen ketjut niin että pyörä on keskiseisontatuella ja käynnissä vaihde päällä, sit vaan suihkii sitä ketjuöljyä kun ketjut kulkee siinä kätevästi.
Eipä tuota ole juuri muutoin tarvetta tallissa pitää päällä.
Ukko38 kirjoitti:
Sitä kun on talvella säädetty tyhmyyttään/osamattomuuttaan kaasarien säädöt wtuilleen, niin pakko pumppaa kaasua että se pysyy edes jotenkuten käynnissä.
Ai tallissa pumpataan illat pitkät?
Net ei nämä mopopojat ole siitä fiksummasta päästä niin sen takia täytyy tarkistaa. vähän väliä, käykö kone...Ja onhan se tärinäkin varmaan takamuksissa samanlaista kuin naapurin paten tuunatessa b-rappua....
Vierailija kirjoitti:
Itse voitelen ketjut niin että pyörä on keskiseisontatuella ja käynnissä vaihde päällä, sit vaan suihkii sitä ketjuöljyä kun ketjut kulkee siinä kätevästi.
Eipä tuota ole juuri muutoin tarvetta tallissa pitää päällä.
Jotkut ilmeisesti suihkii illat pitkät. Täällä ainakin samoista paikoista kaasuttelut kuuluu.
Miksi naisten pitää pöyhiä niitä hiuksia jatkuvasti? Eikö ne tullut aamulla laitettua kunnolla, kun niitä pitää hiplata pitkin päivää?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin on tyhjäkäynti niin huono että aina valoissa ja muuallakin pitää kaasutella, ettei sammu.
Siinä kaasuttimessa on satavarmasti säätöruuvi tyhjäkäynnin säätämiseen. Opettele säätämään sitä.
Pitkän talviseisonnan aikana olen 3 kertaa pitänyt käynnissä talissa jotta öljy kiertää eikä kytkinlevyt jumiudu. Ei se prätkällekään hyväksi ole jos tosi pitkiä aikoja kone käyttämättä.
Jos huoltaisin itse, varmasti käyttäisin tallissa huoltojen jälkeen jotta selviää käykö edelleen hyvin. Esim jos säätänyt läppärungot tai venttiilinvälykset. Ihan jo tulppien/ilmansuodattimen vaihdon yhteydessä saa olla tankki pois ja hyvä koittaa kierrättää jotta selviää onko joku letku jäänyt kytkemättä.
Mulla ainakin on tyhjäkäynti niin huono että aina valoissa ja muuallakin pitää kaasutella, ettei sammu.