Li Anderrson: biokaasukonvertointi kaikkiin autoihin valtion tuella!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d6add485-e93e-4e26-87e9-d61d20990…
Tässä tietenkin on taas tulonsiirtoa kun valtio, eli me kaikki, oltaisiin maksumiehinä mutta toisi paljon työtä autonkorjaajille ja halpuuttaisi niiden elämää joilla kaasutankkaukseen on mahdollisuus. Kaasulla on halpa ajella, usein tehdään kuukausihintainen sopimus joka on noin 70 euroa, itsellä menee nyt noin 55 euroa kuussa bensiiniin- ajan Citroen c1- piilofarmarilla. Ajaminen ehkä lisääntyisi, tulisi tehtyä enemmän pitkiä ajoretkiä esim pohjoiseen.
Kommentit (51)
Autokin on 1500 euron arvoinen joten siitä vaan.
No ei hitto nuo kaasuautot HAISEE! Ei vois enää kaupungilla kulkea, autot voitava jo viimein kieltää kokonaan etenkin isot ja saastuttavat autot kuten rekat.
On se sekaisin. Mistä pohjattomasta pussista sitä rahaa Lin mielestä ammennetaan?
Ei se kaasuautokaan pelkällä kaasulla elä. Bensatankki siinä on oltava joka tapauksessa. Oman kaasuauton kantama kaasutankilla on n. 200km. Jatkuvasti saa olla tankilla, verot on yli tuplat bensa-autoon verrattuna. Kaikki valtion taholta tapahtuva pakottaminen (varsinkin tällaisissa asioissa) on aina tuhoon tuomittua.
Pari autoa olen muuntanut bioetanoliautoiksi ja saanut niistä muuntotuen. Jos kaasuautoksi voisi muuntaa valtion maksamana niin varmaan muuntaisin harrasteauton jota ei pysty etanolille muuntamaan.
Useimmat bensa-autot voi noin 500 eurolla konvertoida kulkemaan viinalla. Tämä olisi paljon halvempi ja helpompi reitti, eikä tarvitsisi luopua tavaratilasta.
Vierailija kirjoitti:
No ei hitto nuo kaasuautot HAISEE! Ei vois enää kaupungilla kulkea, autot voitava jo viimein kieltää kokonaan etenkin isot ja saastuttavat autot kuten rekat.
Ahvenanmaalla Maarianhaminassa bussit kulkevat kaupungissa kalanperkeillä. Siitä huolimatta kaupungin ilmassa haiskahtaa enemmän ihan perinteinen pakokaasu kuin kala.
Muuten hyvä ja voisi sopiakin esim naiselle mutta se iso MUTTA nimittäin tehonhäviö, noin 1/3 on tehoa ja "ytyä" korkeaoktaaniseen polttonesteeseen nähden joten ymmärtänette että jos on sillain vähän ehkä tehokkaampikin auto niin ei voi tähän osallistua
Li maksaa kaiken omasta pussistaan. Sillä saadaan naapurin Lada konvertoitua.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa olisi ainakin raaka-ainetta biokaasuvoimaloihin vaikka kuinka paljon. Andersson on oikeassa.
Alapeukuttajalle tiedoksi, että myös alapeukuttaja tuottaa välillä sitä itseään, jota voi käyttää biokaasuvoimalassa raaka-aineena. Sinne kelpaavat kourankakkapussit, kompostijäte, maa- ja metsätalouden jätteet jne. Atriahan tekee oman voimalansa, jonka biokaasun raaka-aine on myyntiin kelpaamattomat tuotteet ja esimerkiksi juuresten kuoret eli kaikki kompostiin menevä osuus.
Saako lisäverohelpotuksia jos voi todistaa että on kovat ilmavaivat?
Vierailija kirjoitti:
Useimmat bensa-autot voi noin 500 eurolla konvertoida kulkemaan viinalla. Tämä olisi paljon halvempi ja helpompi reitti, eikä tarvitsisi luopua tavaratilasta.
Tuossa on vaarana se, että tulisi kuolemantapaustsunami kun osa kansasta joisi autoihin tarkoitetut viinat. Ei toimi siis Suomessa.
Li on nyt käsittänyt ihan väärin. Ei ilmastonmuutoksen torjuminen tarkoita sitä, että tavalliselle kansalaiselle annetaan ilmaiseksi (tai edes niin, että se maksetaan vain välillisesti veroina) jotakin, jotta maailma pelastuu. Ilmastonmuutoksen torjumisessa on kyse siitä, että tavallinen kansalainen maksaa joka asiasta helvetisti ylimääräistä kaikille, jotka vain keksivät jonkin verukkeen sille, miksi ylimääräisen maksaminen on ekoteko. Vain sillä lailla maailma pelastuu.
Tuo koskee vain persujen mersuja ja Rinteen mukaan maaseutujen toyotoja. Poliittisen kielen alennustila.
Mulla menee n. 40e bensaa kuussa joten kalliimmaksihan tuo tulisi, enkä nyt tiedä että minne minun pitäisi ajella enemmän.
Joo. Tämänkin ilon me 35-45 -vuotiaat maksamme taas ilolla!!!
...HV.
Suomessa olisi ainakin raaka-ainetta biokaasuvoimaloihin vaikka kuinka paljon. Andersson on oikeassa.