Posti kadottaa kirjeitä / ei vastaa asiasta ollenkaan??
Nyt useampi kirje/lasku kadonnut, katoamisilmoitukseen ei vastausta postilta??
Ei mitään luottoa minulta heru enää!
Viime vuonna naapurin ja minun (meillä laatikot yhteisessä risteyksessä) postit löytyi maasta sateesta märkänä?? Hetu näkyi läpi, kuka tahansa olisi voinut lukea / käyttää väärin tietoja....
Postille ei voi soittaa, sähköpostiin / palautteisiin ei vastata... MITEN asiaa selvitellään?
Kommentit (7)
'Posti' ja 'palvelu' eivät mahdu samaan lauseeseen yhdessä.
3 pakettia on posti kadottanut nyt minulta ja yhdestäkään ei ota minkaanlaista vastuuta. Toimittukset ulkomailta on joissain tapauksissa tuleet suomeen asti perille, mutta Posti ei koskaan ole minkäänlaista saapumisilmoitusta toimittamaan, jossa olisi seurantakoodi millä sen lähetyksen voisi lunastaa. Onneksi pakettien arvo on jäänyt yhteensä noin 50 euroon, mutta vihaksi pistää silti. Jakelupisteet on ulkoistettu ja siellä ei selvitetä mitään, kirjataan vaan ylos ja sinne jää valitukset makaanaan. Postilla on yksi hankalasti läpipäästävä palautepuhelinnumero, jossa vaan pahoitellaan ja levitellään käsiä. Mitäs käytit meidän palveluja. Jos vaan pystyisikin valitsemaan jonkun muun palvelun ulkomailta tilattaessa, mutta kun läheskään se ei ole mahdollista vaan suomen postin kontolle jää paketin viimeinen etappi.
Palautekanavien minimoinnilla ja mahdollisimman hankalaksi tekemällä postin pomot pystyvät perustelemaan paremmat bonukset itselleen kun suurin osa negatiivisista palautteista saadaan eliminoitua näin kokonaan. Joo, kyllä meillä on mittausten mukaan hyvä asiakastyytyäisyys, pistäkääs vaan ne bonarit ja palkankorotukset jakoon pomoportaalle,
Kansainvälisen postilain mukaan posti ei vastaa lähetysten katoamisesta, ellei niitä ole erikseen vakuutettu.
Lähettäjä on vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
3 pakettia on posti kadottanut nyt minulta ja yhdestäkään ei ota minkaanlaista vastuuta. Toimittukset ulkomailta on joissain tapauksissa tuleet suomeen asti perille, mutta Posti ei koskaan ole minkäänlaista saapumisilmoitusta toimittamaan, jossa olisi seurantakoodi millä sen lähetyksen voisi lunastaa. Onneksi pakettien arvo on jäänyt yhteensä noin 50 euroon, mutta vihaksi pistää silti. Jakelupisteet on ulkoistettu ja siellä ei selvitetä mitään, kirjataan vaan ylos ja sinne jää valitukset makaanaan. Postilla on yksi hankalasti läpipäästävä palautepuhelinnumero, jossa vaan pahoitellaan ja levitellään käsiä. Mitäs käytit meidän palveluja. Jos vaan pystyisikin valitsemaan jonkun muun palvelun ulkomailta tilattaessa, mutta kun läheskään se ei ole mahdollista vaan suomen postin kontolle jää paketin viimeinen etappi.
Todennäköisesti jotkut Postin työntekijät varastavat nuo "kadonneet" paketit.
Kesällä meille kävi niin, että tilattu kallis paketti hävisi kuin tuhka tuuleen, vaikka oli tullimaksu maksettu ja paketin piti olla seurannassa, jakelijana Posti.
Koskaan sitä pakettia ei meille tullut. Kaikki yhteydenotot Postille ko. asiasta olivat turhia. Kukaan siellä päässä ei ottanut vastuuta tapahtuneesta. Jakelijankin selvittivät, kesti kauan, mutta eipä hänen nimeään meille kerrottu. Eikä kerrottu sitäkään, saiko varastamisesta palkkioksi päänsilitystä vai peräti nuhteita. Vai oliko teollaan mitään seurausta hänelle. Meille oli tietenkin.
Koko ajan oli olo, että vika ja vastuu on tilaajapäässä, siis meissä. Mitä olitte menneet tilaamaan kalliin paketin ulkomailta...
Ei uskoisi nykymaailmassa tällaisen toimintakulttuurin olevan mahdollista, mutta onhan se. Postilla.
Posti on tehokkaasti poistanut asiakkailta kaikki kanavat, joiden kautta voisi valittaa. Onnea yritykseen.