Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luotettava suomalainen verkkokauppa myi tuoteväärennöksen, eivät huoli takaisin ja syyttävät minua huijauksesta

MitäTeen?
12.09.2020 |

Otsikko, tilasin 2vk sitten merkkitakin suomalaisesta verkkokaupasta joka ilmeni väärennökseksi kun heräsi epäilys että miten näin kallis takki voi olla näin huonolaatuinen. Kävin näyttämässä kyseisen merkin omassa liikkeessä ja vertasimme myyjänkanssa. Nyt verkkokauppa ei huoli sitä takaisin sekä syyttää minua huijaamisesta(?) että valehtelen takin olevan väärennös.

Ps. Yritän olla mahd. neutraali paljastamatta merkkejä sekä verkkokauppaa jottei Iltalehti tee juttua tästä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttaja-asiamieheen yhteys, se osaa neuvoa.

Vierailija
2/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita kuluttajansuojaviranomaiselle. Jos siis tosiaan et huijannut. Ei näistä aina tiedä mitä ne yrittää. 

Vierailija
4/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös palautusoikeus koske myös nettikauppaa, vai menikö aikaraja jo yli? Ehkä kannattaa kysyä kuluttajaneuvonnasta.

Vierailija
5/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttaja-asiamieheen yhteys, ei täällä kukaan auta.

Vierailija
6/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös palautusoikeus koske myös nettikauppaa, vai menikö aikaraja jo yli? Ehkä kannattaa kysyä kuluttajaneuvonnasta.

Palautus aikaa on 30pv eli vielä runsaasti jäljellä

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/

Kiitos! Laitan tuonne heti viestiä

Vierailija
8/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös palautusoikeus koske myös nettikauppaa, vai menikö aikaraja jo yli? Ehkä kannattaa kysyä kuluttajaneuvonnasta.

Palautus aikaa on 30pv eli vielä runsaasti jäljellä

Ap.

No miksi et palauta tuotetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
9/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös palautusoikeus koske myös nettikauppaa, vai menikö aikaraja jo yli? Ehkä kannattaa kysyä kuluttajaneuvonnasta.

Palautus aikaa on 30pv eli vielä runsaasti jäljellä

Ap.

No miksi et palauta tuotetta?

Luitko edes tuota aloitus tekstiä ??

Vatkaan veivaan

Vierailija
10/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyllä jo rikosilmoituksen paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MunaVatkain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös palautusoikeus koske myös nettikauppaa, vai menikö aikaraja jo yli? Ehkä kannattaa kysyä kuluttajaneuvonnasta.

Palautus aikaa on 30pv eli vielä runsaasti jäljellä

Ap.

No miksi et palauta tuotetta?

Luitko edes tuota aloitus tekstiä ??

30 päivää palautusaikaa jäljellä. Tuote pakataan lähetyslaatikkoonsa ja täytetään palautuslappu ja teipataan paketin mukana tullut palalautusosoite laatikon päälle.

En ymmärrä ap:n ongelmaa.

Vierailija
12/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ehkä on varmaan E -alkuinen ruotsalainen postimyynti. Mulle on käynyt samoin eli lapselle tilattu Ticket-merkin talvihaalari oli väärennös. Asiaa väännettiin ja sieltä myös syyteltiin minua. En jaksanut alkaa veivamaan kuluttajariitalautakuntaan koska siellä menee VUOSI asian jonossa ennenkuin käsittelyyn pääsee. Maksoin ja pidin haalarin ja nielin tappioni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tajunnut, yrititkö jo palauttaa mutta lähettivät sulle takas?

Eihän palautukseen tarvii edes kertoa syytä.

Vierailija
14/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MunaVatkain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös palautusoikeus koske myös nettikauppaa, vai menikö aikaraja jo yli? Ehkä kannattaa kysyä kuluttajaneuvonnasta.

Palautus aikaa on 30pv eli vielä runsaasti jäljellä

Ap.

No miksi et palauta tuotetta?

Luitko edes tuota aloitus tekstiä ??

30 päivää palautusaikaa jäljellä. Tuote pakataan lähetyslaatikkoonsa ja täytetään palautuslappu ja teipataan paketin mukana tullut palalautusosoite laatikon päälle.

En ymmärrä ap:n ongelmaa.

Et nyt ymmärrä. Jos on jo reklamaatioprosessi aloitettu niin ei voi vain palauttaa.

Olen huomannut että koskaan ei pidä reklmoida! Vaan heti vaan palauttaa. Parikin ruotsalaista ketjua alkanut reklamaatiossa sitten inisemään ja syyttelemään, esim valmiiksi reikä takissa, alettu väittää että minä rikoin, tarjottiin että puolet hyvitetään muttei kokonaan.

Nyt vaan sitten viisaampana suoraan palautan ja tilaan vaan uuden eri tilauksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
15/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MunaVatkain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös palautusoikeus koske myös nettikauppaa, vai menikö aikaraja jo yli? Ehkä kannattaa kysyä kuluttajaneuvonnasta.

Palautus aikaa on 30pv eli vielä runsaasti jäljellä

Ap.

No miksi et palauta tuotetta?

Luitko edes tuota aloitus tekstiä ??

30 päivää palautusaikaa jäljellä. Tuote pakataan lähetyslaatikkoonsa ja täytetään palautuslappu ja teipataan paketin mukana tullut palalautusosoite laatikon päälle.

En ymmärrä ap:n ongelmaa.

Lainattu suoraan AP:n tekstistä

Nyt verkkokauppa ei huoli sitä takaisin sekä syyttää minua huijaamisesta(?) että valehtelen takin olevan väärennös

Vatkaan veivaan

Vierailija
16/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Minulla samanlainen kokemus. Onkohan kyseessä kakkoslaatuinen tuote jota on tilattu alennuspäiviä varten? On siis kyllä aito mutta laatu on huonompi ja eroaa ns. ykköslaadusta selvästi. Hintakin oli kyllä halvempi joten siinä mielessä kyse ei ollut huijauksesta.

Vierailija
17/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalando, eikös vaan? Sieltä on aiemminkin ollut juttua, että on saatu väärennöksiä. Henkilö x on tilannut aiemmin merkkituotteen, palauttanut sitten halvan kopion ja henkilö y saa tämän halvan kopion sitten

Vierailija
18/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reklamaatio on eri prosessi kuin palautus. Reklamaatiossa pitää kuvin, dokumentein jne TODISTAA virhe tai vika.

Sitten arvioidaan kenen syy, kuka teki, miten hyvitetään, miten paljon hyvitetään.

Vierailija
19/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita Trustpilotiin julkinen arvostelu. Yleensä firmat reagoi näihin nopeasti ja yrittävät saada paskan palautteen jotenkin fiksattua.

Vierailija
20/41 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ap se takki takaisin myyjälle, jos kerta on palautusaikaa ja muutoin siinä kunnossa että voi, laadusta reklamointi on eri juttu kuin palautusoikeus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi