Biodieselistä ei tule tulevaisuuden ratkaisevaa polttoaineratkaisua
Yksinkertaisesti sitä ei ole mahdollista tuottaa enempää koko maailman tarpeisiin tai kaikki sademetsät pitää kaataa. Se kilpailee myös ruoan tuotannon kanssa.
Kannattaa huomioida, että sisäministerimme mies hyötyy taloudellisesti biodieselin jakeluvelvoitteen nostamisesta. Hänenhän olisi pitänyt jäävätä itsensä näistä päätöksistä.
Sähköautojen akut eivät myöskään lataudu pakkasella, joten hallituksen tavoitteet ovat epärealistisia ja lisäävät elämisen kalleutta.
Kommentit (22)
Biopolttoaineita pitää alkaa tuottaa levistä. TLevien saannot on tavallisiin öljykasveihin verrattuna aivan eri planeetalta.
Täh? Sähköautojen akut latautuvat vallan hyvin pakkasella. Norjassa yli 50% uusista autoista on täyssähköautoja.
No mistä sitten tulee. Jotain on keksittävä fossiilisten tilalle jo ihan sen takia että reiät alkaa ehtyä eikä uusia paikkoja mihin porata enää hirveästi ole.
Vierailija kirjoitti:
No mistä sitten tulee. Jotain on keksittävä fossiilisten tilalle jo ihan sen takia että reiät alkaa ehtyä eikä uusia paikkoja mihin porata enää hirveästi ole.
No ei ainakaan biodieselistä. Jos se ei ole ratkaisu niin turha edes kuvitella sen lisäystä pääpolttoaineeksi. On todella sikamaista kaataa sademetsiä yhtään enempää. Biodiesel ei millään konstilla tule täyttämään polttoainetarvetta.
En ole edes mikään kepulainen, mutta otti vähän päähän kyllä Vihreiden Mikkosen toteamus miten sähköauton hankinta on sillä selvä, kun ihmisille tarjotaan maksuaikoja autoihin!
Uskomaton lausahdus. Lisäksi vtuttaa ajatus ministeristä , joka ei tiedä mitään ihmisten käytännön elämästä ja tulotasosta.
Minun ja miehen yhteenlasketut tulot nettona on noin 3300 euroa. Kaksi lasta. Ihan hyvin pärjätään , on jopa diesel autoista lainaa molemmilla. Asutaan maaseudulla ja täällä on hyvä- kulutetaan vähän, autot meillä suurin ekorikos mitä on. Joka päivä en kasvukeskukseen töihin suhaa mutta kerran , pari viikossa työmatka 80km suuntaansa. Viimeinen bussilinja (jota käytin!) lopetettiin toissavuonna.
Mikkonen ei näytä olevan tietoinen siitä, mitä sähköauto käytännössä vaatii. Kahden sähköauton pitäminen taloudessa , jo yhden pitäminen, vaatii välttämättä syrjäseudulla vähintään 3X35A sähköliittymän. Maksamme nykyisestä 3X25Asta perusmaksua 34euroa /kk. Siis ihan vaan perusmaksua jonka päälle kwh kohtainen siirtomaksu. Jos nostamme liittymäkokoa, perusmaksu nousee 54 euroon /kk.
Lisäksi lisäliittymismaksu 1000 euron paikkeilla. Parhaassa tapauksessa oman kiinteistön sähköjen uusimiset päälle tuo toisen 1000-2000 euroa lisää urakkaan. Ja kaikki tämä sähköauton tähden!
Jos ihmisten halutaan ostavan sähköautoja, täytyy katsoa kokonaiskuvaa.
Se sähköauto tulee heti maksamaan 20 euroa lisää/kk siis kun joutuu hankkimaan suuremman sähköliittymän. Meillä ei ole intressiä käyttää enempää sähköä. Haluamme käyttää mahdollisimman vähän sähköä .
Vtuttaa ministerit , joilla ei ole käsitystä todellisuudesta , että jossain taloudessa sillä on väliä minkä verran esim sähkön siirrosta maksetaan /kk.
Niin ja tosissaan tässä vasta tällä viikolla oli 22h sähkökatko. Aika hankala homma olla kriisin keskellä maaseudulla sähköauton varassa pakkasella, jota et voi ladata missään.
Minä asun mielelläni maalla. Ja maksan sen mitä se maksaa. Mutta mielelläni en katsele todellisuudesta vieraantuneita ministereitä.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Sähköautojen akut latautuvat vallan hyvin pakkasella. Norjassa yli 50% uusista autoista on täyssähköautoja.
Pakkasella sähköautoa pitää ladata paljon useammin.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/pakkanen-syo-sahkoauton-akkuja-odote…
Matkan alenemaan vaikuttavat monet syyt. AAA:n tutkimuksen mukaan pelkästään sähköauton käynnistäminen yli 6,6 celsiusasteen pakkasessa leikkasi käytettävissä olevasta ajomatkasta 12 prosenttia.
Chevy Boltin kaltaisessa, 380 kilometrin ajolatauksella varustetussa autossa matka-alenema olisi noin 45 kilometriä. Tämä edellytti, että auton lämmityslaitteita eikä istuinlämmittimiä ollut kytketty päälle.
Päälle kytketyn ilmastointilaitteen aiheuttama matka-alenema oli vieläkin suurempi. Tutkimuksen mukaan se pudotti käytettävissä olevaa ajomatkaa 41 prosentilla, mikä Boltin kaltaisen sähköauton kohdalla pudottaisi ajomatkan 224 kilometriin.
Tulevaisuudessa työntekijät asuu tehtaalla ja yläluokka on kartanoissaan jonne kaikki toimitetaan ihmiset eivät liiku.
Vierailija kirjoitti:
En ole edes mikään kepulainen, mutta otti vähän päähän kyllä Vihreiden Mikkosen toteamus miten sähköauton hankinta on sillä selvä, kun ihmisille tarjotaan maksuaikoja autoihin!
Uskomaton lausahdus. Lisäksi vtuttaa ajatus ministeristä , joka ei tiedä mitään ihmisten käytännön elämästä ja tulotasosta.
Minun ja miehen yhteenlasketut tulot nettona on noin 3300 euroa. Kaksi lasta. Ihan hyvin pärjätään , on jopa diesel autoista lainaa molemmilla. Asutaan maaseudulla ja täällä on hyvä- kulutetaan vähän, autot meillä suurin ekorikos mitä on. Joka päivä en kasvukeskukseen töihin suhaa mutta kerran , pari viikossa työmatka 80km suuntaansa. Viimeinen bussilinja (jota käytin!) lopetettiin toissavuonna.
Mikkonen ei näytä olevan tietoinen siitä, mitä sähköauto käytännössä vaatii. Kahden sähköauton pitäminen taloudessa , jo yhden pitäminen, vaatii välttämättä syrjäseudulla vähintään 3X35A sähköliittymän. Maksamme nykyisestä 3X25Asta perusmaksua 34euroa /kk. Siis ihan vaan perusmaksua jonka päälle kwh kohtainen siirtomaksu. Jos nostamme liittymäkokoa, perusmaksu nousee 54 euroon /kk.
Lisäksi lisäliittymismaksu 1000 euron paikkeilla. Parhaassa tapauksessa oman kiinteistön sähköjen uusimiset päälle tuo toisen 1000-2000 euroa lisää urakkaan. Ja kaikki tämä sähköauton tähden!
Jos ihmisten halutaan ostavan sähköautoja, täytyy katsoa kokonaiskuvaa.
Se sähköauto tulee heti maksamaan 20 euroa lisää/kk siis kun joutuu hankkimaan suuremman sähköliittymän. Meillä ei ole intressiä käyttää enempää sähköä. Haluamme käyttää mahdollisimman vähän sähköä .
Vtuttaa ministerit , joilla ei ole käsitystä todellisuudesta , että jossain taloudessa sillä on väliä minkä verran esim sähkön siirrosta maksetaan /kk.
Niin ja tosissaan tässä vasta tällä viikolla oli 22h sähkökatko. Aika hankala homma olla kriisin keskellä maaseudulla sähköauton varassa pakkasella, jota et voi ladata missään.
Minä asun mielelläni maalla. Ja maksan sen mitä se maksaa. Mutta mielelläni en katsele todellisuudesta vieraantuneita ministereitä.
Kyllä hän tietää vallan hyvin ihmisten tilanteen ja tulotason. Hänen ja vihreiden tavoitteena on tehdä elämästäsi niin kallista ettei sinulla olisi varaa asua siellä maalla. Vihreät haluavat sinut pieneen kerrostaloasuntoon bussikaistan varrelle. Eikä ole tarkoituskaan jättää perheellesi riittävästi rahaa auton omistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa työntekijät asuu tehtaalla ja yläluokka on kartanoissaan jonne kaikki toimitetaan ihmiset eivät liiku.
Siltä tämä alkaa tuntua !
Käydäkseni töissä (eli tuottaakseni tälle kartanon portaalle) , minun on ostettava tämän kartanon portaan tuottamia palveluita ja välttämättömyyksiä ja maksaa niistä palveluista prosentuaalisesti suuri osa tuloistani joka kuukausi, tälle kartanon portaalle.
Kuten se olisi esimerkiksi silloin juuri tuossa sähköliittymän hankinta- esimerkissä kun pienituloinen kiristetään hankkimaan tulotason ylittävä sähköliittymä ja sähköauto.
Yhä suurempi osa pienituloisen tulosta menee siihen, että tuloa saa edes hankittua.
Sama se on tässä kohta muuttaa tehtaalle asumaan, orjaksi tässä päätyy.
Biodieseliä voidaan valmistaa levästä, jota voidaan kasvattaa alueilla, joissa ruokakasvit eivät kasva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole edes mikään kepulainen, mutta otti vähän päähän kyllä Vihreiden Mikkosen toteamus miten sähköauton hankinta on sillä selvä, kun ihmisille tarjotaan maksuaikoja autoihin!
Uskomaton lausahdus. Lisäksi vtuttaa ajatus ministeristä , joka ei tiedä mitään ihmisten käytännön elämästä ja tulotasosta.
Minun ja miehen yhteenlasketut tulot nettona on noin 3300 euroa. Kaksi lasta. Ihan hyvin pärjätään , on jopa diesel autoista lainaa molemmilla. Asutaan maaseudulla ja täällä on hyvä- kulutetaan vähän, autot meillä suurin ekorikos mitä on. Joka päivä en kasvukeskukseen töihin suhaa mutta kerran , pari viikossa työmatka 80km suuntaansa. Viimeinen bussilinja (jota käytin!) lopetettiin toissavuonna.
Mikkonen ei näytä olevan tietoinen siitä, mitä sähköauto käytännössä vaatii. Kahden sähköauton pitäminen taloudessa , jo yhden pitäminen, vaatii välttämättä syrjäseudulla vähintään 3X35A sähköliittymän. Maksamme nykyisestä 3X25Asta perusmaksua 34euroa /kk. Siis ihan vaan perusmaksua jonka päälle kwh kohtainen siirtomaksu. Jos nostamme liittymäkokoa, perusmaksu nousee 54 euroon /kk.
Lisäksi lisäliittymismaksu 1000 euron paikkeilla. Parhaassa tapauksessa oman kiinteistön sähköjen uusimiset päälle tuo toisen 1000-2000 euroa lisää urakkaan. Ja kaikki tämä sähköauton tähden!
Jos ihmisten halutaan ostavan sähköautoja, täytyy katsoa kokonaiskuvaa.
Se sähköauto tulee heti maksamaan 20 euroa lisää/kk siis kun joutuu hankkimaan suuremman sähköliittymän. Meillä ei ole intressiä käyttää enempää sähköä. Haluamme käyttää mahdollisimman vähän sähköä .
Vtuttaa ministerit , joilla ei ole käsitystä todellisuudesta , että jossain taloudessa sillä on väliä minkä verran esim sähkön siirrosta maksetaan /kk.
Niin ja tosissaan tässä vasta tällä viikolla oli 22h sähkökatko. Aika hankala homma olla kriisin keskellä maaseudulla sähköauton varassa pakkasella, jota et voi ladata missään.
Minä asun mielelläni maalla. Ja maksan sen mitä se maksaa. Mutta mielelläni en katsele todellisuudesta vieraantuneita ministereitä.
Kyllä hän tietää vallan hyvin ihmisten tilanteen ja tulotason. Hänen ja vihreiden tavoitteena on tehdä elämästäsi niin kallista ettei sinulla olisi varaa asua siellä maalla. Vihreät haluavat sinut pieneen kerrostaloasuntoon bussikaistan varrelle. Eikä ole tarkoituskaan jättää perheellesi riittävästi rahaa auton omistamiseen.
Niinhän se varmaan on. Mutta kirveellä saavat täältä maalta pois hakea 😂😅
Erikoista myös se ettei vihreitä kiinnosta miten terveydelle hyödylliseksi on monissa tutkimuksissa todettu maaseudulla eläminen.
Kiinnostaisi myös esim verrata omaa hiilijalanjälkeä ministeri Mikkosen jalanjälkeen. Rehelliseen sellaiseen. Yleensä kun tulotason mukana tuppaa se kulutus nousemaan, aivan huomaamatta. Ei tarvita kuin muutama elektroniikkahankinta, ja se on siinä. Kestääkö hyvätuloisten elämäntyylit päivänvaloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Sähköautojen akut latautuvat vallan hyvin pakkasella. Norjassa yli 50% uusista autoista on täyssähköautoja.
Pakkasella sähköautoa pitää ladata paljon useammin.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/pakkanen-syo-sahkoauton-akkuja-odote…
Matkan alenemaan vaikuttavat monet syyt. AAA:n tutkimuksen mukaan pelkästään sähköauton käynnistäminen yli 6,6 celsiusasteen pakkasessa leikkasi käytettävissä olevasta ajomatkasta 12 prosenttia.
Chevy Boltin kaltaisessa, 380 kilometrin ajolatauksella varustetussa autossa matka-alenema olisi noin 45 kilometriä. Tämä edellytti, että auton lämmityslaitteita eikä istuinlämmittimiä ollut kytketty päälle.
Päälle kytketyn ilmastointilaitteen aiheuttama matka-alenema oli vieläkin suurempi. Tutkimuksen mukaan se pudotti käytettävissä olevaa ajomatkaa 41 prosentilla, mikä Boltin kaltaisen sähköauton kohdalla pudottaisi ajomatkan 224 kilometriin.
Ilmastointi pakkasella? wft
Ihmisvoimaa? Aletaan kerätä talteen sitä energiaa, mitä ihmiset tuottavat kuntosaleilla. Työttömät voidaan palkata polkemaan kuntopyörää tai tukia vastaan jokaisen terveen työttömän pitää polkea tietty määrä. Sen lisäksi otetaan talteen ernergiaa vapaaehtoisesta ulkoliikunnasta.
Autoilu tulee kyllä joka tapauksessa vähenemään ja etätyöt lisääntymään kaikessa missä voi. Enää ei pidetä kokouksia paikan päällä, vaan etäkokoukista tulee sääntö.
Vety ja polttokenno. Ai niin, Caruna ja kumppanit vastustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Sähköautojen akut latautuvat vallan hyvin pakkasella. Norjassa yli 50% uusista autoista on täyssähköautoja.
Pakkasella sähköautoa pitää ladata paljon useammin.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/pakkanen-syo-sahkoauton-akkuja-odote…
Matkan alenemaan vaikuttavat monet syyt. AAA:n tutkimuksen mukaan pelkästään sähköauton käynnistäminen yli 6,6 celsiusasteen pakkasessa leikkasi käytettävissä olevasta ajomatkasta 12 prosenttia.
Chevy Boltin kaltaisessa, 380 kilometrin ajolatauksella varustetussa autossa matka-alenema olisi noin 45 kilometriä. Tämä edellytti, että auton lämmityslaitteita eikä istuinlämmittimiä ollut kytketty päälle.
Päälle kytketyn ilmastointilaitteen aiheuttama matka-alenema oli vieläkin suurempi. Tutkimuksen mukaan se pudotti käytettävissä olevaa ajomatkaa 41 prosentilla, mikä Boltin kaltaisen sähköauton kohdalla pudottaisi ajomatkan 224 kilometriin.
Ilmastointi pakkasella? wft
Lämpimän ilman puhallus sisäilmaan pakkasella ja kesällä viileän ilman. Kumpikin syö ajomatkaa reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
Biodieseliä voidaan valmistaa levästä, jota voidaan kasvattaa alueilla, joissa ruokakasvit eivät kasva.
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa työntekijät asuu tehtaalla ja yläluokka on kartanoissaan jonne kaikki toimitetaan ihmiset eivät liiku.
Siltä tämä alkaa tuntua !
Käydäkseni töissä (eli tuottaakseni tälle kartanon portaalle) , minun on ostettava tämän kartanon portaan tuottamia palveluita ja välttämättömyyksiä ja maksaa niistä palveluista prosentuaalisesti suuri osa tuloistani joka kuukausi, tälle kartanon portaalle.
Kuten se olisi esimerkiksi silloin juuri tuossa sähköliittymän hankinta- esimerkissä kun pienituloinen kiristetään hankkimaan tulotason ylittävä sähköliittymä ja sähköauto.
Yhä suurempi osa pienituloisen tulosta menee siihen, että tuloa saa edes hankittua.
Sama se on tässä kohta muuttaa tehtaalle asumaan, orjaksi tässä päätyy.
XXXX haluaa tehdä Suomesta uuden Neuvostoliiton, jossa puolueessa ansioituneet hallitsevat rahvasta. Onneksi äänestämällä voi vaikuttaa.
Biokaasua saa mistä tahansa navetasta.
ST1:n Mika Anttosen mukaan biodiesel on pelkkää viherpesua. Ei tule ratkaisemaan yhtään mitään.