Tietääkö joku: kuka hoitaa Telian kanavapakettien asiakaspalvelua?
Olen kuukausia yrittänyt saada katkaistua Telian kanavapaketteja. Kolmeen eri kertaan. Osa peruutuksista meni ensimmäisellä kerralla läpi, osa ei. Lasku tulee kaikesta jälkeenpäin. Asiakaspalvelu ei suostunut perumaan paketteja, vain se täytyi tehdä itse OmaTelian kautta. Josta ei heti näe onnistuuko peruutus.
Mielestäni peruutus meni läpi. Vahvistusta ei sähköpostiin kuitenkaan tullut. Vaan niinpä tuli taas lasku kahden kuukauden käytöstä. Huvittavinta on, että tässä välissä kanapaketin hinta on kuitenkin vaihtunut halvemmaksi. Eli joku on tilausta käynyt "näpelöimässä".
Tässä on jotakin hämärää. Meillä on koko perheen ja yrityksen puhelin- ja nettiliittymät Teliassa. On uskomatonta, että huijaavat asiakasta muutaman kympin laskutuksen vuoksi. Pelkästään asiakaspalvelun kuluttama aika tähän selvittelyyn maksaa enemmän kuin mun maksamat laskut, eikä asiakaspalvelu tule yhtään vastaan, vaikka selvä virhe on tapahtunut. (En alun alkaen edes tiennyt tilanneeni paketteja, eikä ilmoitusta ilmaisjakson loppumisesta tullut.)
Nyt haiskahtaa siltä, että joku asiakaspalveluyritys laskuttaa Teliaa työtunneista, eikä Telia tiedä yhtään mitä tapahtuu. -Jos kyseessä olisi heidän aspa, ei heidän todellakaan kannattaisi riskeerata pitkäaikaisia puhelinasiakkuuksia tällaiseen typerään kanavapaketti-huijaukseen.
Tietääkö joku, kuka Telian asiakaspalvelua hoitaa? Asiakaspalveluhenkilö ei suostunut vastaamaan kysymykseeni, mutta en saanut myöskään mitään muuta kontaktia yrityksen reklamointiin, ylemmäs asiakaspalvelussa tms.
Kommentit (47)
"Nyt haiskahtaa siltä, että joku asiakaspalveluyritys laskuttaa Teliaa työtunneista, eikä Telia tiedä yhtään mitä tapahtuu."
En muuten osaa auttaa, mutta voin kertoa, kuvailemasi toimina haiskahtaa hyvin vahvasti ihan Telialta itseltään. Ja varaudu siihen, että suomalaisilla foorumeilla spämmäävä "Telia-partio" voi poistattaa keskustelusi ennen kuin saat parempia vastauksia.
Itsellä ei ole ollut mitään ongelmaa noiden kanssa.
Enkä kyllä usko että tahallaan pilaavat maineensa huijaamalla jonkun pikkusummien takia. Luultavasti kyseessä on jokin tekninen ongelma, minkä takia peruutuksesi ei ole menneet kunnolla läpi. Asiakaspalvelun toki kyllä pitäisi asiassa auttaa, jos asiakas sanoo että se teidän peruutus ei ole toiminut.
Menisin Telian liikkeeseen ja irtisanoisin kaikki sopimukseni ko. firman kanssa. Vaatisin irtisanomisista kirjallisen todistuksen. Jos silti vielä laskuttaisivat, ottaisin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
Vierailija kirjoitti:
Telia kauppaan ja homma hoituu. Kas kun ei tullut itsellesi mieleen.
Samaa neuvoisin. Voivat hoitaa sen lopettamisen saman tien odottaessa. Kurja kyllä että heidän nettipalvelu ei ole toiminut kunnolla, eihän kukaan halua joutua nykyaikana menemään mihinkään palvelupisteeseen lopettaakseen tilauksensa.
"En alun alkaen edes tiennyt tilanneeni paketteja, eikä ilmoitusta ilmaisjakson loppumisesta tullut"
Eli olet todennäköisesti hyväksynyt tuollaisen paketin kokeilujaksona jonkun tilauksen yhteydessä muttet muista asiaa. Kokeilujakson loppumista ei kerrota, koska monet unohtavat koko paketin, niin kuin sinäkin. Ei Telia ole ainoa joka käyttää tuota hyväksi, vaan ihan jokainen teleoperaattori.
Ja kuulostaa siltä, että olet kokeillut perua tilausta puhelimitse. Jospa menisit ihan liikkeeseen ja saisit siellä sen asiakaspalvelijan kanssa käytyä koko jutun läpi?
Ei ole alihankittu mitään palvelua. Ihan on yhtiö itse joka näistä vastaa. Epäilen kyllä että olet itse jotain sössinyt kun noin vaivaiselta kuulostaa.
Haiskahtaa sopimukset huonosti lukeneen ja siitä katkeroituneen asiakkaan troillailulta. En usko hetkeäkään etteikö asiakaspalvelussa osattaisi neuvoa tuollaisissa asioissa.
Nuo Telian aspathan on Espanjan Fuengirolassa pääosin nykyisin. Siellä luultavasti viettävät rentoa elämää ja tiedä vaikka kalja- tai ties missä mömmöpäissään vastailisivat.
Miten on mahdollista, ettei tiedä tilanneesta jotain? Etkö ole lukenut sopimusta ennen sen tekemistä? Jos et, voit syyttää vain itseäsi. Huomenna sitten Telian liikkeeseen selvittämään asia.
Olisiko tässä käynyt niin, että on vahingossa suostuttu johonkin automaattisesti määräajan päästä uudistuvaan määräaikais-sopimukseen? Niissähän on usein ehtoja, että täytyy lopettaa tietty aika ennen uuden määräaikaisjakson loppumista, ja jos ei niin tee, on taas kiinni seuraavan määräaikaiskauden (esim. vuoden tai kaksi jopa).
Minua on myös huijattu Telian puhelinmyyjän toimesta ja siitä firmasta en koskaan enää osta mitään.
Lue sopimuksesi tarkkaan läpi, luultavasti se poikkeaa siitä mitä puhelimessa on lörpötelty. Luultavasti sinulle on puheiden vastaisesti tehty 24kk määräaikainen sopimus, jonka alussa on parin kuukauden ilmainen jakso.
Lain mukaan sinua sitoo se mitä on puhuttu puhelimessa, sillä sen perusteella olet tehnyt ostopäätöksen, etkä sillä perusteella mitä sopimusehtoja sinulle on lähetetty jäkikäteen.
Todistaminen on vaikeaa, paitsi kun nauhouttaa puhelunsa.
Telia ei vastaa reklamaatioihin mitenkään. Yrittävät vaan luistaa asiasta väittämällä että palaavat siihen myöhemmin tai pyytävät ottamaan yhteyttä johonkin, josta ei sitten koskaan vastata.
Kuulostapaa uskomattomalta, Elisalla pystyy chattaamaan aspaan ja kaikki hommat hoituu sitä kautta superhelposti. Kerran chattasin ihan vaan kysyäkseni saisinko Elisa viihteen kuukaudeksi ilmaiseen kokeiluun ja tyyppi sieltä lisäsi sen tililleni ilomielin.
Olisiko jollakin tietoa tuosta asiakaspalvelun hoitajasta?
Valitettavasti lähin Telia-kauppa sijaitsee kaukana, eikä sinne ihan heti ole kulkua. On uskomatonta, että tuntien aspa-chat ei ole auttanut korjaamaan asiaa. Nyt vaan meni hermo totaalisesti.
Netin asiakaspalvelussa olen asiaa hoitanut, ja siellä he eivät suostuneet perumaan tilauksia, vaan asia täytyi tehdä itse OmaTelia sivujen kautta. Josta peruutuksen onnistumista täytyi käydä katsomassa useampana vuorokautena, koska "peruutus ei valitettavasti näy välttämättä kaikkien kanavapakettien osalta heti".
Tiedän, että vastaavia tapauksia on paljon. Toivottavasti kuluttaja-asiamies saisi heidät pian ruotuun. Käsittämätöntä, että kuluttajia voidaan laskuttaa 20€/kk tyhjästä, eikä mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, ettei tiedä tilanneesta jotain? Etkö ole lukenut sopimusta ennen sen tekemistä? Jos et, voit syyttää vain itseäsi. Huomenna sitten Telian liikkeeseen selvittämään asia.
Puhelinmyynnin ideahan on se että sopimus tehdään puhelimessa. Ei sellaista mahdollistuutta edes tarjota ehdot tulisi ensin kotiin ja sitten myöhemmin jatkettaisiin kaupan tekemistä. Jos pyydät että lähettävät tarjouksen ja tilausehdot sähköpostiin, niin sitä ei tapahdu, korkeintaan tulee joku mainos, jossa ei ole ehtoja mukana.
Tietääkseni tuota asiakaspalvelua hoitaa Baronan palvelukeskus Espanjan Fuengirolassa.
Alkup. kirjoitti:
Olisiko jollakin tietoa tuosta asiakaspalvelun hoitajasta?
Valitettavasti lähin Telia-kauppa sijaitsee kaukana, eikä sinne ihan heti ole kulkua. On uskomatonta, että tuntien aspa-chat ei ole auttanut korjaamaan asiaa. Nyt vaan meni hermo totaalisesti.
Netin asiakaspalvelussa olen asiaa hoitanut, ja siellä he eivät suostuneet perumaan tilauksia, vaan asia täytyi tehdä itse OmaTelia sivujen kautta. Josta peruutuksen onnistumista täytyi käydä katsomassa useampana vuorokautena, koska "peruutus ei valitettavasti näy välttämättä kaikkien kanavapakettien osalta heti".
Tiedän, että vastaavia tapauksia on paljon. Toivottavasti kuluttaja-asiamies saisi heidät pian ruotuun. Käsittämätöntä, että kuluttajia voidaan laskuttaa 20€/kk tyhjästä, eikä mitään voi.
Parempi vaan kun ei osta mitää puhelimessa, eikä varsinkaan Telialta.
Alkup. kirjoitti:
Olisiko jollakin tietoa tuosta asiakaspalvelun hoitajasta?
Valitettavasti lähin Telia-kauppa sijaitsee kaukana, eikä sinne ihan heti ole kulkua. On uskomatonta, että tuntien aspa-chat ei ole auttanut korjaamaan asiaa. Nyt vaan meni hermo totaalisesti.
Netin asiakaspalvelussa olen asiaa hoitanut, ja siellä he eivät suostuneet perumaan tilauksia, vaan asia täytyi tehdä itse OmaTelia sivujen kautta. Josta peruutuksen onnistumista täytyi käydä katsomassa useampana vuorokautena, koska "peruutus ei valitettavasti näy välttämättä kaikkien kanavapakettien osalta heti".
Tiedän, että vastaavia tapauksia on paljon. Toivottavasti kuluttaja-asiamies saisi heidät pian ruotuun. Käsittämätöntä, että kuluttajia voidaan laskuttaa 20€/kk tyhjästä, eikä mitään voi.
Telian asiakaspalvelua hoitaa luonnollisesti Telian asiakaspalvelu. Jos sinulla on sen kanssa ongelmia, menet sinne liikkeeseen selvittämään asiaa. Tai jos koet, että on tapahtunut laittomuus, otat yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Ei tämä asia täällä palstalla ratkea. Meistä kukaan kun ei vastaa Telian asiakaspalvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, ettei tiedä tilanneesta jotain? Etkö ole lukenut sopimusta ennen sen tekemistä? Jos et, voit syyttää vain itseäsi. Huomenna sitten Telian liikkeeseen selvittämään asia.
Puhelinmyynnin ideahan on se että sopimus tehdään puhelimessa. Ei sellaista mahdollistuutta edes tarjota ehdot tulisi ensin kotiin ja sitten myöhemmin jatkettaisiin kaupan tekemistä. Jos pyydät että lähettävät tarjouksen ja tilausehdot sähköpostiin, niin sitä ei tapahdu, korkeintaan tulee joku mainos, jossa ei ole ehtoja mukana.
Jos tilaa puhelimitse, ottaa aina riksin, että sopimus ei olekaan sitä mitä on luvattu. Siksi itse en tilaa koskaan mitään puhelimitse, vaan teen tilaukset ainoastaan niin, että näen kauppaehdot ennen niihin suostumista.
Telia kauppaan ja homma hoituu. Kas kun ei tullut itsellesi mieleen.