Ihan mielenkiinnosta. Kuvitteletko saavasi ekstraa, kun riehut asiakaspalvelijalle?
Ja kun uhkailet vaihtavasi kilpailijaan, kuvitteletko, että sua jäädään jotenkin kaipaamaan? Tekee vain mieli kysyä, että mikset mene jo? Kilpailijakin tarvitsee asiakkaita, joten aivan hyvin voimme luopua yhdestä öykkäristä.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
En. Se on vain palautetta, joka tulee turhautumiskynnyksen ylityttyä. Aina on ollut kyseessä tilanne, että firma/asiakaspalvelu on sössinyt. Siitä palaute. Viimeksi sainkin 1600 euron tuotteesta 100 euroa hyvitystä. Kyllä se lievitti pahaa mieltä ja nyt ostaisin uudelleen tuolta firmalta. Muutoin en.
Mutta palautetta ei tietenkään voi esittää asiallisesti, jolloin hyvitys voisi olla reilumpikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelijana olin pitkään, ja siinä tuli huomattua että raivoava asiakas voi olla ihan minkälainen vaan - pienten lasten kanssa kauppaan tullut äiti, siististi pukeutunut nainen tai mies, lähes minkä ikäinen tahansa, minkälainen ulkoasu tahansa, poikkeuksena nuoret asiakkaat jotka hyvin hyvin harvoin menettivät malttinsa.
Absurdi näky kun ulospäin sivistyneen näköinen tyyppi alkaa raivoamaan kuin pikkulapsi😅. Ja vielä v*tuuntui yleensä lisää kun ei saanut raivoaan tartutettua asiakaspalvelijaan vaan ihan neutraalia, jopa ystävällistä palvelua. Näille kyllä sitten kahvitauolla naurettiin kollegojen kanssa makeasti!Eli sä et osaa sun hommaasi. Asiakaspalvelija ei naura seläntakana asiakkaille. Sitä paitsi se v-mäinen asenne asiakasta kohtaan näkyy sinusta. Jos oikeesti osaisit asiakaspalveluhomman, niin se asiakas rauhoittuisi muutamassa sekunnissa.
Se, että kahvihuoneessa nauretaan aasiasiakkaille ei liity aspan ammattitaitoon millään lailla.
Kaikissa työpaikoissa nauretaan kahvihuoneessa aaseille vaikka oltaisiin miten pokerina siellä asiakkaan nenän edessä
tätä ketjua lukiessa huomaa, miten kusipäisiä jotkut ihmiset on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelijana olin pitkään, ja siinä tuli huomattua että raivoava asiakas voi olla ihan minkälainen vaan - pienten lasten kanssa kauppaan tullut äiti, siististi pukeutunut nainen tai mies, lähes minkä ikäinen tahansa, minkälainen ulkoasu tahansa, poikkeuksena nuoret asiakkaat jotka hyvin hyvin harvoin menettivät malttinsa.
Absurdi näky kun ulospäin sivistyneen näköinen tyyppi alkaa raivoamaan kuin pikkulapsi😅. Ja vielä v*tuuntui yleensä lisää kun ei saanut raivoaan tartutettua asiakaspalvelijaan vaan ihan neutraalia, jopa ystävällistä palvelua. Näille kyllä sitten kahvitauolla naurettiin kollegojen kanssa makeasti!Eli sä et osaa sun hommaasi. Asiakaspalvelija ei naura seläntakana asiakkaille. Sitä paitsi se v-mäinen asenne asiakasta kohtaan näkyy sinusta. Jos oikeesti osaisit asiakaspalveluhomman, niin se asiakas rauhoittuisi muutamassa sekunnissa.
Se, että kahvihuoneessa nauretaan aasiasiakkaille ei liity aspan ammattitaitoon millään lailla.
Kaikissa työpaikoissa nauretaan kahvihuoneessa aaseille vaikka oltaisiin miten pokerina siellä asiakkaan nenän edessä
Juurikin näin. Osa asiakkaista on niin torvia, että siitä saadaan kyllä hyvät naurut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten haluaisit sinulle puhuttuvan arvoisa asiakasPALVELIJA?
En ole koskaan ollut asiakaspalvelija, mutta olen asiakas. Minä puhun asiakaspalvelijalle kuten muillekin ihmisille, ystävällisesti ja kohteliaasti. Jos olen vihainen, yritän muistaa että ongelma on hyvin todennäköisesti sellainen jolle se juuri minun edessäni oleva ihminen ei voi yhtään mitään.
En arvosta asiakaspalvelijaa, joka alkaa lukemaan paperilta ennakkoon kirjoitettua monologiaansa.
Mitä asiakaspalvelijan pitäisi sitten sanoa? Taipua sun tai jonkun muun öykkärin tahtoon, vaikka se olisi vastoin yhtiön käytäntöjä?
Turha keskustella pikku varpusten kanssa joilla ties mitä ongelmia. Suoraan yhteys kuluttajariitaan jos aspahitleri hyppii silmille
Provosoidusti epäasialliseen käytökseen yllyttämisestä voi jokainen tehdä omat reklansa tai soitella mielenterveyspalveluihin.
Aspan kuuluu olla nöyrä ja kiitollinen, rauhallinen ja ratkaisukeskeinen.
💖💖💖
Vierailija kirjoitti:
Turha keskustella pikku varpusten kanssa joilla ties mitä ongelmia. Suoraan yhteys kuluttajariitaan jos aspahitleri hyppii silmille
Provosoidusti epäasialliseen käytökseen yllyttämisestä voi jokainen tehdä omat reklansa tai soitella mielenterveyspalveluihin.
Aspan kuuluu olla nöyrä ja kiitollinen, rauhallinen ja ratkaisukeskeinen.
💖💖💖
Kiitollinen mistä? Suurimman osan ajasta asiakkaan ongelma on asiakkaan oman töpeksimisen tai ehtojen ymmärtämättömyyden takia.
Mikäli asiakas ei ymmärrä jotain asiaa, asiakas voi ottaa yhteyttä aspaan ja kysyä. Sen sijaan jos asiakas ei ole lukenut ehtoja (kuten 99% tapauksista) aspalle huutaminen on turhaa, koska aspa ei voi sille mitään, ettei asiakas itse ole ymmärtänyt/lukenut ehtoja ja näin ollen ei täytä palvelun ehtoja.
Niin.
Tätä mietin kun avasin tämän keskustelun.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3775451/kai-asiakkaana-tajuat-etta-jos-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Osa asiakkaista on niin torvia, että siitä saadaan kyllä hyvät naurut.
Kusipäiset vakioasiakkaat saa myös vähemmän imartelevia lempinimiä.
Joissain työpaikoissa maksetaan palkkaa tehokkuudesta ja toisissa mielensäpahoittamisesta.
Tylystä asiakaspalvelusta saa aina huomauttaa suoraan.
Riehua ei koskaan tarvitse, vain asiallinen toteamus.
En enää anna kuin harvoin suoraa palautetta asiakaspalvelijalle.
Laita palautteen firman palauteosionn sekä siihen asiakaspalvelijan.
Palautetta voi antaa myös yrityksen / julikshallinnin facebook sivuille ja twitterissä.
Vierailija kirjoitti:
Absurdi näky kun ulospäin sivistyneen näköinen tyyppi alkaa raivoamaan kuin pikkulapsi😅. Ja vielä v*tuuntui yleensä lisää kun ei saanut raivoaan tartutettua asiakaspalvelijaan vaan ihan neutraalia, jopa ystävällistä palvelua. Näille kyllä sitten kahvitauolla naurettiin kollegojen kanssa makeasti!
Alkuaikoina noi meni ihon alle kun ei osannut. Nykyään olen alan asiantunija ja palvelen hyvin ja osaan vastata kinkkisiin kysymyksikn niin että asiakas ymmärtää. Kunnioitan aina asiakasta ja hänen tunnetilaansa, oli se sitten kiire tai ärtymys tai lupsakkuus. Olen ystävällinen enkä ikinä nolaa tietämätöntä asiakasta. En myöskäään silloin kun asialaa onkin väärässä.
Jos nyt sitten joku rupeaa oikeasti rähjäämään, niin kuuntelen niin pitkään rauhallisesti että asiakasta ehtii itse huomata tunnetilansa ja sen että hän paasaa eikä saa ollenkaan minua mukaan - asia ei etene. Häpeävä asiakas siirtyy tällöin kysymyksiin, ja haastaa minua faktoilla. Silloin asia hoituu
Yritän vielä tehdä jonkun arvottoman myönnytyksen tai turhan pahoitelun, niin asiakas kokee saaneensa jotain. Jos taas huuto jatkuu, olen poikkeusellisen rauhallinen ja erinomaisen ystävällinen, sillä se saa asiannaan aivan raivon partaalle. Siinä kohtaa jos on pikkuisenkin pilkettänsilmäkulmassa niin asiakas menee aivan pähkinöiksi. Se on kiva kun ne romahtaa.
,
Nykyään monet laittavat suoraan yhden tähden arvostelun Google Mapsiin, jos eivät ole täysin tyytyväisiä palveluun.
Suomalaisilla on outo käsitys, että raivoaminen auttaisi jotain. Ei auta. Firma ei vie asiaa yhtään sen tehokkaammin eteenpäin, vaan raivoamisella ja aspan sanojen vääntelyllä asiakas pikemminkin hidastaa esim. mahdollisen hyvityksen saantia.
Etenkin suuret ikäluokat on pilattu Kansanradiolla ja Kuningaskuluttajalla. Niistä on opittu ruikuttamisen kulttuuri. Seurauksena on, että soitellaan pitkiä puheluita palvelunumeroihin tai ajellaan ympäri kaupunkia bensasyöpöllä autolla, että saadaan joku 20 snt hyvitys.
Vierailija kirjoitti:
Joissain työpaikoissa maksetaan palkkaa tehokkuudesta ja toisissa mielensäpahoittamisesta.
Paha olla tehokas, kun asiakas itse tuhlaa aikaa riehumalla.
Ei kuulu tapoihin viedä asiaa eteenpäin, jos esimies kuitenkin sanoo täysin saman asian.
Toki, jos asiakas alkaa kiroilemaan ja haukkumaan, niin asiakkaan käytös ilmoitetaan heti esimiehelle, joka laittaa raportin menemään ylemmälle tasolle ja ylemmältä tasolta tulee sitten päätös annetaanko asiakkaalle väliaikainen vai lopullinen porttikielto. :)
Tai sitten asiakas voi käyttäytyä asiallisesti, jolloin asia yritetään selvittää tai asiakas nielee tappionsa ja tekee, kuten minä sanon, jotta asia saadaan selvitettyä.