Poikani haluaa ensimmäiseksi autoksi vanhan takavetoisen auton
Minä en osta lapselleni mitään vanhaa takavetoista autoa, etuvetoisella saa aloittaa autoilijan uransa...
Kommentit (13)
Meillä poika on ajokortin saamisesta , n.14 v , ajanut vain takavetoisilla.
Ongelma on kyllä toi vanha tai no riippuu paljonko on sijoittaa.
Eikä nyt itse autoa vaihtaessaan edelleenkään halua etuvetoista.
Mikäs siinä. Takavetoinen on ainoa oikea auto.
Ralliteiden virtuoosit on saaneet taitonsa ajamalla takavetoisia.
Kuuminta hottia ainakin amisten keskuudessa tuntuvat olevan vanhat lintta-Mersut kuten 190 superturbolla. Takaveto tietysti, niin saa luistattaa ja talvella mennä sivuluisua kahva edellä.
Minulla on aina ollut vain takavetoisia autoja. Autokoulussa 18-vuotiaana olen edellisen kerran ajanut etuvetoisella.
Vanha autokin on ihan ok valinta, esimerkiksi vanhat Mersut on vielä 500.000 ajokilometrin jälkeen ihan kelpo autoja, jos on pidetty hyvin.
N32
Joo, ja kaikki formulat on takavetoisia
Takavetoinen on se joka menee helposti liukkaalla ympäri? Ne on ihan hirveen vaarallisia jos ei ole tottunut.
Semmonen Toyota Trueno -86 ois aika kova.
Poikas on takatuuppari.
Mites olis eheytyshoito, auton sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Takavetoinen on se joka menee helposti liukkaalla ympäri? Ne on ihan hirveen vaarallisia jos ei ole tottunut.
Niin on, etenkin jos on joku vanha raato missä ei ole ESPtä, ei missään tapauksessa sellaista. Uudehko kaikilla nykyisillä järjestelmillä varustettu takavetokin on ihan ajettava, mutta talvella jää helpommin jumiin kuin etuveto koska moottorin paino on edessä.
Suomen olosuhteissa paras on oikeasti neliveto vaikka asuisi miten kaupungissa tms. Monena vuonna ollut viime aikoina sellaisia tilanteita talvella ettei edes kotitalon parkkipaikalta olisi mitään asiaa kadulle ilman nelivetoa. Kun lunta tulee oikein kunnolla niin auraus aloitetaan pääväylistä jne. ja pienemmät tiet aurataan sitten kun ehditään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takavetoinen on se joka menee helposti liukkaalla ympäri? Ne on ihan hirveen vaarallisia jos ei ole tottunut.
Niin on, etenkin jos on joku vanha raato missä ei ole ESPtä, ei missään tapauksessa sellaista. Uudehko kaikilla nykyisillä järjestelmillä varustettu takavetokin on ihan ajettava, mutta talvella jää helpommin jumiin kuin etuveto koska moottorin paino on edessä.
Suomen olosuhteissa paras on oikeasti neliveto vaikka asuisi miten kaupungissa tms. Monena vuonna ollut viime aikoina sellaisia tilanteita talvella ettei edes kotitalon parkkipaikalta olisi mitään asiaa kadulle ilman nelivetoa. Kun lunta tulee oikein kunnolla niin auraus aloitetaan pääväylistä jne. ja pienemmät tiet aurataan sitten kun ehditään.
Jep, en ymmärrä etuveto vs takaveto -vänkäystä, jos talvikelit huolettaa. Alle tonnilla saat vanhan nappinelikon, joka menee umpihangessa.
Takavetoisella oppii... tai kuolee.