Suomalaisten käytös moottoriteillä
- Rampissa ajetaan 40 km/h, mikä tekee myös takana ajaville tielle liittymisestä vaarallista
- Sitten kun alat ohittamaan hidastelijaa, tämä painaakin tallan pohjaan tai saattaa ajaa rinnalla siten, ettet pääse pois ohituskaistalta
- Kun olet ohittanut hidastelijan, tämä lähtee sinusta ohi 150 km/h
Mikä tämän maan autoilijoita vaivaa! Joudun todistamaan näitä tilanteita joka päivä!
Kommentit (11)
Milläs moottoritiellä tuollaista? En ole itse nähnyt moista käytöstä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Milläs moottoritiellä tuollaista? En ole itse nähnyt moista käytöstä koskaan.
Mm. Kehä 1 ja 3, Pohjantie ja Helsinki-Tampere -teillä olen nähnyt. Norjalainen, Suomessakin rekkaa ajava kaverini on ihmetellyt suomalaisten autoilijoiden menoa. Sanoo ettei eroa Venäjän liikennekulttuurista ollenkaan -ap
En ole onneksi motareilla tällaiseen törmännyt. Lyhyillä ohituskaistoilla kylläkin: suora kun alkaa niin talla pohjaan, vaikka muuten ajettu hitaasti. Unohtuu, et siinä ohituskaistalla pitäis toisten päästä ohi. Melkein vielä rasittavampia jojoilijat maanteillä. Tälleen talvisaikaan vauhti sahaa 70 ja 90 välillä.
h.o,m.o, osta auto joka lähtee ja kulkee. Oma vika.
Oulussa Pohjantiellä kilpa-ajoa näkee joka kerta kun siellä ajaa. Ei ilman syytä ole nimetty Suomen vaarallisimmaksi moottoritieksi, tosin se johtuu kuskeista eikä mistään muista olosuhteista.
Mä kuljen siinä kaaressa (jos sellainen on) tietenkin hiljempaa, mutta nopeasti kiihdytän heti kaaren päätyttyä perus nopeuteen. Meillä täällä itä-suomessa on sellainen ongelma että rampilta tulijat odottaavat että itse nelikaistaisella ajava väistää heitä.
Turuntiellä on ihan sivistynyttä touhua, ei tuollaista.
Tosin siellä ajetaan ikään kuin maan tapana ylinopeutta, ja sitten on näitä kummia kaistanvaihtajia: Tulee takaa vasemmalta ohi kahden oikealla kaistalla rajoituksenmukaista nopeutta ajavan väliin oikealle, koukkaa heti uudelleen vasemmalle kaistalle, jatkaa ylinopeutta. Miksi? Miksi piti käydä kahden sekunnin ajan kokeilemassa miltä asfaltti tuntuu siinä oikealla kaistalla? Kyse ei ole siitä, että he väistäisi takanaan tulevaa, koska sieltä takaa ei tule ketään.
Vierailija kirjoitti:
Oulussa Pohjantiellä kilpa-ajoa näkee joka kerta kun siellä ajaa. Ei ilman syytä ole nimetty Suomen vaarallisimmaksi moottoritieksi, tosin se johtuu kuskeista eikä mistään muista olosuhteista.
Vaaratilanteet pohjantiellä aiheutuu siitä että liikennemäärä Oulun moottoritiellä on lisääntynyt ja ruuhka-aikana tie on täynnä autoja. Kolmekaistaisella osuudella ei olla riittävän tarkkoja kaistanvaihdon aikana jolloin ajetaan toisen auton kylkeen/perään...
Vierailija kirjoitti:
Turuntiellä on ihan sivistynyttä touhua, ei tuollaista.
Tosin siellä ajetaan ikään kuin maan tapana ylinopeutta, ja sitten on näitä kummia kaistanvaihtajia: Tulee takaa vasemmalta ohi kahden oikealla kaistalla rajoituksenmukaista nopeutta ajavan väliin oikealle, koukkaa heti uudelleen vasemmalle kaistalle, jatkaa ylinopeutta. Miksi? Miksi piti käydä kahden sekunnin ajan kokeilemassa miltä asfaltti tuntuu siinä oikealla kaistalla? Kyse ei ole siitä, että he väistäisi takanaan tulevaa, koska sieltä takaa ei tule ketään.
Marjanpoimija. Olen nähnyt toopen tekevän viisi tällaista koukkausta peräkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs moottoritiellä tuollaista? En ole itse nähnyt moista käytöstä koskaan.
Mm. Kehä 1 ja 3, Pohjantie ja Helsinki-Tampere -teillä olen nähnyt. Norjalainen, Suomessakin rekkaa ajava kaverini on ihmetellyt suomalaisten autoilijoiden menoa. Sanoo ettei eroa Venäjän liikennekulttuurista ollenkaan -ap
Kehät ei ole moottoriteitä.
Mieskuskit...