Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen oppilas ei pärjää koulussa?

Vierailija
30.03.2021 |

Peruskoulusta lukioon/amikseen ja AMK:sta yliopistoon. Kysyn asiallisesti, koska itse pärjäsin kun opiskelin ahkerasti ja se tuotti tulosta. Matematiikka tuotti vähän vaikeuksia, mutta siitäkin selvisin. Mikä voi olla syynä ettei pärjää koulussa?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys ja laiskuus.

Vierailija
2/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys, laiskuus ja niihin yhdistettynä kuvittelu omasta erinomaisuudesta.

Vierailija
4/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikka oppimisvaikeuksia. On olemassa kaikenlaisia tapauksia, jotka eivät ole kehitysvammaisia, mutta jotka eivät selviä koulusta samalla tavalla kuin muut.

Vierailija
5/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaation puute.

Vierailija
6/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen jota kiusataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei ole opettajan lellikki.

Vierailija
8/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla vaikka oppimisvaikeuksia. On olemassa kaikenlaisia tapauksia, jotka eivät ole kehitysvammaisia, mutta jotka eivät selviä koulusta samalla tavalla kuin muut.

Lukihäiriö ei ole este vaan hidaste. Vaatii enemmän aikaa ja kärsivällisyyttä menestyä koulussa ja puitteet sekä taitavat opettajat, mutta menestyin silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmistä ei kai nykyään sivistyneet ihmiset puhu. On erilaisia oppimisvaikeuksia, luki-ja kirjoitushäiriöitä, ne kai ainakin oppimista vaikeuttaa.

Vierailija
10/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määrittelet pärjäämisen? Keskeyttää peruskoulun tai toisen asteen vai alle 7 keskuarvo peruskoulussa? Ei ole kavereita, kiusataan, ei viihdy koulussa, häiriköi? Mitä tarkoitat pärjäämättömyydellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikein ongelma on se, että ei tule kouluun. Taustalla on yleensä psykososiaalisia ongelmia, huonoa vanhemmuutta yms. Jotkut vanhemmat jopa tukevat lintsaamista. Siinä ei ole paljon tehtävissä.

Toiseksi vaikeinta on, jos on oikein hankala adhd ja vakavia toiminnanohjauksen pulmia varsinkin yhdistettynä muihin oppimisvaikeuksiin.

Heikkolahjaisen oppilaan me kyllä leivomme läpi peruskoulusta, jos on kodin tuki ja jonkinlaiset työskentelytaidot.

T. Yläkoulun ope

Vierailija
12/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsymineen on viiivästynyt kenties. Ei käsitä asioiiita vaaan tekee niistä liian monimutkaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kypsymineen on viiivästynyt kenties. Ei käsitä asioiiita vaaan tekee niistä liian monimutkaisia.

Mietiiin esim jos esim lapsuudessa on sellainen elinympäristö josssa vanhemmat riitelevät paljon niin kuinka paljon se aiheuttaa kehityshäiriötä siinä mielessä että miten lapsi/nuori opii käsittelemäään asioita.

Vierailija
14/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vastata kuka pärjää.V.mäisimmät ja k.päisimmät tyypit usein pärjää.Heistä tulee myöhemmin pallituksen jäseniä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnoissa pärjääminen on aika suorassa suhteessa älykkyyden kanssa. Älykkyys jakautuu Gaussin käyrän mukaan. Toisillta sitä on enemmän, toisilla vähemmän, ja suurimmalla osalla melkein saman verran keskenään.

Älykkäälle koulu on todella helppoa. Vähemmän älykkäälle ei. Lisäksi on erilaisia motivaatiotekijöitä, jotka saavat suorituksen muuttumaan sekä ylös- että alaspäin.

Tähän päälle luki- ja matikkavaikeudet, jotka ovat poikkeuksellista aivotoimintaa. Samaten huippuälykkäillä autisteilla on poikkeukselliset aivot.

Kaikista ei edes ahkeralla työllä ja lukemisella tule jotain, mihin toisen pääsee yhtään yrittämättä (esim. sisään lääkikseen).

Vierailija
16/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso haaste nykyään on tunne-elämän häiriöt. Siis esim. rajattomuutta, pettymyksensietokyvyn puuttumista, empatia puuttuu, kaikki on aina jonkun toisen syytä. Tämä yhdistettynä pieniinkin oppimisen ongelmiin on melko myrkyllinen yhdistelmä. Oppimisen haasteiden kanssa löytyy kyllä keinoja, mutta jos tokaluokkalainen raivoaa, kiroilee ja tulkuttaa vastaan kun häntä yrittää auttaa, on vaikea löytää toimivia keinoja isossa luokassa, kun muutkin kaipaisivat opettajaa. Jos tällainen lapsi ei pääse pienryhmään, muuttuu koulu pelkäksi taistelutantereeksi.

Jos jotain opettajana kodeilta toivoisin, se olisi juuri se, että kasvatettaisiin tunne-elämältään tasapainoisia lapsia. Ei-sana ei saa tulla vastaan ekaa kertaa koulussa.

Vierailija
17/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkaan meni ap:n koulut, kun ei oppinut sitä, että ihmiset ovat erilaisia. 

Vierailija
18/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 7.luokalla keskiarvo 9,6. Sitten tuli vastoinkäymisiä oikein urakalla. 8. luokalla keskiarvo olikin sitten 6,9. Av-logiikalla siis älykkyyteni katosi vuodeksi. 

Vierailija
19/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmistä ei kai nykyään sivistyneet ihmiset puhu. On erilaisia oppimisvaikeuksia, luki-ja kirjoitushäiriöitä, ne kai ainakin oppimista vaikeuttaa.

Lukihäiriöstä on eduksi.

Vierailija
20/34 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmoinen jolla on huonot vanhemmat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi