KL: Sähköauto jättää tielle 20% useammin kuin bensiiniauto
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vakuutusyhtio-selvitti-sahkoautoja-h…
Norjassa, missä suht paljon sähköautoja, tehdyt tutkimukset osoittavat että sähköauto selvästi epäluotettavampi talvella kuin bensiiniauto. Esim akut tyhjenevät hyvin yllättäen kun tulee vähänkin kovempi pakkanen. Joten bensalla mennään vetyautoja odotellessa.
Kommentit (51)
Vielä kun huomioi että sähköautokanta selvästi bensa-autokantaa uudempi niin huolestuttavalta näyttää sähköautojen luotettavuus
AP:lla on juuri iso suonikas dieselmese niin syvällä pakoputkessa että oleellisin unohtui:
"useimmiten tien päälle jättää diesel"
Minua ei ole auto jättänyt tielle viimeiseen 30 vuoteen joten ehkä kestäisin sen 20% lisäyksen siihen.
klikinsäästäjä kirjoitti:
Ifin Norjassa vakuuttamista bensiini- ja hybridiautoista keskimäärin neljä sadasta on tarvinnut hinausta jäätyään tien päälle. Sähköautoista hinauksen tarpeessa on ollut viisi sadasta.
IIIIKK!!! 4 % vs 5 %. Maailma loppuu!!!
Vierailija kirjoitti:
AP:lla on juuri iso suonikas dieselmese niin syvällä pakoputkessa että oleellisin unohtui:
"useimmiten tien päälle jättää diesel"
Kuka enää dieselillä ajaa?
Sähköautoja usein mainostetaan paljon luotettavammaksi kuin polttomoottoreita joten kyllä uutinen on suuri ja yllättävä kun jättävät tielle selvästi useammin kuin bensa. Varsinkaan talvioloihin eivät sovellu.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoja usein mainostetaan paljon luotettavammaksi kuin polttomoottoreita joten kyllä uutinen on suuri ja yllättävä kun jättävät tielle selvästi useammin kuin bensa. Varsinkaan talvioloihin eivät sovellu.
Varsinkin talvioloihin soveltuvat, auto on heti lämmin eikä hyydy millään pakkasilla. Se että joku ei osaa katsoa kojelaudasta koska patterista loppuu virta on käyttäjän, ei auton ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:lla on juuri iso suonikas dieselmese niin syvällä pakoputkessa että oleellisin unohtui:
"useimmiten tien päälle jättää diesel"
Kuka enää dieselillä ajaa?
AP ajaa suonikasta dieselmeseä pakoputkeen 1500 km joka päivä vaipat jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:lla on juuri iso suonikas dieselmese niin syvällä pakoputkessa että oleellisin unohtui:
"useimmiten tien päälle jättää diesel"
Kuka enää dieselillä ajaa?
Tottakai ajetaan dieselillä koska sillä pääsee perille. Sähköautolla ei pääse.
Miksi sitä sähköautoa usein hinataan? Koska käyttäjällä oli ylioptimistiset odotukset ajomatkan suhteen. Niissä ei siis usein ole mitään vikaa, vaan käyttäjän väärä arvio johti hinaamiseen.
Bensa-autoja harvemmin hinataan siksi että bensa loppui, tankkiin tuodaan lisää bensaa.
Elikkä sähkäautoissa on bensa-autoja vähemmän todellisia vikoja.
Vierailija kirjoitti:
klikinsäästäjä kirjoitti:
Ifin Norjassa vakuuttamista bensiini- ja hybridiautoista keskimäärin neljä sadasta on tarvinnut hinausta jäätyään tien päälle. Sähköautoista hinauksen tarpeessa on ollut viisi sadasta.
IIIIKK!!! 4 % vs 5 %. Maailma loppuu!!!
Sähkisten keski-ikä 2v ja polttisten yli 10v, silti sähkikset jättävät tiellä useammin. Huolestuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun huomioi että sähköautokanta selvästi bensa-autokantaa uudempi niin huolestuttavalta näyttää sähköautojen luotettavuus
Miksi. Käyttäjäkuntakin on selvästi bensa-autoa uudempi, monelle sähköauto on se ensimmäinen. Ratin ja penkin välistä se vika löytyy jos lähdetään liian pitkälle matkalle ja akku hyytyy.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä sähköautoa usein hinataan? Koska käyttäjällä oli ylioptimistiset odotukset ajomatkan suhteen. Niissä ei siis usein ole mitään vikaa, vaan käyttäjän väärä arvio johti hinaamiseen.
Bensa-autoja harvemmin hinataan siksi että bensa loppui, tankkiin tuodaan lisää bensaa.
Elikkä sähkäautoissa on bensa-autoja vähemmän todellisia vikoja.
Kyllä hinaamiset johtuu eniten akkujen yllättävästä simahtamisesta johon kuljettaja ei voi varautua. Harva kuski on niin tyhmä että jatkaa ajoa kun auto näyttää että akku loppumassa, kyse onkin yllättävistä akkujen simahtamisista josta auto ei mitenkän varoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä sähköautoa usein hinataan? Koska käyttäjällä oli ylioptimistiset odotukset ajomatkan suhteen. Niissä ei siis usein ole mitään vikaa, vaan käyttäjän väärä arvio johti hinaamiseen.
Bensa-autoja harvemmin hinataan siksi että bensa loppui, tankkiin tuodaan lisää bensaa.
Elikkä sähkäautoissa on bensa-autoja vähemmän todellisia vikoja.
Kyllä hinaamiset johtuu eniten akkujen yllättävästä simahtamisesta johon kuljettaja ei voi varautua. Harva kuski on niin tyhmä että jatkaa ajoa kun auto näyttää että akku loppumassa, kyse onkin yllättävistä akkujen simahtamisista josta auto ei mitenkän varoita.
Tämä on oma väitteesi mihin artikkelista ei löydy todisteita.
Onko vetypaskavaippa Kauppalehdessä toimittajana? Öljy-yhtiöt maksaa että kirjoittelee sinne paskaa ja trollaa sitä paskaansa netin keskustelupalstoilla?
Johtuisiko siitä, että vanhoja bensarotiskoja voi hinata käyntiin ja käynnistää apukaapeleilla? Eli niiden akkujen hyytymiset ja hinaukset eivät näy tilastoissa kun ne hoidetaan naapurin toimesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä sähköautoa usein hinataan? Koska käyttäjällä oli ylioptimistiset odotukset ajomatkan suhteen. Niissä ei siis usein ole mitään vikaa, vaan käyttäjän väärä arvio johti hinaamiseen.
Bensa-autoja harvemmin hinataan siksi että bensa loppui, tankkiin tuodaan lisää bensaa.
Elikkä sähkäautoissa on bensa-autoja vähemmän todellisia vikoja.
Kyllä hinaamiset johtuu eniten akkujen yllättävästä simahtamisesta johon kuljettaja ei voi varautua. Harva kuski on niin tyhmä että jatkaa ajoa kun auto näyttää että akku loppumassa, kyse onkin yllättävistä akkujen simahtamisista josta auto ei mitenkän varoita.
Tämä on oma väitteesi mihin artikkelista ei löydy todisteita.
Todiste on normaali järki. Meinaatko tosissasi että iso osa jatkaa ajoa kun auton mittari näyttää että akku kohta tyhjä? Ei jatka, vaan kyse akkujen yllättävästä simahtamisesta varsinkin talvella.
Vierailija kirjoitti:
Onko vetypaskavaippa Kauppalehdessä toimittajana? Öljy-yhtiöt maksaa että kirjoittelee sinne paskaa ja trollaa sitä paskaansa netin keskustelupalstoilla?
Faktat ottaa koville sähköautoilijalle, ymmärrän. "Itku itku, väärin tutkittu, itku itku".
Vierailija kirjoitti:
Onko vetypaskavaippa Kauppalehdessä toimittajana? Öljy-yhtiöt maksaa että kirjoittelee sinne paskaa ja trollaa sitä paskaansa netin keskustelupalstoilla?
Sähköauton kannattajat koostuvat valtakunnan eliitistä ja heidän ylivertainen älynsä ja argumentointitaitonsa pistää hiljaiseksi kokeneenkin opponentin.
Pakko tässä on autoilijana äänestää PS koska kaikki muut puolueet yrittää verotuksella pakottaa noihin epäluotettaviin sähköautoihin.