Malmin lentäjien epätoivoinen taistelu jatkuu - nyt tarttaudutaan liito-oraviin, joita löytyy kentän lähialueelta
Alkaa olla jo epätoivoisia juttuja nää. Pian sieltä löytyy dinosauruksen luuranko, tai ikiroudassa oleva mammutti.
"Lentokentän reunametsät osoittautuvat kerta kerralta merkittävämmiksi liito-oravan kannalta. Kaupungin tutkimuksissa havaitun kahden yksittäisen ydinalueen sijasta näyttää nyt siltä, että kentän etelä- ja itälaita on kauttaaltaan otuksen suosiossa, toteaa Malmin lentoaseman ystävät ry:n hallituksen jäsen Seppo Sipilä tiedotteessa.
Kaupungin tekemissä tutkimuksissa alueella ei ole havaittu merkittäviä liito-oravakeskittymiä."
Kommentit (19)
Tiku ja Taku kehottavat taas tööttäämään torvea Malmin tueksi! TÖÖT!
Nautinnollista, että porvaritkin pääsevät välillä kärsijän rooliin. :D
Vihreiden kiima Malmi-keississä on kyllä hämmästyttävää.
Liito-orava on valitettavasti kyllä hemmetin tehokas ase kaikkien asioiden estämiseen.
Mikään muu eläin ei ole aiheuttanut Suomen taloudelle niin paljon vahinkoa kuin liito-orava.
Vierailija kirjoitti:
Liito-orava on valitettavasti kyllä hemmetin tehokas ase kaikkien asioiden estämiseen.
Mikään muu eläin ei ole aiheuttanut Suomen taloudelle niin paljon vahinkoa kuin liito-orava.
Malmin tuhosuunnitelmat ovat kylläkin kaukana järkevästä taloudellisesta toiminnasta.
Sitäpaitsi maaperä on pilattu olikos se noin 15 metrin syvyyteen lentopetrolivalumilla, öljyillä, hydraulinesteillä, teknisillä kemikaaleilla ja koneiden jätöspäästöillä. Eihän sinne liito-oravien ja saasteiden keskelle mitään voida rakentaa.
No sittenhän koko kenttä pitää sulkea heti että ei oravat häiriinny ja törmäile koneisiin.
Vierailija kirjoitti:
Liito-orava on valitettavasti kyllä hemmetin tehokas ase kaikkien asioiden estämiseen.
Mikään muu eläin ei ole aiheuttanut Suomen taloudelle niin paljon vahinkoa kuin liito-orava.
Saisikon esimerkin tai pari?
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi maaperä on pilattu olikos se noin 15 metrin syvyyteen lentopetrolivalumilla, öljyillä, hydraulinesteillä, teknisillä kemikaaleilla ja koneiden jätöspäästöillä. Eihän sinne liito-oravien ja saasteiden keskelle mitään voida rakentaa.
Mistähän sun tieto on peräisin?
”Malmin lentokentän maaperää on tutkittu suunnitelmallisesti liki 3000 pisteestä. Alueen maaperä on tyypillistä Koillis-Helsingille eli suurelta osin savea ja liejusavea. Alueilla pilaantuneisuus rajoittuu 1–2 metrin syvyyteen, joten sen puhdistaminen on melko helppoa.”
https://www.uuttahelsinkia.fi/fi/malmi/rakentaminen/maapera-ja-rakentam…
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi maaperä on pilattu olikos se noin 15 metrin syvyyteen lentopetrolivalumilla, öljyillä, hydraulinesteillä, teknisillä kemikaaleilla ja koneiden jätöspäästöillä. Eihän sinne liito-oravien ja saasteiden keskelle mitään voida rakentaa.
Laajasalon öljysatama oli paljon kauheampi. Se siivottiin vajaassa vuodessa ja nyt siellä seisoo Kruunuvuoren asuinalue.
Ei rakennusfirmoja voi kukaan pysäyttää, varsinkin kun ne Malmin lentäjät on rakennusfirmojen johtopaikoilla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi maaperä on pilattu olikos se noin 15 metrin syvyyteen lentopetrolivalumilla, öljyillä, hydraulinesteillä, teknisillä kemikaaleilla ja koneiden jätöspäästöillä. Eihän sinne liito-oravien ja saasteiden keskelle mitään voida rakentaa.
Unohdit ne ikiroudassa olevat kantasuomalaiset ja mammutit.
Sekä vuonna 1942 Hankoa pommittaneiden saksalaisten lentopommit :)
Vierailija kirjoitti:
Nautinnollista, että porvaritkin pääsevät välillä kärsijän rooliin. :D
Luuletko tosiaan, että Malmin kentän puolustajat ovat rikkaita porvareita? Väärin. He ovat tavallisia keskiluokkaisia keski-ikäisiä setämiehiä.
Jos siellä Malmin kentän puolustajien joukossa olisi yksikin todella varakas henkilö, hän olisi voinut ostaa (tai vuokrata) lentokentän tontin 50 vuoden ajaksi itselleen.
Karu totuus on, että Helsingissä asuvat rikkaat (lue: ne ihmiset, joilla on henkilökohtaisen omaisuuden arvo 100 miljoonaa euroa tai yli) EIVÄT OLE KIINNOSTUNEITA lentokentän pelastamisesta.
Lisähuomautus: Helsingissä (ja yleensäkin Uudenmaan alueella) asuu ainakin 5 ihmistä, joiden henkilökohtaisen omaisuuden arvo on yli miljardi euroa. Kyllä, aivan oikein. Siis yli miljardi euroa.
Tavalliset miljonäärit (joiden omaisuus on 10 miljoonaa euroa) ovat "köyhiä" verrattuna superrikkaisiin, joiden omaisuuden arvo on vähintän 100 miljoona euroa tai yli.
Lentäjät joutuvat suojelemaan luontoa koska helsingin vihreitä eivät kiinnosta luontoarvot. Historiallista!
Minäkin söin kerran iltanuotiolla grillimakkaraa ja juttelin pitkään miljardöörin kanssa. Kyllä hän oli paljon kiinnostuneempi höyrylaivoista kuin lentokoneista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi maaperä on pilattu olikos se noin 15 metrin syvyyteen lentopetrolivalumilla, öljyillä, hydraulinesteillä, teknisillä kemikaaleilla ja koneiden jätöspäästöillä. Eihän sinne liito-oravien ja saasteiden keskelle mitään voida rakentaa.
Mistähän sun tieto on peräisin?
”Malmin lentokentän maaperää on tutkittu suunnitelmallisesti liki 3000 pisteestä. Alueen maaperä on tyypillistä Koillis-Helsingille eli suurelta osin savea ja liejusavea. Alueilla pilaantuneisuus rajoittuu 1–2 metrin syvyyteen, joten sen puhdistaminen on melko helppoa.”
https://www.uuttahelsinkia.fi/fi/malmi/rakentaminen/maapera-ja-rakentam…
Ja minä kun uskoin noita ilmailuharrastajia. Kiitos tiedoista,alkaakin totuus tulla esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautinnollista, että porvaritkin pääsevät välillä kärsijän rooliin. :D
Luuletko tosiaan, että Malmin kentän puolustajat ovat rikkaita porvareita? Väärin. He ovat tavallisia keskiluokkaisia keski-ikäisiä setämiehiä.
Jos siellä Malmin kentän puolustajien joukossa olisi yksikin todella varakas henkilö, hän olisi voinut ostaa (tai vuokrata) lentokentän tontin 50 vuoden ajaksi itselleen.
Karu totuus on, että Helsingissä asuvat rikkaat (lue: ne ihmiset, joilla on henkilökohtaisen omaisuuden arvo 100 miljoonaa euroa tai yli) EIVÄT OLE KIINNOSTUNEITA lentokentän pelastamisesta.
Järki Miehiä jopa Naisiakin.
Montako lentäjää mahtuu tarttautumaan yhteen liito-oravaan?