Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asemalaitureilla on ollut yli 20 vuotta fiksut odotussektorit, mutta suurin osa odottaa junaa yhdessä ryppäässä

Vierailija
29.01.2020 |

Laiturinäytöstä näkee, mihin kohtaan omassa lipussa mainittu vaunu pysähtyy. Junien pysähdysajat lyhenisivät, kun jokainen menisi odottamaan oikeaan kohtaan. Sen sijaan seistään yhdessä nipussa ja ryntäillään etsimään vaunua vasta kun juna on saapunut. Esimerkki fiksusta keksinnöstä, joka oli liian hyvä toimiakseen.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tyhmää toimintaa kuin lentokoneessa käytävälle nouseminen kaikki yhtä aikaa.

Vierailija
2/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät osaa jonottaa kuin ilmaisia ämpäreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on esimerkki siitä, miksi keskivertoihminen on liian tyhmä käyttämään julkisia.

Vierailija
4/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähijunat toimii samalla periaatteella vaikkei vaunuja ja lippuja olekaan numeroitu. Tästä huolimatta joka aamu varsinkin Puistolan asemalla puolet porukasta ahtautuu junan ensimmäisestä ovesta kun niitä ovia olisi kymmenen muutakin. Junan pysähdysaika lyhenisi huomattavasti jos ihmiset tajuaisivat levittäytyä niin että junan keskeltä ja perältä mentäisiin myös kyytiin. Kaikki muut ovet menneet ajat sitten kiinni mut ensimmäisellä ovella on vielä jono

Vierailija
5/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi, että joskus kun mä menin oikeaan kohtaan, niin juna pysähtyi väärään kohtaan.

Konnari ei ollut kuullut asiasta ;)

Zinc Zinc

Vierailija
6/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Kuljen usein junalla ja olen huomannut, että bisnesihmisen näköiset osaavat yleensä odottaa oikealla paikalla (hekin varmaan matkustavat paljon), mutta erityisesti vanhukset ja lapsiperheet ryntäilevät kuin päättömät kanat junan saavuttua laiturille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähijunat toimii samalla periaatteella vaikkei vaunuja ja lippuja olekaan numeroitu. Tästä huolimatta joka aamu varsinkin Puistolan asemalla puolet porukasta ahtautuu junan ensimmäisestä ovesta kun niitä ovia olisi kymmenen muutakin. Junan pysähdysaika lyhenisi huomattavasti jos ihmiset tajuaisivat levittäytyä niin että junan keskeltä ja perältä mentäisiin myös kyytiin. Kaikki muut ovet menneet ajat sitten kiinni mut ensimmäisellä ovella on vielä jono

Dsillä junalla on aikataulu. Ei se voi olla asemalla 3 min etuajassa tai jää ihmiset kyydistä.

Zinc

HuxHaxHox

Vierailija
8/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähijunat toimii samalla periaatteella vaikkei vaunuja ja lippuja olekaan numeroitu. Tästä huolimatta joka aamu varsinkin Puistolan asemalla puolet porukasta ahtautuu junan ensimmäisestä ovesta kun niitä ovia olisi kymmenen muutakin. Junan pysähdysaika lyhenisi huomattavasti jos ihmiset tajuaisivat levittäytyä niin että junan keskeltä ja perältä mentäisiin myös kyytiin. Kaikki muut ovet menneet ajat sitten kiinni mut ensimmäisellä ovella on vielä jono

Dsillä junalla on aikataulu. Ei se voi olla asemalla 3 min etuajassa tai jää ihmiset kyydistä.

Zinc

HuxHaxHox

Ei voi olla etuajassa. Yleensä juna on hiekkaharjussa ajallaan mutta Tapanilassa 3 min myöhässä. Välissä on kaksi asemaa joista toinen juuri puistola

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset eivät osaa jonottaa kuin ilmaisia ämpäreitä.

Ja taas ilmestyi alta aikayksikön ketjuun Suomi-vihapostaus.

Vierailija
10/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähijunat toimii samalla periaatteella vaikkei vaunuja ja lippuja olekaan numeroitu. Tästä huolimatta joka aamu varsinkin Puistolan asemalla puolet porukasta ahtautuu junan ensimmäisestä ovesta kun niitä ovia olisi kymmenen muutakin. Junan pysähdysaika lyhenisi huomattavasti jos ihmiset tajuaisivat levittäytyä niin että junan keskeltä ja perältä mentäisiin myös kyytiin. Kaikki muut ovet menneet ajat sitten kiinni mut ensimmäisellä ovella on vielä jono

Laskelmoivat pääsevänsä nopeiten pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä nähnyt, että junaa odotettaisiin yhdessä ryppäässä. Kyllä ihmiset yleensä osaavat katsoa siitä näytöltä arvion siitä, mihin oma vaunu tulee, jos eivät nyt ihan ensimmäistä kertaa ole junaan nousemassa. Eri asia on sitten se, miten tarkasti noiden "sektoreiden" (usein merkitty kylteillä, jotka ilmaisevat sektorin alku- ja päätepisteitä, mikä ei mielestäni ole selkein mahdollinen merkintätapa) avulla pystyy junan todellista asemoitumista arvioimaan.

Vierailija
12/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Mäntsälään! Me seisomme asemalla levittäytyneinä koko junan pituudelta eli aamun työvuorolla väkeä nousee tasaisesti kaikkiin noin 9 vaunuun, ei vain ensimmäiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä nähnyt, että junaa odotettaisiin yhdessä ryppäässä. Kyllä ihmiset yleensä osaavat katsoa siitä näytöltä arvion siitä, mihin oma vaunu tulee, jos eivät nyt ihan ensimmäistä kertaa ole junaan nousemassa. Eri asia on sitten se, miten tarkasti noiden "sektoreiden" (usein merkitty kylteillä, jotka ilmaisevat sektorin alku- ja päätepisteitä, mikä ei mielestäni ole selkein mahdollinen merkintätapa) avulla pystyy junan todellista asemoitumista arvioimaan.

Sektorit on merkitty kirjaimilla, usein A-D.

Vierailija
14/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ei osaa jonottaa. Lentokentällä saa hävetä suomalaisuuttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidänkin Helsinkiläisessä lähiössä porukka levittäytyy pitkin asemalaituria, lähinnä sen vuoksi että olisi edes pieni mahdollisuus päästä istumaan koska juna kulkee usein ruuhka-aikoinakin vain yhdellä rungolla.

Vierailija
16/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä systeemi, kun kaikki tajuaisi.

Vierailija
17/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt.

Vierailija
18/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tikkurilassa juna ainakin ajaa tampereelle mennessä ihan eri kohtaan kuin nuo merkit ja ihmisten täytyy spurtata 100m

Vierailija
19/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa nuo miinuspeukut ap:lle. Harmittaako joitain kun just tajusi ettei tiennyt sektorijärjestelmästä mitään.

Vierailija
20/40 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voi valittaa kun junat viipyy joka asemalla pitkään. Miksiköhän viipyvät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan