Toyota-myyjä esittelyauto-vaihtoautosta: se tekee hyvää autolle että sitä kaasutellaan
Hämmästyin Toyota-vaihtoautomyyjän höpötystä, kun meille selvisi, että ennen 1:mmäistä omistajaa auto oli ollut esittelyautona samassa liikkeessä. Kysyin kriittisesti esittelyauton ylimääräisestä rasituksesta esittelykäytössä.
Hän sanoi, että se tekee hyvää autolle että sitä käytetään ja kaasutellaan kuin että sitä ei kaasutella.
Kyseessä oli hybridi, ja monien valheiden jälkeen aloin tajuta yskän: 3 vuotta vanhoja hybridejä ei halua kukaan, joten niitä kertyy myymälään, koska kaikki pelkäävät akun kestoa.
Kommentit (52)
Turha pelko, Toyotan akku kestää vähintään sen kymmenen vuotta.
Kannattaa välillä polkea kunnolla sitä autoa vaikka moottoritiellä niin karstat lähtee. Siis tulee mustaa savua pakoputkesta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa välillä polkea kunnolla sitä autoa vaikka moottoritiellä niin karstat lähtee. Siis tulee mustaa savua pakoputkesta.
Kyllä, ja varsinkin jos on diesel auto.
Höpö höpö sille karstojen poistolle. Niin seitkytlukulaista.
Toyotan "itsestään lataantuva" akkua on niin pieni, että ei sen uusiminenkaan ihan älyttömiä maksa. Automaatissa ei esittelyautonakaan saa kytkintä ja vaihteta rikki. Itsellä oli joskus entinen esittelyauto ja siitä hajosi kytkin viisi vuotta vanhana ja 120 tonnia ajettuna, mutta se olikin manuaalivaihteilla.
Vierailija kirjoitti:
Turha pelko, Toyotan akku kestää vähintään sen kymmenen vuotta.
Toyotan auto kestää 350 000 km!
Myyjä ei suostunut sanomaan uuden akun hintaa vedoten tietämättömyyteen. Mutta kuitenkin hän sanoi myöhemmin:
Kun autolla on ajettu 350 000 km ja jos siinä vaiheessa tarvii uuden akun tonnilla tai parilla, niin se on pieni hinta siitä, että akku on kuitenkin kestänyt auton iän siihen asti.
AP
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö sille karstojen poistolle. Niin seitkytlukulaista.
Osaamaton sielä ulisee.
Toyotassa on vielä se, että ostajat on merkkiuskollisia ja saavat hyvän hyvityksen uuteen. Siksi niitä on paljon muutaman vuoden vanhoina vaihtoautoina. Itellä neljäs menossa.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö sille karstojen poistolle. Niin seitkytlukulaista.
Kyllä se vaan toimii edelleen. Auto ei mennyt läpi päästömittauksista, katsastaja käski käydä antamassa kunnolla kaasua moottoritiellä. Kas kummaa, auto läpäisi päästömittaukset kirkkaasti sen jälkeen! Ihan todellakin kannattaa välillä vähän kaasutella, varsinkin jos ajelee vaan hissunkissun-kaupunkiajoa muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö sille karstojen poistolle. Niin seitkytlukulaista.
Kyllä se vaan toimii edelleen. Auto ei mennyt läpi päästömittauksista, katsastaja käski käydä antamassa kunnolla kaasua moottoritiellä. Kas kummaa, auto läpäisi päästömittaukset kirkkaasti sen jälkeen! Ihan todellakin kannattaa välillä vähän kaasutella, varsinkin jos ajelee vaan hissunkissun-kaupunkiajoa muuten.
Eli päivittäin kannattaa käydä motarilla revittelemässä 150 km/h useita kertoja päivässä, kuten esittelyauton käytössä, vuoden ajan, niin auto ajetaan sisään kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö sille karstojen poistolle. Niin seitkytlukulaista.
Kyllä se vaan toimii edelleen. Auto ei mennyt läpi päästömittauksista, katsastaja käski käydä antamassa kunnolla kaasua moottoritiellä. Kas kummaa, auto läpäisi päästömittaukset kirkkaasti sen jälkeen! Ihan todellakin kannattaa välillä vähän kaasutella, varsinkin jos ajelee vaan hissunkissun-kaupunkiajoa muuten.
Hybridillä on muutenkin liian helppo ajaa alikierroksilla, vääntö on kuin dieselissä. Ei tule normaaliajossa huudatettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö sille karstojen poistolle. Niin seitkytlukulaista.
Kyllä se vaan toimii edelleen. Auto ei mennyt läpi päästömittauksista, katsastaja käski käydä antamassa kunnolla kaasua moottoritiellä. Kas kummaa, auto läpäisi päästömittaukset kirkkaasti sen jälkeen! Ihan todellakin kannattaa välillä vähän kaasutella, varsinkin jos ajelee vaan hissunkissun-kaupunkiajoa muuten.
Eli päivittäin kannattaa käydä motarilla revittelemässä 150 km/h useita kertoja päivässä, kuten esittelyauton käytössä, vuoden ajan, niin auto ajetaan sisään kunnolla.
Ei kai missään esittelyautot vuotta ole. Kyllä ne taitaa 10 000 kohdalla viimeistään mennä myyntiin.
Auto tykkää kun sitä kaasutellaan
On muuten melko kornia vauvapalstalla väitellä autoista.😀
Vierailija kirjoitti:
On muuten melko kornia vauvapalstalla väitellä autoista.😀
Mutta seksistä voi vääntää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha pelko, Toyotan akku kestää vähintään sen kymmenen vuotta.
Toyotan auto kestää 350 000 km!
Myyjä ei suostunut sanomaan uuden akun hintaa vedoten tietämättömyyteen. Mutta kuitenkin hän sanoi myöhemmin:
Kun autolla on ajettu 350 000 km ja jos siinä vaiheessa tarvii uuden akun tonnilla tai parilla, niin se on pieni hinta siitä, että akku on kuitenkin kestänyt auton iän siihen asti.AP
Itselataavan akku, jos sitä tarvitsee uusia 10 vuotiaana, maksaa 1500-2200 €. Välttämättä ei vielä silloinkaan tarvitse.
https://www.taloustaito.fi/vapaalla/sahkoautojen-akuissa-hammentavat-hi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö sille karstojen poistolle. Niin seitkytlukulaista.
Kyllä se vaan toimii edelleen. Auto ei mennyt läpi päästömittauksista, katsastaja käski käydä antamassa kunnolla kaasua moottoritiellä. Kas kummaa, auto läpäisi päästömittaukset kirkkaasti sen jälkeen! Ihan todellakin kannattaa välillä vähän kaasutella, varsinkin jos ajelee vaan hissunkissun-kaupunkiajoa muuten.
Hybridillä on muutenkin liian helppo ajaa alikierroksilla, vääntö on kuin dieselissä. Ei tule normaaliajossa huudatettua.
Kyllä hybridi ottaa kierroksia kun kiihdyttää kunnolla. Normaaliajossa tulee huudatettua kun kiihdyttää moottoritielle. Itse en ostaisi esittelyautoa. Mielummin vaikka lähes uuden, jossa on vielä takuu, yksityiseltä myyjältä. Tai sitten uuden. Esittelyautoissa on aika rapsakka hintapyyntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö sille karstojen poistolle. Niin seitkytlukulaista.
Kyllä se vaan toimii edelleen. Auto ei mennyt läpi päästömittauksista, katsastaja käski käydä antamassa kunnolla kaasua moottoritiellä. Kas kummaa, auto läpäisi päästömittaukset kirkkaasti sen jälkeen! Ihan todellakin kannattaa välillä vähän kaasutella, varsinkin jos ajelee vaan hissunkissun-kaupunkiajoa muuten.
Hybridillä on muutenkin liian helppo ajaa alikierroksilla, vääntö on kuin dieselissä. Ei tule normaaliajossa huudatettua.
Kyllä hybridi ottaa kierroksia kun kiihdyttää kunnolla. Normaaliajossa tulee huudatettua kun kiihdyttää moottoritielle. Itse en ostaisi esittelyautoa. Mielummin vaikka lähes uuden, jossa on vielä takuu, yksityiseltä myyjältä. Tai sitten uuden. Esittelyautoissa on aika rapsakka hintapyyntö.
Joo, totta. Esittelyautoissa on yleensä paremmat varusteet, kaikki pillit ja kellot.
Yleensä nuo esittelyautot myydään normivehkeen hinnalla, ja ne lisävarusteet saa 'kaupanpäälle'. Ei todellakaan kannata ostaa esittelyautoa uuden vastaavan hinnalla.
Hyvä sitä on välillä kunnolla kaasutella niin lähtee karstat pakoputkesta.