Pankki siirto edunvalvojan tililtä asiakkaan tilille
Kuinka kauan tuon kuulusi kestää? Kyseessä on saman pankin tili ja edunvalvoja teki siirron jo tasan viikko sitten asiakkaan tilille jotta asiakas voisi ostaa ruokaa ja hygienia tuotteita. Rahoja ei kuitenkaan näy ja pankin mukaan tulee olla yhteydessään tilin haltijaam eli tässä tapauksessani henkilöön itse jonka nimissä kumpikin tili on. Asiakkaan edunvalvoja taas sanoo tehneensä siirron normaalisti kuten ennenkin. Voiko olla että tässä on tapahtunut jotain minkä takia edunvalvonnan asiakas ei ole saanut viikkorahojaan?
Kommentit (18)
Edunvalvonnalla ei väliä. Jos sama pankki tileissä niin lähes samalla hetkellä rahat siirtyneet. Jos eri pankki niin yksi pankkipäivä, eli seuraava arkipäivä ja jos perjantai niin sitten viikonlopun yli maanantai.
Jos muuta niin sitten tarkistamaan edunvalvojan maksuja ettei mene sen omalle tilille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä raha olisi jo siirtynyt. Miksi siirto ei mene automaattisesti, jos kerran joka kuukausi tehdään sama siirto? Edunvalvojan tulee näyttää sukulaisille tiliotte, josta siirto näkyy. Toiminnan tulee olla läpinäkyvää.
Siirto tehdään joka viikko sen mukaan mitä asiakkaan ravioidaan tarvitsevan rahaa. Määrä vaihtelee viikottain sen mukaan paljonko asiakkaan on arvioitu tarvitsevan rahaa tulelavalla viikolla miksi siirtoa ei voida suorittaa automaattisesti. Nyt tuo raha on jonnekkin mystisesti kadonnut eikä pankki ole hetkauttaa asialle korvaansa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä raha olisi jo siirtynyt. Miksi siirto ei mene automaattisesti, jos kerran joka kuukausi tehdään sama siirto? Edunvalvojan tulee näyttää sukulaisille tiliotte, josta siirto näkyy. Toiminnan tulee olla läpinäkyvää.
Itse asiassa edunvalvoja ei saa näyttää sukulaiselle tiliotetta, pelkästään päämiehelle itselleen.
Kuten muutkin ovat sanoneet, rahojen olisi pitänyt siirtyä tililtä toiselle heti, kun kerran molemmat tilit ovat samassa pankissa. Todennäköisin selitys on se, että edunvalvoja on tehnyt jonkin virheen tilisiirrossa (esim. unohtanut vahvistaa sen). Nyt ensin yhteys edunvalvojaan ja hänelle pyyntö varmistaa, että tilisiirto on oikeasti tehty. Jos se ei auta, niin sitten kannattaa ottaa yhteyttä edunvalvojaa valvovaan maistraattiin.
Pankki tekee tilisiirrot sen mukaan kuin asiakas (tässä tapauksessa asiakkaan tiliä hoitava edunvalvoja) on kirjoittanut tilinumerot ja summat. Ei pankki voi mitään sille, jos edunvalvoja on kirjoittanut väärän tilinumeron tai muuten kämmännyt tilisiirron. Kyllä tämä on nyt nimenomaan edunvalvojan selvitettävä, mitä on tapahtunut. Pankki tulee kuvioihin mukaan vasta sitten, jos lähtötilillä näkyy tilisiirto täsmälleen oikealle tilille, mutta rahoja ei kuitenkaan näy toisella tilillä.
99,9 % todennäköisyydellä joko koko tilisiirtoa ei näy lähtötilillä tai sitten siinä on väärä tilinumero.
Mikä on pankki siirto? Siirretäänkö pankkia? Eikös se kirjoiteta pankin siirto? Vai tarkoititko kenties pankkisiirtoa?
Yhdys sanat opetellaan perus koulussa. Pankki siirto on yhdys sana.
Edunvalvoja kirjoitti:
Pankki tekee tilisiirrot sen mukaan kuin asiakas (tässä tapauksessa asiakkaan tiliä hoitava edunvalvoja) on kirjoittanut tilinumerot ja summat. Ei pankki voi mitään sille, jos edunvalvoja on kirjoittanut väärän tilinumeron tai muuten kämmännyt tilisiirron. Kyllä tämä on nyt nimenomaan edunvalvojan selvitettävä, mitä on tapahtunut. Pankki tulee kuvioihin mukaan vasta sitten, jos lähtötilillä näkyy tilisiirto täsmälleen oikealle tilille, mutta rahoja ei kuitenkaan näy toisella tilillä.
99,9 % todennäköisyydellä joko koko tilisiirtoa ei näy lähtötilillä tai sitten siinä on väärä tilinumero.
Näin siis tässä nimenomaan on käynyt että rahat on kyllä siirretty ja ihan oikealle tilille. Tilinumero on ollut oikein. Mutta silti rahat on kadonnut matkalla kuin pieru Saharaan vaikka rahan siirrosta on jo viikko. Nyt näyttää siltä että tämän viikon rahojen kansaa sama juttu eli asiakas ei saa pankilta rahoja vaikka edunvalvoja on tehnyt siirron.
Provo. Kielioppi on väärin, ei osata yhdyssanoja, kirjoitusvirheitä. Paljastaa aloittajan selväksi Porvoon trolliksi vaikka sen pystyy jo tunnistamaan siitä että näin ei voi oikeasti käydä kenellekään kuten Ap väittää. Sen verran kuitenkin heikko esitys, että annan 1/5 säälistä.
Vierailija kirjoitti:
Edunvalvoja kirjoitti:
Pankki tekee tilisiirrot sen mukaan kuin asiakas (tässä tapauksessa asiakkaan tiliä hoitava edunvalvoja) on kirjoittanut tilinumerot ja summat. Ei pankki voi mitään sille, jos edunvalvoja on kirjoittanut väärän tilinumeron tai muuten kämmännyt tilisiirron. Kyllä tämä on nyt nimenomaan edunvalvojan selvitettävä, mitä on tapahtunut. Pankki tulee kuvioihin mukaan vasta sitten, jos lähtötilillä näkyy tilisiirto täsmälleen oikealle tilille, mutta rahoja ei kuitenkaan näy toisella tilillä.
99,9 % todennäköisyydellä joko koko tilisiirtoa ei näy lähtötilillä tai sitten siinä on väärä tilinumero.
Näin siis tässä nimenomaan on käynyt että rahat on kyllä siirretty ja ihan oikealle tilille. Tilinumero on ollut oikein. Mutta silti rahat on kadonnut matkalla kuin pieru Saharaan vaikka rahan siirrosta on jo viikko. Nyt näyttää siltä että tämän viikon rahojen kansaa sama juttu eli asiakas ei saa pankilta rahoja vaikka edunvalvoja on tehnyt siirron.
Mistä tiedät, että tilinumero on varmasti ollut oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edunvalvoja kirjoitti:
Pankki tekee tilisiirrot sen mukaan kuin asiakas (tässä tapauksessa asiakkaan tiliä hoitava edunvalvoja) on kirjoittanut tilinumerot ja summat. Ei pankki voi mitään sille, jos edunvalvoja on kirjoittanut väärän tilinumeron tai muuten kämmännyt tilisiirron. Kyllä tämä on nyt nimenomaan edunvalvojan selvitettävä, mitä on tapahtunut. Pankki tulee kuvioihin mukaan vasta sitten, jos lähtötilillä näkyy tilisiirto täsmälleen oikealle tilille, mutta rahoja ei kuitenkaan näy toisella tilillä.
99,9 % todennäköisyydellä joko koko tilisiirtoa ei näy lähtötilillä tai sitten siinä on väärä tilinumero.
Näin siis tässä nimenomaan on käynyt että rahat on kyllä siirretty ja ihan oikealle tilille. Tilinumero on ollut oikein. Mutta silti rahat on kadonnut matkalla kuin pieru Saharaan vaikka rahan siirrosta on jo viikko. Nyt näyttää siltä että tämän viikon rahojen kansaa sama juttu eli asiakas ei saa pankilta rahoja vaikka edunvalvoja on tehnyt siirron.
Mistä tiedät, että tilinumero on varmasti ollut oikein?
Edunvalvoja luetteli tiliotteesta asiakkaalle tilinumeron johon rahat oli siirretty ja asiakkaan kanssa sitten yhdessä tarkistettiin että numero on ollut oikein.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edunvalvoja kirjoitti:
Pankki tekee tilisiirrot sen mukaan kuin asiakas (tässä tapauksessa asiakkaan tiliä hoitava edunvalvoja) on kirjoittanut tilinumerot ja summat. Ei pankki voi mitään sille, jos edunvalvoja on kirjoittanut väärän tilinumeron tai muuten kämmännyt tilisiirron. Kyllä tämä on nyt nimenomaan edunvalvojan selvitettävä, mitä on tapahtunut. Pankki tulee kuvioihin mukaan vasta sitten, jos lähtötilillä näkyy tilisiirto täsmälleen oikealle tilille, mutta rahoja ei kuitenkaan näy toisella tilillä.
99,9 % todennäköisyydellä joko koko tilisiirtoa ei näy lähtötilillä tai sitten siinä on väärä tilinumero.
Näin siis tässä nimenomaan on käynyt että rahat on kyllä siirretty ja ihan oikealle tilille. Tilinumero on ollut oikein. Mutta silti rahat on kadonnut matkalla kuin pieru Saharaan vaikka rahan siirrosta on jo viikko. Nyt näyttää siltä että tämän viikon rahojen kansaa sama juttu eli asiakas ei saa pankilta rahoja vaikka edunvalvoja on tehnyt siirron.
Mistä tiedät, että tilinumero on varmasti ollut oikein?
Edunvalvoja luetteli tiliotteesta asiakkaalle tilinumeron johon rahat oli siirretty ja asiakkaan kanssa sitten yhdessä tarkistettiin että numero on ollut oikein.
Ap
Jos näin oli ja edunvalvoja katsoi tiliotteesta oikean tilisiirron (eikä jotain vanhempaa), niin sitten tämä kyllä kuuluu pankin selvitettäväksi.
Edunvalvoja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edunvalvoja kirjoitti:
Pankki tekee tilisiirrot sen mukaan kuin asiakas (tässä tapauksessa asiakkaan tiliä hoitava edunvalvoja) on kirjoittanut tilinumerot ja summat. Ei pankki voi mitään sille, jos edunvalvoja on kirjoittanut väärän tilinumeron tai muuten kämmännyt tilisiirron. Kyllä tämä on nyt nimenomaan edunvalvojan selvitettävä, mitä on tapahtunut. Pankki tulee kuvioihin mukaan vasta sitten, jos lähtötilillä näkyy tilisiirto täsmälleen oikealle tilille, mutta rahoja ei kuitenkaan näy toisella tilillä.
99,9 % todennäköisyydellä joko koko tilisiirtoa ei näy lähtötilillä tai sitten siinä on väärä tilinumero.
Näin siis tässä nimenomaan on käynyt että rahat on kyllä siirretty ja ihan oikealle tilille. Tilinumero on ollut oikein. Mutta silti rahat on kadonnut matkalla kuin pieru Saharaan vaikka rahan siirrosta on jo viikko. Nyt näyttää siltä että tämän viikon rahojen kansaa sama juttu eli asiakas ei saa pankilta rahoja vaikka edunvalvoja on tehnyt siirron.
Mistä tiedät, että tilinumero on varmasti ollut oikein?
Edunvalvoja luetteli tiliotteesta asiakkaalle tilinumeron johon rahat oli siirretty ja asiakkaan kanssa sitten yhdessä tarkistettiin että numero on ollut oikein.
Ap
Jos näin oli ja edunvalvoja katsoi tiliotteesta oikean tilisiirron (eikä jotain vanhempaa), niin sitten tämä kyllä kuuluu pankin selvitettäväksi.
Tässä kohtaa taas pankki lyö kädet pystyyn ja sanoo ettei vastuu ole heillä sillä he eivät vastaa kadonneista rahoista vaan pitää olla yhteydessä rahojen lähettäjään ja pyytää lähettämään rahat uudestaan. Tässä tapauksessa asiakkaan tulisi olla yhteydessä itseensä koska on molempien tilien haltija.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Edunvalvoja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edunvalvoja kirjoitti:
Pankki tekee tilisiirrot sen mukaan kuin asiakas (tässä tapauksessa asiakkaan tiliä hoitava edunvalvoja) on kirjoittanut tilinumerot ja summat. Ei pankki voi mitään sille, jos edunvalvoja on kirjoittanut väärän tilinumeron tai muuten kämmännyt tilisiirron. Kyllä tämä on nyt nimenomaan edunvalvojan selvitettävä, mitä on tapahtunut. Pankki tulee kuvioihin mukaan vasta sitten, jos lähtötilillä näkyy tilisiirto täsmälleen oikealle tilille, mutta rahoja ei kuitenkaan näy toisella tilillä.
99,9 % todennäköisyydellä joko koko tilisiirtoa ei näy lähtötilillä tai sitten siinä on väärä tilinumero.
Näin siis tässä nimenomaan on käynyt että rahat on kyllä siirretty ja ihan oikealle tilille. Tilinumero on ollut oikein. Mutta silti rahat on kadonnut matkalla kuin pieru Saharaan vaikka rahan siirrosta on jo viikko. Nyt näyttää siltä että tämän viikon rahojen kansaa sama juttu eli asiakas ei saa pankilta rahoja vaikka edunvalvoja on tehnyt siirron.
Mistä tiedät, että tilinumero on varmasti ollut oikein?
Edunvalvoja luetteli tiliotteesta asiakkaalle tilinumeron johon rahat oli siirretty ja asiakkaan kanssa sitten yhdessä tarkistettiin että numero on ollut oikein.
Ap
Jos näin oli ja edunvalvoja katsoi tiliotteesta oikean tilisiirron (eikä jotain vanhempaa), niin sitten tämä kyllä kuuluu pankin selvitettäväksi.
Tässä kohtaa taas pankki lyö kädet pystyyn ja sanoo ettei vastuu ole heillä sillä he eivät vastaa kadonneista rahoista vaan pitää olla yhteydessä rahojen lähettäjään ja pyytää lähettämään rahat uudestaan. Tässä tapauksessa asiakkaan tulisi olla yhteydessä itseensä koska on molempien tilien haltija.
Ap
Kannattaa lähettää pankille kopio tiliotteesta, josta näkyy, että tilisiirto on kyllä tehty oikealle tilille. Pankki on ihan selvästi ymmärtänyt tilanteen nyt niin, että tilisiirtoa ei ole tehty tai se on tehty väärälle tilille. Onko siis nyt täysin varmaa, että rahat eivät ole tulleet oikealle tilille?
Vierailija kirjoitti:
Edunvalvoja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edunvalvoja kirjoitti:
Pankki tekee tilisiirrot sen mukaan kuin asiakas (tässä tapauksessa asiakkaan tiliä hoitava edunvalvoja) on kirjoittanut tilinumerot ja summat. Ei pankki voi mitään sille, jos edunvalvoja on kirjoittanut väärän tilinumeron tai muuten kämmännyt tilisiirron. Kyllä tämä on nyt nimenomaan edunvalvojan selvitettävä, mitä on tapahtunut. Pankki tulee kuvioihin mukaan vasta sitten, jos lähtötilillä näkyy tilisiirto täsmälleen oikealle tilille, mutta rahoja ei kuitenkaan näy toisella tilillä.
99,9 % todennäköisyydellä joko koko tilisiirtoa ei näy lähtötilillä tai sitten siinä on väärä tilinumero.
Näin siis tässä nimenomaan on käynyt että rahat on kyllä siirretty ja ihan oikealle tilille. Tilinumero on ollut oikein. Mutta silti rahat on kadonnut matkalla kuin pieru Saharaan vaikka rahan siirrosta on jo viikko. Nyt näyttää siltä että tämän viikon rahojen kansaa sama juttu eli asiakas ei saa pankilta rahoja vaikka edunvalvoja on tehnyt siirron.
Mistä tiedät, että tilinumero on varmasti ollut oikein?
Edunvalvoja luetteli tiliotteesta asiakkaalle tilinumeron johon rahat oli siirretty ja asiakkaan kanssa sitten yhdessä tarkistettiin että numero on ollut oikein.
Ap
Jos näin oli ja edunvalvoja katsoi tiliotteesta oikean tilisiirron (eikä jotain vanhempaa), niin sitten tämä kyllä kuuluu pankin selvitettäväksi.
Tässä kohtaa taas pankki lyö kädet pystyyn ja sanoo ettei vastuu ole heillä sillä he eivät vastaa kadonneista rahoista vaan pitää olla yhteydessä rahojen lähettäjään ja pyytää lähettämään rahat uudestaan. Tässä tapauksessa asiakkaan tulisi olla yhteydessä itseensä koska on molempien tilien haltija.
Ap
Edunvalvoja joka on siirron tehnyt, on se henkilö jonka täytyy ottaa pankkiin yhteys. Sen jälkeen pankin kuuluu selvittää mihin rahat ovat kadonneet.
Tämän täytyy olla provo. Asiakas ei selvästikään edes tarvitse edunvalvojaa, koska ymmärtää asiansa ja on molempien tilien haltia.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän pankki kyseessä?
Kyseessä on Nordea. Hankala pankki ollut muutenkin, esim verkkopankin kooderiin tai mikä se pikku aparaatti onkaan joka niitä tunnuslukuja antaa piti hakea poliisin lupa kun he eivät suostuneet sitä edunvalvonnan alaiselle sitä luovuttamaan. Mutta tämä on kyllä ollut kaiken huippu. Toivotaan nyt että saamme asian ratkaistua ja laitettua asiakkaan kansaa päiväjärjestykseen. Siihen asti on kai mentävä sillä että minä ostan ruuat ja vessapaperit omista rahoista tälle kyseiselle henkilölle niin kauan kuin tilisiirrot ei onnistu.
Ap
Kyllä raha olisi jo siirtynyt. Miksi siirto ei mene automaattisesti, jos kerran joka kuukausi tehdään sama siirto? Edunvalvojan tulee näyttää sukulaisille tiliotte, josta siirto näkyy. Toiminnan tulee olla läpinäkyvää.