Autokorjaamot: Vältä ja suosi näitä automerkkejä (top5)
Ruotsalaiset autokorjaamot julkaisseet top5 suositeltavaa merkkia ja top5 mustan listan mitä kannattaa välttää.
"Näitä kannattaa ostaa"
-VW, erityisesti diesel manuaalina
-Volvo koska kori kestää tiesuolaa
-Kia ja Toyota koska tarvitsevat vähiten korjauksia
-Saab, mainettaan parempi
"Vältä näitä autoja"
-VW, Skoda, Audi DSG vaihteistolla
-BMW dieselit, ainakin tietyt 2011 ja uudemmat
-Mersut 350 moottorilla
-Renault Clio
-Volvo sähkövikojen takia
https://www.verkkouutiset.fi/viiden-karki-naita-autoja-kannattaa-ostaa/
https://www.verkkouutiset.fi/tassa-on-autokorjaamojen-musta-lista-valta…
Kommentit (46)
Ajan sen ikäluokan autoilla, että ovat jo yksilöitä. Siis samaan rahaan voi saada "kunnon" merkiltä täyden pommin tai rupumerkiltä käyttöauton pitkäksi aikaa. Tarkkaan pitää syynätä kun ostaa, mutta säästää rahaa.
Olisko toi Volvo nyt sit parempi ostaa vai olla ostamatta?
DSG-ongelmat on jo korjattu... Kyse on 10 vuotta vanhoista malleista.
No nyt on lähdekritiikki heivattu🤣
Vierailija kirjoitti:
Volvo siis vähän kaksijakoinen, sopisi suomen säähän mutta sähkövikoja saa pelätä.
Volvo-omistajana voin allekirjoittaa tämän. 17v vanhassa V70 autossani ei ole ruostepilkkuakaan mutta sähkövikoja riittänyt. Kaasuläppä, airbag-yksikkö, bensapumppu jne. Vastaavan ikäisissä perheen japanilaisissa ei ole ollut sähkövikoja ollenkaan mutta ne on jouduttu ruostesuojaamaan jotta kori kestäisi.
DSG ja TSI kirjainyhdistelmät pitäisi saada hälytyskellot soimaan jos ostaa käytettyä VW, Audi, Skodaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, meillä onkin Ford.
Sama. Kolmas Ford menossa ja yllättävän vähävikaisia ovat kaikki olleet. Tuntuu, että hinta ja laatu kohtaavat aika kivasti. Huoltohinnat myös ihan asiallisia.
Vanhemmilla on ollut 5 eri Volvoa. Näistä neljässä on ollut sähkövikoja. Hyviä autoja ovat kaikki kyllä olleet eikä ruosteesta tietoakaan. Jämäköitä ja hyviä ajaa, mutta muutama todella kallis huolto sähköongelmien takia on jouduttu tekemään.
Volkkareissa ja muissa VAG:eissa kannattaa välttää dieseliä jos on turbo ja manuaali. Kytkin ei kestä kun 100000km ja on vaihdettava. Kokemusta on 500000km ja viiden kytkimen verran. Kokeiltu kaksoismassa ja tavallinen kytkin. Ei kestä kumpikaan. Ilman turboa dieselillä ei sitten tee mitään.
Kaikki ranskalaiset ovat täyttä sekundaan Pohjois-Euroopassa : Renault, Peugeot ja Citroen.
Ja Dazia ! ⬅️ 😂 Tuo merkki työllistää TODELLAKIN kiitettävästi AUTOKORJAAMOITA !
Vierailija kirjoitti:
Mites Subaru?
Kuten muutkin japsit/korealaiset: Tekniikka kestää mutta kori ruostuu. Subarun boxer-diesel on ehkä ainoa ongelma tekniikan osalta, moottoriremppoja tullut paljon. Bensakoneissa ei ongelmia.
Kannattaa aina vaatia uutena ruostesuojattua jos etsii käytettyä japanilaista/korealaista. Sillä on erittäin suurin vaikutus auton pitkäikäisyyteen ja arvon säilymiseen vanhempana. Uusien ostajat ei suojauta koska käytettyjen ostajat tyhmänä maksaa hyvän hinnan suojaamattomista. Siksi vaatikaa aina autoliikkeestä uutena ruostesuojattua japsia/korealaista. Tällä tavoin se alkaa näkymään hyvityshinnoissa ja uusien ostajat alkaa suojauttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Volkkareissa ja muissa VAG:eissa kannattaa välttää dieseliä jos on turbo ja manuaali. Kytkin ei kestä kun 100000km ja on vaihdettava. Kokemusta on 500000km ja viiden kytkimen verran. Kokeiltu kaksoismassa ja tavallinen kytkin. Ei kestä kumpikaan. Ilman turboa dieselillä ei sitten tee mitään.
Aika jännä. Lähipiirissä ollut useampi Golf, Passat, Jetta, Leon ja Octavia, mutta yhdessäkään ei ole ollut kytkimen kanssa mitään häikkää. Ei myöskään DSG:n.
No höh. Meillä ei 26 vuoteen ole muita autoja ollutkaan kuin MB ja BMW ja niitäkin on tuohon aikajaksoon mahtunut ainoastaan KOLME! Ikinä niissä ei ole mitään moottori- tai sähkövikoja ollut. MB E-mallin dieselfarkku ostettiin uutena 1994 ja ajettiin 10 vuotta ongelmitta. Vaihdettiin uuteen samaan malliin 2004 ja taas sama paitsi että se oli meillä 12 vuotta. Ikinä ei mitään ongelmaa. 2016 vaihdettiin 5-sarjan farkkubemariin joka ei ollut ihan uusi, mut hyvin on pelittänyt. Paras auto maantieajossa ikinä. Ei kyllä korreloi tuon listan kanssa mut ollaan sit ehkä poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volvo siis vähän kaksijakoinen, sopisi suomen säähän mutta sähkövikoja saa pelätä.
Volvo-omistajana voin allekirjoittaa tämän. 17v vanhassa V70 autossani ei ole ruostepilkkuakaan mutta sähkövikoja riittänyt. Kaasuläppä, airbag-yksikkö, bensapumppu jne. Vastaavan ikäisissä perheen japanilaisissa ei ole ollut sähkövikoja ollenkaan mutta ne on jouduttu ruostesuojaamaan jotta kori kestäisi.
Nämä kun yhdistäisi... Volvon kori japanilaisella tekniikalla. Mutta kun mennään markkinatalouden ehdoilla niin lopputuloksena olisi kuitenkin japanilainen kori Volvon sähköillä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volvo siis vähän kaksijakoinen, sopisi suomen säähän mutta sähkövikoja saa pelätä.
Volvo-omistajana voin allekirjoittaa tämän. 17v vanhassa V70 autossani ei ole ruostepilkkuakaan mutta sähkövikoja riittänyt. Kaasuläppä, airbag-yksikkö, bensapumppu jne. Vastaavan ikäisissä perheen japanilaisissa ei ole ollut sähkövikoja ollenkaan mutta ne on jouduttu ruostesuojaamaan jotta kori kestäisi.
Osta Volvo, voimanpesä,
Korjaa sitä koko kesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites Subaru?
Kuten muutkin japsit/korealaiset: Tekniikka kestää mutta kori ruostuu. Subarun boxer-diesel on ehkä ainoa ongelma tekniikan osalta, moottoriremppoja tullut paljon. Bensakoneissa ei ongelmia.
Kannattaa aina vaatia uutena ruostesuojattua jos etsii käytettyä japanilaista/korealaista. Sillä on erittäin suurin vaikutus auton pitkäikäisyyteen ja arvon säilymiseen vanhempana. Uusien ostajat ei suojauta koska käytettyjen ostajat tyhmänä maksaa hyvän hinnan suojaamattomista. Siksi vaatikaa aina autoliikkeestä uutena ruostesuojattua japsia/korealaista. Tällä tavoin se alkaa näkymään hyvityshinnoissa ja uusien ostajat alkaa suojauttamaan.
Uuden auton ostajan ei kannata ruostesuojausta tehdä kun hyöty menee seuraavalle omistajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volvo siis vähän kaksijakoinen, sopisi suomen säähän mutta sähkövikoja saa pelätä.
Volvo-omistajana voin allekirjoittaa tämän. 17v vanhassa V70 autossani ei ole ruostepilkkuakaan mutta sähkövikoja riittänyt. Kaasuläppä, airbag-yksikkö, bensapumppu jne. Vastaavan ikäisissä perheen japanilaisissa ei ole ollut sähkövikoja ollenkaan mutta ne on jouduttu ruostesuojaamaan jotta kori kestäisi.
Nämä kun yhdistäisi... Volvon kori japanilaisella tekniikalla. Mutta kun mennään markkinatalouden ehdoilla niin lopputuloksena olisi kuitenkin japanilainen kori Volvon sähköillä :)
Miten olis volvon kori Kiinalaisella tekniikalla ;)
Mulla toinen uusi Kia Ceed menossa eikä mitään vikoja. Edes polttimo ei ole palanut 👍
Volvo siis vähän kaksijakoinen, sopisi suomen säähän mutta sähkövikoja saa pelätä.