Ihan mielenkiinnosta. Kuvitteletko saavasi ekstraa, kun riehut asiakaspalvelijalle?
Ja kun uhkailet vaihtavasi kilpailijaan, kuvitteletko, että sua jäädään jotenkin kaipaamaan? Tekee vain mieli kysyä, että mikset mene jo? Kilpailijakin tarvitsee asiakkaita, joten aivan hyvin voimme luopua yhdestä öykkäristä.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Miten haluaisit sinulle puhuttuvan arvoisa asiakasPALVELIJA?
Asiallisesti, kuten sivistynyt ihminen puhuu toiselle ihmiselle. Muuta en tarvitse.
Pitäisikö suomessa olla yksi kauppa jossa asiakas saa huutaa ja myyjä kanssa, sitten lähteä ulos. Kaikki tyytyväisiä. Kuitenkin voi olla että myyjä tarvisi korville korvatulpat ja kuulosuojaimet.
Vierailija kirjoitti:
No yleensäkään ei ole tapanani "riehua", mutta jos asiakaspalvelija ei tee työtään, valehtelee tai on ylimielinen, saatan vaatia esimiehen paikalle ja annan kyllä ihan rauhallisesti palautetta. Tuskin olen nimittäin ainoa, jolle ko. työtekijä on antanut kelvotonta palvelua, joten on ihan jokaisen etu, että kriittistä palautetta annetaan, jos on aihetta.
Syyttä suotta en toki ketään hauku ja myös kiitän kauniisti ja jopa joskus esimiehelle asti, jos joku tekee hyvin työnsä.
Jos kerran et riehu ja muutenkin toimit asiallisesti, miksi vastasit ketjuun, jossa pyydetään kertomaan miksi asialliseen toimintaan ei kykene?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten haluaisit sinulle puhuttuvan arvoisa asiakasPALVELIJA?
En ole koskaan ollut asiakaspalvelija, mutta olen asiakas. Minä puhun asiakaspalvelijalle kuten muillekin ihmisille, ystävällisesti ja kohteliaasti. Jos olen vihainen, yritän muistaa että ongelma on hyvin todennäköisesti sellainen jolle se juuri minun edessäni oleva ihminen ei voi yhtään mitään.
En arvosta asiakaspalvelijaa, joka alkaa lukemaan paperilta ennakkoon kirjoitettua monologiaansa.
Asiakaspalvelijana olin pitkään, ja siinä tuli huomattua että raivoava asiakas voi olla ihan minkälainen vaan - pienten lasten kanssa kauppaan tullut äiti, siististi pukeutunut nainen tai mies, lähes minkä ikäinen tahansa, minkälainen ulkoasu tahansa, poikkeuksena nuoret asiakkaat jotka hyvin hyvin harvoin menettivät malttinsa.
Absurdi näky kun ulospäin sivistyneen näköinen tyyppi alkaa raivoamaan kuin pikkulapsi😅. Ja vielä v*tuuntui yleensä lisää kun ei saanut raivoaan tartutettua asiakaspalvelijaan vaan ihan neutraalia, jopa ystävällistä palvelua. Näille kyllä sitten kahvitauolla naurettiin kollegojen kanssa makeasti!
En ole koskaan riehunut asiakaspalvelijalle. Jos palvelu on ollut huonoa, olen vain äänestänyt jaloillani enkä asioinut enää toista kertaa. Somessa tosin jaan huonon kokemukseni, mutta se lienee ihan normaalia.
Niin no asiakkaista ehkä 1% on huonosti käyttäytyviä. Öykkäreitä varmaan 0,1%. Mutta oikein hyvin voin luopua vaikka molemmista, kumpiakaan en tarvitse. He voivat oikein hyvin viedä valtavat raha- ja kultavarantonsa kilpailijalleni. Voin kertoa, että oikein hyvin voin ja elän ilman heidän smaragdejaan ja rubiinejaan. Niin isoa timanttikasaa ei ainakaan minun silmieni edessä ole heiluteltu, että sietäisin hankalia ihmisiä elämässäni vain päästäkseni niihin jalokiviin käsiksi. Asiakas on mun yrityksessäni kuningas vain ja tasan niin kauan, kuin käytös on kunnioittavaa. Sitä tuntuu vain tuon "kuninkaan" itsensä olevan niin kovin vaikea sulattaa, kun joku ei polvistukaan hänen valtavien rahatukkojensa edessä.
Jos se asiakaspalvelija alkaa inttämään, miksi hänen palvelunsa on parempi kuin sen kilpailijan palvelu, joka minulla nyt on eikä jätä minua rauhaan vaan keksii koko ajan lisää naurettavia argumentteja, niin kyllä minä saan pienen piikin siihen heittää
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelijana olin pitkään, ja siinä tuli huomattua että raivoava asiakas voi olla ihan minkälainen vaan - pienten lasten kanssa kauppaan tullut äiti, siististi pukeutunut nainen tai mies, lähes minkä ikäinen tahansa, minkälainen ulkoasu tahansa, poikkeuksena nuoret asiakkaat jotka hyvin hyvin harvoin menettivät malttinsa.
Absurdi näky kun ulospäin sivistyneen näköinen tyyppi alkaa raivoamaan kuin pikkulapsi😅. Ja vielä v*tuuntui yleensä lisää kun ei saanut raivoaan tartutettua asiakaspalvelijaan vaan ihan neutraalia, jopa ystävällistä palvelua. Näille kyllä sitten kahvitauolla naurettiin kollegojen kanssa makeasti!
Samaa mieltä. Niin pellejä ettei mitään rajaa..
T. Vaatemyyjä
Asiakaspalvelijan kuuluu ohjata eteenpäin jos ei pysty asiallisesti hoitamaan asiakkaan ongelmaa.
Jotkut aspat on olemassa vain näön vuoksi.
Itse olen siirtynyt kirjallisiin versioihin. Tai sitten tallentelen koulutustarkoituksiin😃
Ei minun kuulu ymmärrellä jonkun asenneongelmia ja sopimattomuutta kyseiseen työhön.
Kun teen reklan, pitäs olla asenne kohillaan ja homman alkaa toimia.
🤗
Hyvä kysymys. En ole ikinä ymmärtänyt mitä ihmiset koittaa saada riehumisella kun lopputulos on kuitenkin päinvastainen. Itse olen aina tosi mukava esim terveydenhuollon aspoille ja saan aina hyvää palvelua.
Me ainakin saadaan hyvät naurut, kun joku Karen heittäytyy aikuispissikseksi.
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelijana olin pitkään, ja siinä tuli huomattua että raivoava asiakas voi olla ihan minkälainen vaan - pienten lasten kanssa kauppaan tullut äiti, siististi pukeutunut nainen tai mies, lähes minkä ikäinen tahansa, minkälainen ulkoasu tahansa, poikkeuksena nuoret asiakkaat jotka hyvin hyvin harvoin menettivät malttinsa.
Absurdi näky kun ulospäin sivistyneen näköinen tyyppi alkaa raivoamaan kuin pikkulapsi😅. Ja vielä v*tuuntui yleensä lisää kun ei saanut raivoaan tartutettua asiakaspalvelijaan vaan ihan neutraalia, jopa ystävällistä palvelua. Näille kyllä sitten kahvitauolla naurettiin kollegojen kanssa makeasti!
Eli sä et osaa sun hommaasi. Asiakaspalvelija ei naura seläntakana asiakkaille. Sitä paitsi se v-mäinen asenne asiakasta kohtaan näkyy sinusta. Jos oikeesti osaisit asiakaspalveluhomman, niin se asiakas rauhoittuisi muutamassa sekunnissa.
Aspa voi kyllä todeta, ettei tässä yhtä asiakasta kaivata, mutta tarkistakoon kumminkin ensin palkanmaksajaltaan, jonka etua ei siinä aja.
Harvemmin kai sitä extraa ollaan halajamassa, vaan ihan sitä mistä maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Me ainakin saadaan hyvät naurut, kun joku Karen heittäytyy aikuispissikseksi.
Tämä. Ihan uskomattomia vaatimuksia joillakin, kuin vaan tietäisitte! 😅 Harva oikeasti jaksais tehdä tätä työtä edes 2 viikkoa, se on fakta. Etenkin nämä keski-ikäiset naiset jotka kiukkuaa milloin mistäkin.
T. Vaatemyyjä
Viimeksi eilen asiakas otti nokkiinsa, koska tarjous, jota hän hyödynsi useamman kerran viime vuonna, ei ole enää voimassa.
Mitä tuohon nyt muuta voi enää sanoa, kuin että kyseinen tarjous ei ole voimassa enää, mutta voit aina tarkistaa uudet tarjoukset täältä?
Eipä tuohon voinut kuin toivottaa hyvät illanjatkot, kun asiakas haukkui koko lafkan pystyyn ja uhkasi menevänsä kilpailijalle.
Kyseisen asiakkaan pikkuhilut tuskin kiinnostaa näin isossa yrityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin kai sitä extraa ollaan halajamassa, vaan ihan sitä mistä maksetaan.
LoL
En. Se on vain palautetta, joka tulee turhautumiskynnyksen ylityttyä. Aina on ollut kyseessä tilanne, että firma/asiakaspalvelu on sössinyt. Siitä palaute. Viimeksi sainkin 1600 euron tuotteesta 100 euroa hyvitystä. Kyllä se lievitti pahaa mieltä ja nyt ostaisin uudelleen tuolta firmalta. Muutoin en.
En ole koskaan ollut asiakaspalvelija, mutta olen asiakas. Minä puhun asiakaspalvelijalle kuten muillekin ihmisille, ystävällisesti ja kohteliaasti. Jos olen vihainen, yritän muistaa että ongelma on hyvin todennäköisesti sellainen jolle se juuri minun edessäni oleva ihminen ei voi yhtään mitään.