Typerintä mitä kassa voi sanoa on...
Hyvää päivän jatkoa!
Kuka tuon on keksinyt? Tervehtikää mieluummin asiakasta hänen kassalle tullessa. Hyvää Päivää! Asiakkaan maksettu ja poistuessa riittää se pelkkä vanha ja hyväksi jo vuosien ajan todettu pelkkä. Kiitos! ja jos muuta haluaa, nii siihen voi luontevasti lisätä, tervetuloa uudelleen, mutta ei tuota typerää. Hyvää päivän jatkoa.
Kommentit (17)
Onko tullut mieleen, että esimies on käskenyt sanoa niin, ja jos niin ei sano, niin siitä tulee huomautus. Myyjiä testataan mysteerishoppereilla koko ajan, ja jos et vedä myyntitilannetta kirjaimellisesti fraaseineen, niin huomautus tulee.
Kassan on pakko sanoa se "hyvää päivän jatkoa"-fraasi (tai muuta vastaavaa), koska muuten oli sitten viimeinen työpäivä.
vähä sama juttu kun aikoinaan kaupassa olin töissä niin piti kysyä kassalla että oliko boonuskorttia vaikka asiakas jo ojensi sulle sitä.. jos et kysynyt niin tuli huomautus (mystery shopping - listassa oli kohta: kysyikö bonuskorttia)
Joo voi luoja tuo bonuskortti. Kyllä hävettää kysyä sitä, kun näkee jo ettei asiakkaalla ole eikä kiinnosta. Ihan turhaa hidastaa kassajonoa sekin fraasi, mutta minkäs teet. Pakko kysyä.
Paljonkohan joku konsultti on tienannut myydessään tuon vittuilun typerille henkilöstöpälliköille (ei ole virhettä) jotka pakottavat myyjät hokemaan sitä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Mummoni oli sairaalassa ja kuolemassa. Kassan mielestä se oli hyvä päivän jatko ;(
Zinc
Katsoin hetken pitkään. En viitsinyt vastata mitään. Voisi vähän miettiä ne kassatkin mitä möläyttelevät.
Kaikkien töksäyttelijöiden kruunaamaton kunkku Zinccis on pahoittanut mielensä 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummoni oli sairaalassa ja kuolemassa. Kassan mielestä se oli hyvä päivän jatko ;(
Zinc
Katsoin hetken pitkään. En viitsinyt vastata mitään. Voisi vähän miettiä ne kassatkin mitä möläyttelevät.
Kaikkien töksäyttelijöiden kruunaamaton kunkku Zinccis on pahoittanut mielensä 😁
Älkää nyt herran tähden menkö mukaan tuohon lapselliseen zinc-juttuun. Millainen ihminen keksii itselleen noin typerän lempinimen ja pakottaa sitä jatkuvasti muille ympäri nettiä XDDDDD
"Maksatko käteisellä, kortilla vai luonnossa?"
Ei se kassakone ymmärrä luonnossa maksamista mitenkään... blondit
Kuka kieltää kassoilta luontevan ystävällisen, Kiitos ja tervetuloa uudelleen toivotuksen ja määrää vaihtamaan sen teennäisen luonnottomaan ja nyt jo erittäin kuluneeseen päivän jatkoon?
Oman arvonsa tunteva kassa ei sorru tuohon typerimmistä typerimpään teennäiseen toivotukseen, vaan päättää kassatapahtuman luontevan koruttomasti. Joskus pelkkä ystävällinen hymy piristää asiakasta paljon enemmän, kuin teennäinen monotoninen fraasi.
Mulle ainakin tulee hyvä olo kyseisestä fraasista, oli se käskettyä tai ei. Mun mielestäni myyjän kuuluu olla kohtelias aina ja on kivempi mennä sellaiseen kauppaan, jossa myyjät ovat kohteliaita. Eipä "liika" kohteliaisuus ole koskaan pahasta vai? Ei ainakaan siis minusta ole.
Vierailija kirjoitti:
Kuka kieltää kassoilta luontevan ystävällisen, Kiitos ja tervetuloa uudelleen toivotuksen ja määrää vaihtamaan sen teennäisen luonnottomaan ja nyt jo erittäin kuluneeseen päivän jatkoon?
Oman arvonsa tunteva kassa ei sorru tuohon typerimmistä typerimpään teennäiseen toivotukseen, vaan päättää kassatapahtuman luontevan koruttomasti. Joskus pelkkä ystävällinen hymy piristää asiakasta paljon enemmän, kuin teennäinen monotoninen fraasi.
Mua hieman ärsyttää pelkkä hiljainen hymyily, kun siis tulee sellainen olo, että miksi joku panttaa sanojaan tahallaan. Hiljainen hymy sopii flirttiin, mutta ei asiakaspalveluammattiin. Toki hymy on aina parempi kuin myrtsi ilme, mutta mielestäni asiakaspalvelijan kannattaa sanoa jotain mieluummin kuin on hiljaa vain; silloin viesti on selvä, eikä monitulkintainen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin tulee hyvä olo kyseisestä fraasista, oli se käskettyä tai ei. Mun mielestäni myyjän kuuluu olla kohtelias aina ja on kivempi mennä sellaiseen kauppaan, jossa myyjät ovat kohteliaita. Eipä "liika" kohteliaisuus ole koskaan pahasta vai? Ei ainakaan siis minusta ole.
Kohteliaisuus on parasta ollessaan luontaista. Kassa useimmiten teennäinen käsketty toivotus on huonoa näyttelemistä ja pahimmillaan se saattaa useita jopa vain ärsyttää. Kauppaan mennään hoitamaan nopeasti vaikkapa ruokaostokset, eikä kuuntelemaan teennäisen maireita kassan jorinoita. Kaiken lisäksi kassa ei edes tiedä onko päiväni alkanut niin hyvin, että edes toivoisin sen samanlaisena jatkuvan.
Paras kassa on tehokkaan nopea ja normaalisti koko maksutapahtuman ajan käyttäytvä. Ei hänen tarvitse olla mikään bimbomainen toivotteluautomaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin tulee hyvä olo kyseisestä fraasista, oli se käskettyä tai ei. Mun mielestäni myyjän kuuluu olla kohtelias aina ja on kivempi mennä sellaiseen kauppaan, jossa myyjät ovat kohteliaita. Eipä "liika" kohteliaisuus ole koskaan pahasta vai? Ei ainakaan siis minusta ole.
Kohteliaisuus on parasta ollessaan luontaista. Kassa useimmiten teennäinen käsketty toivotus on huonoa näyttelemistä ja pahimmillaan se saattaa useita jopa vain ärsyttää. Kauppaan mennään hoitamaan nopeasti vaikkapa ruokaostokset, eikä kuuntelemaan teennäisen maireita kassan jorinoita. Kaiken lisäksi kassa ei edes tiedä onko päiväni alkanut niin hyvin, että edes toivoisin sen samanlaisena jatkuvan.
Paras kassa on tehokkaan nopea ja normaalisti koko maksutapahtuman ajan käyttäytvä. Ei hänen tarvitse olla mikään bimbomainen toivotteluautomaatti.
Mitäpä nyt joku ystävällinen toivotus haittaa? Eikö se ole vain positiivinen asia? Miksi sitä pitää ottaa niin vakavasti? Se on vain joku 2-3 sekuntia ja siinä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin tulee hyvä olo kyseisestä fraasista, oli se käskettyä tai ei. Mun mielestäni myyjän kuuluu olla kohtelias aina ja on kivempi mennä sellaiseen kauppaan, jossa myyjät ovat kohteliaita. Eipä "liika" kohteliaisuus ole koskaan pahasta vai? Ei ainakaan siis minusta ole.
Kohteliaisuus on parasta ollessaan luontaista. Kassa useimmiten teennäinen käsketty toivotus on huonoa näyttelemistä ja pahimmillaan se saattaa useita jopa vain ärsyttää. Kauppaan mennään hoitamaan nopeasti vaikkapa ruokaostokset, eikä kuuntelemaan teennäisen maireita kassan jorinoita. Kaiken lisäksi kassa ei edes tiedä onko päiväni alkanut niin hyvin, että edes toivoisin sen samanlaisena jatkuvan.
Paras kassa on tehokkaan nopea ja normaalisti koko maksutapahtuman ajan käyttäytvä. Ei hänen tarvitse olla mikään bimbomainen toivotteluautomaatti.
Mitäpä nyt joku ystävällinen toivotus haittaa? Eikö se ole vain positiivinen asia? Miksi sitä pitää ottaa niin vakavasti? Se on vain joku 2-3 sekuntia ja siinä kaikki.
Haittaa, koska tuntuu teennäiseltä mistä tulee vaivaantunut olo. Lisäksi aiheuttaa asiakkaalle painetta vastata jotain vastaavaa takaisin, vaikka tekisi vain mieli olla hiljaa ja omissa oloissa. En tykkää, pelkkä kiitos niin paljon parempi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummoni oli sairaalassa ja kuolemassa. Kassan mielestä se oli hyvä päivän jatko ;(
Zinc
Katsoin hetken pitkään. En viitsinyt vastata mitään. Voisi vähän miettiä ne kassatkin mitä möläyttelevät.
Kaikkien töksäyttelijöiden kruunaamaton kunkku Zinccis on pahoittanut mielensä 😁
Zincciksen elämää superkipeän pepun kanssa jo puoli vuosisataa.
Ei ole kyllä mulle toivotettu ikinä mitään hyvää päivänjatkoa. Jos kassaan saa kontaktin ostokset kerättyä niin heiheit voi saada jos itse sanoo.
Ja ihan hyvää palvelua saan, sanovat moi tullessa ja hymyilevät kun kiitän kuitin saadessani.
Mummoni oli sairaalassa ja kuolemassa. Kassan mielestä se oli hyvä päivän jatko ;(
Zinc
Katsoin hetken pitkään. En viitsinyt vastata mitään. Voisi vähän miettiä ne kassatkin mitä möläyttelevät.