Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajat Huom! Puuttukaa nyt ihan oikeasti koulukiusaamistapauksiin! Esimerkki tässä...

Vierailija
23.01.2020 |

Eli pojan luokalla yläkoulussa opettajan lellikkipoika X. Ja sitten poika Y.

Poika X kiusasi poikaa Y yläkoulussa todella rankasti.

Meidän poika oli kertonut luokanvalvojalle, että X kiusaa Y:tä.

Lopputulos: opettaja oli kysynyt Y:ltä, että kiusataanko häntä. Y kertoi, että ei.

Toimenpide. Opettaja tuli kertomaan meidän pojalle, että Y:tä ei kiusata.

Yhteenveto: yhdeksännen luokan lopulla selvisi, että opettajan lellikki X oli koko yläkoulun kiusannut X:ää.

Tuntui todella turhauttavalta kun joku oli yrittänyt kertoa tästä kiusaamisesta jo aiemmin (meidän poika) mutta siitä ei seurannut mitään.

Vasta kun asia levisi koulussa muiden opettajien tietoon alkoi koulu toimia.

Säälittävää toimintaa luokanvalvojalta.

Ja tämän vuoksi en kannata sitä, että opettajien palkkoja nostetaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus:

Yhteenveto: yhdeksännen luokan lopulla selvisi, että opettajan lellikki X oli koko yläkoulun kiusannut Y:tä.

Vierailija
2/8 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olisit ehdottanut toimenpiteeksi, jos Y kieltää kiusaamisen olemassaolon eikä kiusaaminen näy opettajalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Y ei pysty myöntämään, että häntä kiusataan, niin ei opettaja voi tehdä asialle mitään.

Vierailija
4/8 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olisit ehdottanut toimenpiteeksi, jos Y kieltää kiusaamisen olemassaolon eikä kiusaaminen näy opettajalle?

Kai opettajien pitäisi tietää mitä oikeasti tehdä.

Tässä tapauksessa opettaja oli mennyt kysymään Y:ltä ja harva kiusattu heti alkaa vuodattaa ongelmiaan äkäiselle opettajalle.

Varsinkin kun kiusaaja oli vielä opettajan lellikki X.

Sitten opettaja oli vielä tullut kiukkuisena kertomaan meidän jantterille, että ”ei kiusata”. Ihan kuin meidän poika olisi valehdellut. Vaikka yritti toimia oikein.

Harmittaa helkutista tämä opettajan ”puuttuminen” kiusaamistapaukeen.

Täysin ammattitaidotonta toimintaa! JS opettajana vielä nainen!

Vierailija
5/8 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli opettajilla on vieläkin niitä lellikkejä! Eli puolueellista toimintaa.

Vierailija
6/8 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein nainen oli. Karmeaa.

Olisipa hauska tietää, mitä itse olisit tehnyt.

Tiedoksi sulle, että opettajalla ei ole tällaisiin mitään mystisiä supervoimia, joita koulutuksessa tarjottaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olisit ehdottanut toimenpiteeksi, jos Y kieltää kiusaamisen olemassaolon eikä kiusaaminen näy opettajalle?

Kai opettajien pitäisi tietää mitä oikeasti tehdä.

Tässä tapauksessa opettaja oli mennyt kysymään Y:ltä ja harva kiusattu heti alkaa vuodattaa ongelmiaan äkäiselle opettajalle.

Varsinkin kun kiusaaja oli vielä opettajan lellikki X.

Sitten opettaja oli vielä tullut kiukkuisena kertomaan meidän jantterille, että ”ei kiusata”. Ihan kuin meidän poika olisi valehdellut. Vaikka yritti toimia oikein.

Harmittaa helkutista tämä opettajan ”puuttuminen” kiusaamistapaukeen.

Täysin ammattitaidotonta toimintaa! JS opettajana vielä nainen!

Eihän tässä vuodattamista kukaan pyytänytkään. Alkuperäisestä viestistä puuttuu kokonaan (ap:n kuvittelema?) opettajan äksyily, sen sijaan siitä välittyy että kiusaamisesta kertoneen pojan huoli on otettu tosissaan ja ope on halunnut vielä erikseen kertoa että on asiaa kysynyt eikä pojan tarvitse olla huolissaan.

Vierailija
8/8 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussani järjestettiin hyvinvointikysely. Valvontaluokallani usea oppilas ilmoitti, että kiusataan. Mitään en ollut nähnyt enkä kuullut, joten luku vaikutti oudon isolta. Pidin luokalle tunnin, jossa käytiin läpi, mitä kiusaaminen tarkoittaa. Se ei ole riitaa, ei sitä, että joku on kerran sanonut kurjasti, ei sitä että että joku on yleisesti ärsyttävä jne. Tein kyselyn uudelleen. Kiusattujen määrä oli pudonnut puolella. Tämän jälkeen juttelin kahden kesken jokaisen 24 oppilaan kanssa ja kysyin, kiusataanko häntä tai onko hän nähnyt kiusaamista. Kukaan ei kysyttäessä ollut moista kokenut. 

Mitä minun olisi tämän jälkeen pitänyt tehdä? Kaiken puuttumisen edellytys on, että on jotain, mitä lähteä selvittämään. Tässä vaiheessa olin käyttänyt asian selvittämiseen jo kaksi oppituntia ja muutaman päivän välitunnit, enkä ollut tullut hullua hurskaammaksi.

Valitettavasti opettaja oppii kyllä urallaan senkin, että kaikki kiusaamiseksi nimitetty ei todellakaan ole sitä. Se, että joku sanoo tulleensa kiusatuksi, ei merkitse sitä, että joku on oikeasti häntä rääkännyt. Tarinoita on monia ja monenlaisia ja syitä usein niin sysissä kuin sepissäkin. 

Joka tapauksessa opettaja ei ole mikään fakiiri ja ihmeidentekijä, joka pystyy kaiken pahan olon kouluista poistamaan.