Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tässä videossa on vaarallista liikennekäyttäytymistä?

Vierailija
12.12.2020 |

En omista autoa enkä ajokorttia joten en oikein ymmärrä mitä tässä viedossa oli väärin? neuvokaa hölmöä!

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/miten-meni-omasta-mielesta-fiksutki…

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsonut videota, koska herjasi Adblockerista, mutta tekstin perusteella vialla on juuri se, että toimittaja on mennyt mopoautolla ajelemaan muun liikenteen sekaan... Mopoautot on hemmetin vaarallisia ja ennenkaikkea arvaamattomia tuolla tien päällä.

Vierailija
2/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohituksia ohituskieltoalueella, plus pari kertaa todella lähellä nokkakolari vastaantulevan auton kanssa.

Tätä näkee paljon. Vaikka ajat täsmälleen rajoituksen mukaista vauhtia mittarivirhe huomioituna, niin joko roikutaan peräpuskurissa valoja välkytellen, tai sitten tehdään mahdollisimman vaarallisia ohituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ohitti mopoauton vaikka oli ohituskielto, se varmaan oli niin kauheaa!

Toinen juttu kokonaan on se ett ohi pääsi ihan turvallissti siitä huolimatta.

Itsekin ohitan mopoauton jos ohi turvallisesti vaan pääsee -ei mitään väliä mitä viivoja tiehen on maalailtu jos vastaantulijoita ei näy mailla eikä halmeilla.

Vierailija
4/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohituksia ohituskieltoalueella, plus pari kertaa todella lähellä nokkakolari vastaantulevan auton kanssa.

Tätä näkee paljon. Vaikka ajat täsmälleen rajoituksen mukaista vauhtia mittarivirhe huomioituna, niin joko roikutaan peräpuskurissa valoja välkytellen, tai sitten tehdään mahdollisimman vaarallisia ohituksia.

Ajat liian hiljaa, ei siinä mitään muuta syytä ole. Ja mopoauto ei isolla tiellä rajoituksien mukaan aja koskaan.

Vierailija
5/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ohitti mopoauton vaikka oli ohituskielto, se varmaan oli niin kauheaa!

Toinen juttu kokonaan on se ett ohi pääsi ihan turvallissti siitä huolimatta.

Itsekin ohitan mopoauton jos ohi turvallisesti vaan pääsee -ei mitään väliä mitä viivoja tiehen on maalailtu jos vastaantulijoita ei näy mailla eikä halmeilla.

Tämä!

Vierailija
6/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitukset risteysalueella ja sulkuviivoilla. Eipä siinä muuta ollut

Eikä noitakaan voi moitittavama pitää avoimella peltoaukealla kun näkyvyyttä on joka suuntaan. toki lainvastaista, mutta nythän on ministeritasolla annettu ymmärtää että jos aikomus on hyvä niin ei haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarallinen ohittaminen. Ilman ajokorttiakin varmaan huomaa, että pari kertaa oli nokkakolari lähellä. Ohittaa ei myöskään saisi sulkuviivan kohdalla eikä risteysalueella. Eikä muutenkaan jos on huono näkyvyys, jolloin yleensä on myös sulkuviiva. Esim mäet ja mutkat, mutkaista tietä oli tuossa videolla ainakin paljon.

Toki joskus ohittaminen on silti turvallista vaikka sulkuviiva olisikin, mutta useimmiten ihmiset vain yliarvioivat omia kykyjä tai turvallisuus ei kiinnosta, kun ei malteta hetkeä ajaa hitaamman ajoneuvon perässä.

Vierailija
8/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohituksia ohituskieltoalueella, plus pari kertaa todella lähellä nokkakolari vastaantulevan auton kanssa.

Tätä näkee paljon. Vaikka ajat täsmälleen rajoituksen mukaista vauhtia mittarivirhe huomioituna, niin joko roikutaan peräpuskurissa valoja välkytellen, tai sitten tehdään mahdollisimman vaarallisia ohituksia.

Ajat liian hiljaa, ei siinä mitään muuta syytä ole. Ja mopoauto ei isolla tiellä rajoituksien mukaan aja koskaan.

Kuule kun en aja, vaan ihan rajoituksen mukaista maksimivauhtia. Tiedän autoni mittarivirheen, usein myös ajon aikana gps päällä, joka näyttää ajovauhtia.

Joten hitaalla ajolla ei nyt selitellä.

Plus muuten, vaikka olisikin hidas ajoneuvo, niin mitä tuollainen perseily (puskurissa kiinni ajo ja valojen välkyttely) auttaa? Jos omalla kohdalla tulee hidas ajoneuvo vastaan, niin tarpeeksi väliä, jotta näkee tarpeeksi pitkälle. Turvallisessa kohtaa ohitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo risteysalueen ohittamiset on kyl pahimmat rikkeet. Siinä kun joku kattoo tuleeko vasemmalta ja kääntyy oikeelle, niin siinä tulee sankari päälle.

Vierailija
10/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohituksia ohituskieltoalueella, plus pari kertaa todella lähellä nokkakolari vastaantulevan auton kanssa.

Tätä näkee paljon. Vaikka ajat täsmälleen rajoituksen mukaista vauhtia mittarivirhe huomioituna, niin joko roikutaan peräpuskurissa valoja välkytellen, tai sitten tehdään mahdollisimman vaarallisia ohituksia.

Ajat liian hiljaa, ei siinä mitään muuta syytä ole. Ja mopoauto ei isolla tiellä rajoituksien mukaan aja koskaan.

Kuule kun en aja, vaan ihan rajoituksen mukaista maksimivauhtia. Tiedän autoni mittarivirheen, usein myös ajon aikana gps päällä, joka näyttää ajovauhtia.

Joten hitaalla ajolla ei nyt selitellä.

Plus muuten, vaikka olisikin hidas ajoneuvo, niin mitä tuollainen perseily (puskurissa kiinni ajo ja valojen välkyttely) auttaa? Jos omalla kohdalla tulee hidas ajoneuvo vastaan, niin tarpeeksi väliä, jotta näkee tarpeeksi pitkälle. Turvallisessa kohtaa ohitus.

Ja lisäys vielä, jos ajat takapuskurissani kiinni, niin pysähtymispaikkojen puuttuessa sovitan nopeuteni tuohon olemattomaan turvaväliin. Eli hidastan hiljalleen vauhtia niin kauan, että vauhti on turvallinen tuon turvavälin kanssa.

Takapenkillä kun usein on kyydissä lapseni. Niin en todellakaan ota riskiä, että yllättävän tilanteen aiheuttaman äkkijarrutuksen takia peräpuskurissa roikkua ajaa autoni takapuskurissa läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan siellä yksi ohitus ja siinä keskarinnäyttö. 😁

Vierailija
12/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohituksia ohituskieltoalueella, plus pari kertaa todella lähellä nokkakolari vastaantulevan auton kanssa.

Tätä näkee paljon. Vaikka ajat täsmälleen rajoituksen mukaista vauhtia mittarivirhe huomioituna, niin joko roikutaan peräpuskurissa valoja välkytellen, tai sitten tehdään mahdollisimman vaarallisia ohituksia.

Ajat liian hiljaa, ei siinä mitään muuta syytä ole. Ja mopoauto ei isolla tiellä rajoituksien mukaan aja koskaan.

Kuule kun en aja, vaan ihan rajoituksen mukaista maksimivauhtia. Tiedän autoni mittarivirheen, usein myös ajon aikana gps päällä, joka näyttää ajovauhtia.

Joten hitaalla ajolla ei nyt selitellä.

Plus muuten, vaikka olisikin hidas ajoneuvo, niin mitä tuollainen perseily (puskurissa kiinni ajo ja valojen välkyttely) auttaa? Jos omalla kohdalla tulee hidas ajoneuvo vastaan, niin tarpeeksi väliä, jotta näkee tarpeeksi pitkälle. Turvallisessa kohtaa ohitus.

Norminopeutta ajavalle ei kukaan perässä ajava vilkuta valoja (ellei ole ohittamassa, jolloin jotkut vilauttaa pitkiä ilmoittaakseen ohitusaikeestaan). Jos tuntuu että jatkuvasti on joku perseessä kiinni ja vilauttelee valoja, niin kannattaa oikeasti miettiä että ehkä se vika ei olekaan niissä ohittelijoissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohituksia ohituskieltoalueella, plus pari kertaa todella lähellä nokkakolari vastaantulevan auton kanssa.

Tätä näkee paljon. Vaikka ajat täsmälleen rajoituksen mukaista vauhtia mittarivirhe huomioituna, niin joko roikutaan peräpuskurissa valoja välkytellen, tai sitten tehdään mahdollisimman vaarallisia ohituksia.

Ajat liian hiljaa, ei siinä mitään muuta syytä ole. Ja mopoauto ei isolla tiellä rajoituksien mukaan aja koskaan.

Kuule kun en aja, vaan ihan rajoituksen mukaista maksimivauhtia. Tiedän autoni mittarivirheen, usein myös ajon aikana gps päällä, joka näyttää ajovauhtia.

Joten hitaalla ajolla ei nyt selitellä.

Plus muuten, vaikka olisikin hidas ajoneuvo, niin mitä tuollainen perseily (puskurissa kiinni ajo ja valojen välkyttely) auttaa? Jos omalla kohdalla tulee hidas ajoneuvo vastaan, niin tarpeeksi väliä, jotta näkee tarpeeksi pitkälle. Turvallisessa kohtaa ohitus.

Ja lisäys vielä, jos ajat takapuskurissani kiinni, niin pysähtymispaikkojen puuttuessa sovitan nopeuteni tuohon olemattomaan turvaväliin. Eli hidastan hiljalleen vauhtia niin kauan, että vauhti on turvallinen tuon turvavälin kanssa.

Takapenkillä kun usein on kyydissä lapseni. Niin en todellakaan ota riskiä, että yllättävän tilanteen aiheuttaman äkkijarrutuksen takia peräpuskurissa roikkua ajaa autoni takapuskurissa läpi.

No tuolla taktiikalla se tulee takuuvarmasti juuri tapahtumaan...

Vierailija
14/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohituksia ohituskieltoalueella, plus pari kertaa todella lähellä nokkakolari vastaantulevan auton kanssa.

Tätä näkee paljon. Vaikka ajat täsmälleen rajoituksen mukaista vauhtia mittarivirhe huomioituna, niin joko roikutaan peräpuskurissa valoja välkytellen, tai sitten tehdään mahdollisimman vaarallisia ohituksia.

Ajat liian hiljaa, ei siinä mitään muuta syytä ole. Ja mopoauto ei isolla tiellä rajoituksien mukaan aja koskaan.

Kuule kun en aja, vaan ihan rajoituksen mukaista maksimivauhtia. Tiedän autoni mittarivirheen, usein myös ajon aikana gps päällä, joka näyttää ajovauhtia.

Joten hitaalla ajolla ei nyt selitellä.

Plus muuten, vaikka olisikin hidas ajoneuvo, niin mitä tuollainen perseily (puskurissa kiinni ajo ja valojen välkyttely) auttaa? Jos omalla kohdalla tulee hidas ajoneuvo vastaan, niin tarpeeksi väliä, jotta näkee tarpeeksi pitkälle. Turvallisessa kohtaa ohitus.

Ja lisäys vielä, jos ajat takapuskurissani kiinni, niin pysähtymispaikkojen puuttuessa sovitan nopeuteni tuohon olemattomaan turvaväliin. Eli hidastan hiljalleen vauhtia niin kauan, että vauhti on turvallinen tuon turvavälin kanssa.

Takapenkillä kun usein on kyydissä lapseni. Niin en todellakaan ota riskiä, että yllättävän tilanteen aiheuttaman äkkijarrutuksen takia peräpuskurissa roikkua ajaa autoni takapuskurissa läpi.

No tuolla taktiikalla se tulee takuuvarmasti juuri tapahtumaan...

Ai sillä, että hiljalleen laskee nopeutta? Nyt ei puhuta mistään äkkijarrutuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohituksia ohituskieltoalueella, plus pari kertaa todella lähellä nokkakolari vastaantulevan auton kanssa.

Tätä näkee paljon. Vaikka ajat täsmälleen rajoituksen mukaista vauhtia mittarivirhe huomioituna, niin joko roikutaan peräpuskurissa valoja välkytellen, tai sitten tehdään mahdollisimman vaarallisia ohituksia.

Ajat liian hiljaa, ei siinä mitään muuta syytä ole. Ja mopoauto ei isolla tiellä rajoituksien mukaan aja koskaan.

Kuule kun en aja, vaan ihan rajoituksen mukaista maksimivauhtia. Tiedän autoni mittarivirheen, usein myös ajon aikana gps päällä, joka näyttää ajovauhtia.

Joten hitaalla ajolla ei nyt selitellä.

Plus muuten, vaikka olisikin hidas ajoneuvo, niin mitä tuollainen perseily (puskurissa kiinni ajo ja valojen välkyttely) auttaa? Jos omalla kohdalla tulee hidas ajoneuvo vastaan, niin tarpeeksi väliä, jotta näkee tarpeeksi pitkälle. Turvallisessa kohtaa ohitus.

Norminopeutta ajavalle ei kukaan perässä ajava vilkuta valoja (ellei ole ohittamassa, jolloin jotkut vilauttaa pitkiä ilmoittaakseen ohitusaikeestaan). Jos tuntuu että jatkuvasti on joku perseessä kiinni ja vilauttelee valoja, niin kannattaa oikeasti miettiä että ehkä se vika ei olekaan niissä ohittelijoissa. 

No kerrohan sitten, että missä. Mittarivirheeni tiedän, viimeistään mapsin ohjeistuksella ajaessa näkee ruudulta myös nopeuden.

Vierailija
16/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohituksia ohituskieltoalueella, plus pari kertaa todella lähellä nokkakolari vastaantulevan auton kanssa.

Tätä näkee paljon. Vaikka ajat täsmälleen rajoituksen mukaista vauhtia mittarivirhe huomioituna, niin joko roikutaan peräpuskurissa valoja välkytellen, tai sitten tehdään mahdollisimman vaarallisia ohituksia.

Ajat liian hiljaa, ei siinä mitään muuta syytä ole. Ja mopoauto ei isolla tiellä rajoituksien mukaan aja koskaan.

Kuule kun en aja, vaan ihan rajoituksen mukaista maksimivauhtia. Tiedän autoni mittarivirheen, usein myös ajon aikana gps päällä, joka näyttää ajovauhtia.

Joten hitaalla ajolla ei nyt selitellä.

Plus muuten, vaikka olisikin hidas ajoneuvo, niin mitä tuollainen perseily (puskurissa kiinni ajo ja valojen välkyttely) auttaa? Jos omalla kohdalla tulee hidas ajoneuvo vastaan, niin tarpeeksi väliä, jotta näkee tarpeeksi pitkälle. Turvallisessa kohtaa ohitus.

Norminopeutta ajavalle ei kukaan perässä ajava vilkuta valoja (ellei ole ohittamassa, jolloin jotkut vilauttaa pitkiä ilmoittaakseen ohitusaikeestaan). Jos tuntuu että jatkuvasti on joku perseessä kiinni ja vilauttelee valoja, niin kannattaa oikeasti miettiä että ehkä se vika ei olekaan niissä ohittelijoissa. 

No kerrohan sitten, että missä. Mittarivirheeni tiedän, viimeistään mapsin ohjeistuksella ajaessa näkee ruudulta myös nopeuden.

Sinun ajotavassasi/nopeudessa. Ei minulla ole jatkuvasti porukkaa perseessä kiinni ja ohittelemassa ja minä ajan ihan ammatikseni tuolla tien päällä.

Vierailija
17/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohituksia ohituskieltoalueella, plus pari kertaa todella lähellä nokkakolari vastaantulevan auton kanssa.

Tätä näkee paljon. Vaikka ajat täsmälleen rajoituksen mukaista vauhtia mittarivirhe huomioituna, niin joko roikutaan peräpuskurissa valoja välkytellen, tai sitten tehdään mahdollisimman vaarallisia ohituksia.

Ajat liian hiljaa, ei siinä mitään muuta syytä ole. Ja mopoauto ei isolla tiellä rajoituksien mukaan aja koskaan.

Kuule kun en aja, vaan ihan rajoituksen mukaista maksimivauhtia. Tiedän autoni mittarivirheen, usein myös ajon aikana gps päällä, joka näyttää ajovauhtia.

Joten hitaalla ajolla ei nyt selitellä.

Plus muuten, vaikka olisikin hidas ajoneuvo, niin mitä tuollainen perseily (puskurissa kiinni ajo ja valojen välkyttely) auttaa? Jos omalla kohdalla tulee hidas ajoneuvo vastaan, niin tarpeeksi väliä, jotta näkee tarpeeksi pitkälle. Turvallisessa kohtaa ohitus.

Ja lisäys vielä, jos ajat takapuskurissani kiinni, niin pysähtymispaikkojen puuttuessa sovitan nopeuteni tuohon olemattomaan turvaväliin. Eli hidastan hiljalleen vauhtia niin kauan, että vauhti on turvallinen tuon turvavälin kanssa.

Takapenkillä kun usein on kyydissä lapseni. Niin en todellakaan ota riskiä, että yllättävän tilanteen aiheuttaman äkkijarrutuksen takia peräpuskurissa roikkua ajaa autoni takapuskurissa läpi.

No tuolla taktiikalla se tulee takuuvarmasti juuri tapahtumaan...

Ai sillä, että hiljalleen laskee nopeutta? Nyt ei puhuta mistään äkkijarrutuksista.

Kyllä. Ei tarvita kuin yksi jolla palaa sinuun hermot ja se on hyvästi lapsi takapenkillä.

Vierailija
18/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohituksia ohituskieltoalueella, plus pari kertaa todella lähellä nokkakolari vastaantulevan auton kanssa.

Tätä näkee paljon. Vaikka ajat täsmälleen rajoituksen mukaista vauhtia mittarivirhe huomioituna, niin joko roikutaan peräpuskurissa valoja välkytellen, tai sitten tehdään mahdollisimman vaarallisia ohituksia.

Ajat liian hiljaa, ei siinä mitään muuta syytä ole. Ja mopoauto ei isolla tiellä rajoituksien mukaan aja koskaan.

Kuule kun en aja, vaan ihan rajoituksen mukaista maksimivauhtia. Tiedän autoni mittarivirheen, usein myös ajon aikana gps päällä, joka näyttää ajovauhtia.

Joten hitaalla ajolla ei nyt selitellä.

Plus muuten, vaikka olisikin hidas ajoneuvo, niin mitä tuollainen perseily (puskurissa kiinni ajo ja valojen välkyttely) auttaa? Jos omalla kohdalla tulee hidas ajoneuvo vastaan, niin tarpeeksi väliä, jotta näkee tarpeeksi pitkälle. Turvallisessa kohtaa ohitus.

Norminopeutta ajavalle ei kukaan perässä ajava vilkuta valoja (ellei ole ohittamassa, jolloin jotkut vilauttaa pitkiä ilmoittaakseen ohitusaikeestaan). Jos tuntuu että jatkuvasti on joku perseessä kiinni ja vilauttelee valoja, niin kannattaa oikeasti miettiä että ehkä se vika ei olekaan niissä ohittelijoissa. 

No kerrohan sitten, että missä. Mittarivirheeni tiedän, viimeistään mapsin ohjeistuksella ajaessa näkee ruudulta myös nopeuden.

Sinun ajotavassasi/nopeudessa. Ei minulla ole jatkuvasti porukkaa perseessä kiinni ja ohittelemassa ja minä ajan ihan ammatikseni tuolla tien päällä.

Tasaisella ajovaudilla ja nopeusrajoituksen mukaisella maksimivauhdilla?

On tullut btw nähtyä myös tilanne, jossa auto roikkui takapuskurissa pitkään. Tuli vastaan kyltti, joka ilmoitti ohituskaistan alkavan 2km päästä.

Ajattelin, että pääsee tuossa sitten tuo kiireinen ohi. Mutta ei, koko ohituskaistan aikana ei tehnyt elettäkään ohittaakseen, eikä siis ohittanut. Lopulta itse ajoin tien sivuun, kun tuli mahdollisuus.

Mikä hemmetin järki?

Vierailija
19/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohituksia ohituskieltoalueella, plus pari kertaa todella lähellä nokkakolari vastaantulevan auton kanssa.

Tätä näkee paljon. Vaikka ajat täsmälleen rajoituksen mukaista vauhtia mittarivirhe huomioituna, niin joko roikutaan peräpuskurissa valoja välkytellen, tai sitten tehdään mahdollisimman vaarallisia ohituksia.

Ajat liian hiljaa, ei siinä mitään muuta syytä ole. Ja mopoauto ei isolla tiellä rajoituksien mukaan aja koskaan.

Kuule kun en aja, vaan ihan rajoituksen mukaista maksimivauhtia. Tiedän autoni mittarivirheen, usein myös ajon aikana gps päällä, joka näyttää ajovauhtia.

Joten hitaalla ajolla ei nyt selitellä.

Plus muuten, vaikka olisikin hidas ajoneuvo, niin mitä tuollainen perseily (puskurissa kiinni ajo ja valojen välkyttely) auttaa? Jos omalla kohdalla tulee hidas ajoneuvo vastaan, niin tarpeeksi väliä, jotta näkee tarpeeksi pitkälle. Turvallisessa kohtaa ohitus.

Ja lisäys vielä, jos ajat takapuskurissani kiinni, niin pysähtymispaikkojen puuttuessa sovitan nopeuteni tuohon olemattomaan turvaväliin. Eli hidastan hiljalleen vauhtia niin kauan, että vauhti on turvallinen tuon turvavälin kanssa.

Takapenkillä kun usein on kyydissä lapseni. Niin en todellakaan ota riskiä, että yllättävän tilanteen aiheuttaman äkkijarrutuksen takia peräpuskurissa roikkua ajaa autoni takapuskurissa läpi.

No tuolla taktiikalla se tulee takuuvarmasti juuri tapahtumaan...

Ai sillä, että hiljalleen laskee nopeutta? Nyt ei puhuta mistään äkkijarrutuksista.

Kyllä. Ei tarvita kuin yksi jolla palaa sinuun hermot ja se on hyvästi lapsi takapenkillä.

Ja nyt varmaan kerrot sitten turvallisemman toimintaohjeen? Jos ei ole mahdollisuutta ajaa tuen sivuun.

Ja todella pelottava ajatus, jos nyt puolustelet tuollaista ajotyyliä. Että on ok kolaroida tahallaan, jos toisen hitaus ärsyttää.

Vierailija
20/37 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää minusta ajaa Vantaalta Lahteen mopoautolla ihan vaan muitten kiusaksi. En hyväksy ylinopeuksia, mutta kyllä alinopeuden tahallinen ajaminen on samalla lailla typerää. Mopoautot ja traktorit on ok, mutta tuntuu että tämä kuvaaja oikein nauttii että saa olla hidasteena muille.