S-ryhmä kieltänyt maskinkäytön henkilökunnalta
S-ryhmä kieltänyt maskinkäytön henkilökunnalta. Mitä ajatuksia herättää? Mielestäni todella vastuutonta ja lyhytnäköistä toimintaa.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Kaipa tuohonkin syynsä ovat. Ensinnäkin sen käpälöinti on epähygieenistä eikä sitä ole mahdollista jatkuvasti vaihtaa uuteen. Toiseksi asiakkaat voivat närkästyä, elleivät kuule kunnolla puhetta ja näe kasvoja (uskokaa tai älkää, asiakkaat voivat kyllä olla tällaisia). Kolmanneksi voi olla kustannuskysymys.
Ihanko oikeasti me mietimme näin pikkumaisia juttuja nyt hädän keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa tuohonkin syynsä ovat. Ensinnäkin sen käpälöinti on epähygieenistä eikä sitä ole mahdollista jatkuvasti vaihtaa uuteen. Toiseksi asiakkaat voivat närkästyä, elleivät kuule kunnolla puhetta ja näe kasvoja (uskokaa tai älkää, asiakkaat voivat kyllä olla tällaisia). Kolmanneksi voi olla kustannuskysymys.
Ihanko oikeasti me mietimme näin pikkumaisia juttuja nyt hädän keskellä.
Vessaan äkkiä sitten !
Zinc
Jaa kieltänyt kokonaan? Eilen puhuttiin vain, että eivät anna omia erityisiä suosituksia suuntaan tai toiseen.
Pelkäävät, että asiakkaat eivät uskalla tulla, jos henkilökunnalla on maskit. Oikeasti asia on juuri päinvastoin.
Pitäisiköhän alkaa boikotoida S-kauppaa.
S-ryhmässä on ollut visiirit käytössä.
Ei yllätä. Imagoa yritetään luoda ihan kuin välittäisi työntekijöistä, mutta totuus on toinen. Tällaisissa asioissa se paljastuu. Ja monessa muussakin.
Ei ole maskeja taksinkuljettajilla, eikä linja-autojenkuljettajillakaan.
Ei myöskään verkkokaupan tilausten toimittajilla.
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmässä on ollut visiirit käytössä.
Riippuu varmaan osuuskaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa tuohonkin syynsä ovat. Ensinnäkin sen käpälöinti on epähygieenistä eikä sitä ole mahdollista jatkuvasti vaihtaa uuteen. Toiseksi asiakkaat voivat närkästyä, elleivät kuule kunnolla puhetta ja näe kasvoja (uskokaa tai älkää, asiakkaat voivat kyllä olla tällaisia). Kolmanneksi voi olla kustannuskysymys.
Ihanko oikeasti me mietimme näin pikkumaisia juttuja nyt hädän keskellä.
No näköjään mietimme, kun ap tällaisen aloituksen teki.
https://twitter.com/spietikainen/status/1294600062677516289
Tässä tweet-ketju. Siinä tulee monta kertaa ilmi mm se, kuinka henkilökunta on niin tyhmää, ettei osaisi käyttää maskia oikein.
Vierailija kirjoitti:
Lähdettä tässä nyt kaipaillaan.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9d8f3dab-1153-4278-b7fc-b1ad519f257d
Tuollainen jyrkkä kielto vakavien seuraamusten uhalla.
https://twitter.com/koskinenmik/status/1294648708580233216
"Sisäinen ohjeemme on, että omia kasvomaskeja ei käytetä töissä. Syynä tähän on toistaiseksi varsin ristiriitainen näyttö maskien hyödystä ja vaatimus niiden oikeaoppisen käytön valvomisesta. Olemme suojanneet asiakkaita ja henkilöstöämme monin muin keinoin (visiirit, pleksit jne)"
K-ryhmän vastaus:
"Noudatamme kasvosuojainten käytössä terveysviranomaisten suosituksia. Viranomaiset eivät toistaiseksi ole antaneet suositusta suojainten laajemmasta käytöstä kaupoissa tai esimerkiksi kaupan asiakaspalvelutilanteessa. "
Eli mitään ei tapahdu, ennen kuin joku pakottaa.
Ei häiritse henkilökunnan maskin käyttö yhtään, mutta hyvä jos olisi vapaaehtoista. Voihan oman kuvan laittaa rintapieleen laminoituna. Jos on ystävällinen /neutraali eli ei aggressiivinen myyjä, niin asiakas uskaltaa ihan hyvin asioida.
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmässä on ollut visiirit käytössä.
En ole nähnyt muilla kuin niillä itsepalvelukassan käyttöä neuvovilla.
Kaipa tuohonkin syynsä ovat. Ensinnäkin sen käpälöinti on epähygieenistä eikä sitä ole mahdollista jatkuvasti vaihtaa uuteen. Toiseksi asiakkaat voivat närkästyä, elleivät kuule kunnolla puhetta ja näe kasvoja (uskokaa tai älkää, asiakkaat voivat kyllä olla tällaisia). Kolmanneksi voi olla kustannuskysymys.