Pyöräilijät otsalamppuineen, olisi pieni pyyntö
Voisitteko ystävällisesti säätää lampun kulmaa niin, että valo osoittaa alemmaksi. Näin se ei osu suoraan toisen pyöräilijän, jalankulkijan tai autoilijan silmiin. Tehokas lamppu voi sokaista vastaantulevan kohtalokkain seurauksin.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Samaa toivon. Ja ne hemmetin vilkkuvalo pitäisi kieltää tai sakottaa.
Tee kansalaisaloite. Buahhaaahhaa!
Vierailija kirjoitti:
Samaa toivon. Ja ne hemmetin vilkkuvalo pitäisi kieltää tai sakottaa.
Tämä. Kiva epileptikkona katella sitä vilkkumista
Vierailija kirjoitti:
Samaa toivon. Ja ne hemmetin vilkkuvalo pitäisi kieltää tai sakottaa.
Se vilkkuvalo oli aiemmin kielletty mutta jostain syystä ei eö kai ole. Pitäisi kyllä olla ihan laitonta, turha ominaisuus.
pitääkö muutaman epileptikon takia pilata ilo niin monelta pyöräilijältä?
Mä näin pyörän johon oli kiinnitetty jouluvalot.
Luulis, että tommonen otsalamppu rinnastetaan autojen lisävaloihin. Toisin sanoen, niitä saa käyttää vain, jos ei ole vastaantulijoita. Sitä paitsi se valohan pitäisi olla siinä pyörässä eikä ajajassa.
Haluaisin puolestani lisätä että kanssa-autoilijat myös säätäisivät ajovalonsa niin ettei ne pojota suoraan vastaantulevan autoilijan silmiin.
T: Eräs autoilija joka meinaa sokaistua joka toisen vastaantulevan auton kohdalla.
Miksi se valo pitää olla kypärässä eikä pyörässä ja säädettynä osoittamaan kohti tietä? Ja ne hemmetin vilkkuvalot!!
Vierailija kirjoitti:
Miksi se valo pitää olla kypärässä eikä pyörässä ja säädettynä osoittamaan kohti tietä? Ja ne hemmetin vilkkuvalot!!
Siksi, että kypärässä olevalla on paljon helpompaa sokaista muita vain päätä hieman kääntämällä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se valo pitää olla kypärässä eikä pyörässä ja säädettynä osoittamaan kohti tietä? Ja ne hemmetin vilkkuvalot!!
Vilkkua inhoan itsekin, mutta kun pari kertaa lähiaikoina olen melkein jäänyt auton kiilaamaksi, ihan turvallisuussyystä oli pakko laittaa vilkkutoiminto päälle. Turvallisempi olo, kun koen että mut huomataan paremmin.
Kypärässä olevaa valoa ei kukaan varasta, kun pyörä on parkissa. Eikä patterit tyhjene pakkasessa. Itse käytän kypärässä todella heikkoa huomiovaloa. Nykyään se saa olla kypärässä, ennen ei saanut.
Vilkkuvaloista olen samaa mieltä, vaikka en usko kenenkään niistä mitään kohtauksia saavan. Jos pikku ledistä saa migreenin tai epilepsian niin varmasti kuolisi, jos näkee hälytysajoneuvon.
Mulla on todella tehokas LED valaisin kypärässä jonka annan pojottaa täysillä. Sen verran monta kertaa meinannut autoilija kiilata. Autoilijat vois kanssa lopettaa sen omilla valoillaan sokaisun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa toivon. Ja ne hemmetin vilkkuvalo pitäisi kieltää tai sakottaa.
Se vilkkuvalo oli aiemmin kielletty mutta jostain syystä ei eö kai ole. Pitäisi kylläihan laitonta, turha ominaisuus.
Miten niin turha ominaisuus?
Autoilijana koen vilkkuvalon todella hyväksi keksinnöksi, ainakin taajamien ulkopuolella ja ajan päivittäin toista sataa kilometriä.
En nyt ymmärrä miten se ketään häikäisee, ellei tuijota sitä, mutta näinhän ei saisi tehdä, jos ajaa autolla tai pyörällä, vaan katse on maassa. Jos toisin, samalla tavalla luulisi bussien ja rekkojen valot häiritsevän, kun ovat samalla korkeudella kuin pyöräilijän ja monin verroin kirkkaamat.
"en usko kenenkään niistä mitään kohtauksia saavan"
-Tämä ei ole pelkästään sinun uskon asia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa toivon. Ja ne hemmetin vilkkuvalo pitäisi kieltää tai sakottaa.
Se vilkkuvalo oli aiemmin kielletty mutta jostain syystä ei eö kai ole. Pitäisi kylläihan laitonta, turha ominaisuus.
Miten niin turha ominaisuus?
Autoilijana koen vilkkuvalon todella hyväksi keksinnöksi, ainakin taajamien ulkopuolella ja ajan päivittäin toista sataa kilometriä.
En nyt ymmärrä miten se ketään häikäisee, ellei tuijota sitä, mutta näinhän ei saisi tehdä, jos ajaa autolla tai pyörällä, vaan katse on maassa. Jos toisin, samalla tavalla luulisi bussien ja rekkojen valot häiritsevän, kun ovat samalla korkeudella kuin pyöräilijän ja monin verroin kirkkaamat.
Valoissa ratkaisee myös se, miten ne on säädetty. Yleensä pyörien sojottaa aivan liian ylös.
Mä oon ajatellut, että suuntaan valon sojottamaan päin autoilijan naamaa, koska tällä hetkellä he ajavat kolmion osoittamasta väistämisvelvollisuudesta huolimatta päälle. "En huomannut," on vakioselitys.
Nykyään on muuten ihan laillista, että valo on kypärässä.
Vilkkuvalosta voi saada sakot (valottomuudesta), koska se ei täytä pyörän valolta vaadittuja ominaisuuksia. Valon tulee olla yhtäjaksoinen valkoinen valo.
Vierailija kirjoitti:
Luulis, että tommonen otsalamppu rinnastetaan autojen lisävaloihin. Toisin sanoen, niitä saa käyttää vain, jos ei ole vastaantulijoita. Sitä paitsi se valohan pitäisi olla siinä pyörässä eikä ajajassa.
Kirjoitin tuon aiemmin. Luulo ei näemmä ole tiedon väärti. Pyörässä pitää olla pimeällä ajettaessa valo, mutta se valo saa olla myös esim kypärässä.
Mutta vain tasaisesti palava vali on sallittu. Vilkkuva on laiton.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin puolestani lisätä että kanssa-autoilijat myös säätäisivät ajovalonsa niin ettei ne pojota suoraan vastaantulevan autoilijan silmiin.
T: Eräs autoilija joka meinaa sokaistua joka toisen vastaantulevan auton kohdalla.
Niin ja opetelkaa sumuvalojen käyttö, niitä saa käyttää vain huonolla näkyvyydellä. Pelkkä pimeys ei anna lupaa niitä käyttää ja häikäistä vastaantulijat.
Samaa toivon. Ja ne hemmetin vilkkuvalo pitäisi kieltää tai sakottaa.