Tinkivätkö kansanedustajat omista eduistaan ja palkastaan edes 90-luvun lamassa?
Muistaako kukaan miten silloin meni? Itse olin niin nuori, etten kiinnittänyt asiaan huomiota. Eli kantoivatko kortensa yhteiseen kekoon vai kurittivatko vain kansaa?
Kommentit (14)
En usko. Jos kansanedustajilla on moraalia niin jostain kumman syystä se katoaa kuin pieru saharaan kun päätetään kansanedustajien palkoista ja etuuksista.
Eivät tietenkään. Rahaa kyllä on, mutta se loppuu sen takia, että sitä sysätään eliitin taskuihin niin paljon.
Kuka muka on tinkinyt omasta palkastaan nytkään?
Todennäköisesti jatkoivat samaa perseilyä kuin ennenkin
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti jatkoivat samaa perseilyä kuin ennenkin
No miksi et itse lähde kansanedustajaksi näyttämään esimerkkiä?
Hallitus ja oppositio on yksimielisiä ainostaan silloin kun eduskunta päättää nostaa omia palkkoja.
Luopuivat lomarahoista sentään (ensin vapaaehtoisesti ja sitten vuodeksi lailla).
Urbaanilegenda kertoo, että silloin kaikista synkimpinä 1990-luvun laman hetkinä muuan kansanedustaja heltyi sen verran, että sanoi että hänen vuosiansiota saa pienentää markalla. Hän tyytyy markkaa pienempään vuosiansioon. Kuka tuo kansanedustaja oli, niin sitä legenda ei kerro.
Niin, kyllä Sauli Niinistö tämän asian ymmärsi. Ei sen niin vaikeaa pitäisi olla.
selitettiin kansalle että nyt on säästettävä, mutt me käymme pskalla taatusti enemmän.
Eivät yhtään