Mikä on normaali kesto lapsen ripulitaudille? Meillä alkoi perjantaina ja yhä jatkuu...
Välissä oli päivä ilman oireita, sitten taas jatkui. Ei ole kovin raju eli ei tule ulos sitä mukaa kun syö, vaan kerran-pari päivässä vesiripulia on ja välillä siis välissä koko päivä ilman sitä ripulia.
Kommentit (5)
antaisin Floridral -nimistä apteekista saatavaa juomaa, joka on Osmosalia vastaava, mutta paljon paremmalle maistuva banaaninmakuinen juoma, jossa suoloja ym. elimistölle tärkeitä aineita, joita ripulissa paljon haihtuu.
Jos lapsi muuttuisi kovin nuutuneeksi, veisin lääkäriin.
Tsemppiä!
Meidän lapsilla ripuli kestänyt aina yli viikon, jopa 10pv. Vaikka annettu maitohappobakteereita, osmosalia/floridralia.
Ja välissä ollut just tuollaisia ripuloimattomia päiviä.
Ihan tavallinen virustauti voi kestää yli viikon.
Mutta jos on pieni lapsi, ei jaksa juoda ja selvästi väsähtää, niin sitten on päivystystapaus. Mutta ap:n tapauksessa ei mitään hätää.
Ei ole mielestäni kuivahtanut ja jaksaa leikiskelläkin, tosin lepäileekin enemmän kuin yleensä.
ap