Ilmastoremontti maksaa ja maksajat ovat autoilijat ja maaseutu sanoo Antti Rinne
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006309948.html
VALTIO on muun muassa ohjannut käyttäytymistä nostamalla bensiiniveroa ja verottomalla uusia autoja niiden hiilidioksidipäästöjen mukaan. Jos päästöt vähentyvät, pienenevät myös verotulot.
”Kun tämä kahdeksan miljardin potti pienenee, joudumme samalla miettimään, kuinka paljon ylipäätään liikenteestä voi saada tuloja hyvinvoinnin rahoitukseen”, Rinne sanoo.
Rinne valehtelee:
”Tämän hallituksen liikenteeseen liittyvä veropolitiikka ei tule kurjistamaan ihmisiä. Ohjauspolitiikan pitää olla oikeudenmukaista ja kohtuullista.”
Kommentit (14)
Mitä muita perusteita on sille, ettei liike-elämä osallistu lainkaan näihin talkoisiin kuin että he ovat lahjoneet ja piilokorruptoineet poliitikot?
Liike-elämä kuolee kun kulkeminen on mahdotonta. Pakettijakelu kallistuu. Yritykset siirtyvät pois Suomesta ja kaikki on taas-arvoisesti köyhiä.
Ei liike-elämä talkoisiin hyvyyttään osallistu, mutta osallistuvat kun bensavero on riittävä.
Ai että mä nautin kun Rinne möläyttelee näitä älyttömyyksiä, kohta sdp kannatus 10%, joku Ohisalo komppaamassa vielä , hihhih
Hallituksen utopistinen tavoite hiilineutraalista suomesta vuonna 2035 iskee näpeille ja kovaa. Tavoitehan ei tosiaan perustu mihinkään kansainvälisiin sopimuksiin, vaan on ihan antin päästä lähtenyt. VTT:n mukaan tavoitteisiin pääseminen edellyttää radikaaleja toimenpiteitä seuraaviin osa-alueisiin:
-energiasektori, sis. liikenteen
-maatalous
-lihansyönti
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen utopistinen tavoite hiilineutraalista suomesta vuonna 2035 iskee näpeille ja kovaa. Tavoitehan ei tosiaan perustu mihinkään kansainvälisiin sopimuksiin, vaan on ihan antin päästä lähtenyt. VTT:n mukaan tavoitteisiin pääseminen edellyttää radikaaleja toimenpiteitä seuraaviin osa-alueisiin:
-energiasektori, sis. liikenteen
-maatalous
-lihansyönti
Ja seuraus: Suomen talous ja hyvinvointiyhteiskunta on taantunut jonnekin Ukrainan tasolle, elinkeinoelämä on siirtynyt ulkomaille ja ilmasto kehittyy, miten kehittyy, koska siihen Suomen "hiilineutraaliudella" ei ole mitään vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei liike-elämä talkoisiin hyvyyttään osallistu, mutta osallistuvat kun bensavero on riittävä.
Hukkatuotanto on paljon vakavampi ongelma kuin kuljetus. Kukaan ei viitsi edes laskea kuinka paljon se syö resursseja. Lisäksi valmistajien ainoa motiivi tällä hetkellä panostaa esimerkiksi pakkausmateriaaleihin on, että pystyy markkinoimaan tuotettaan sen avulla ja ehkä saada etua kilpailijaan nähden. Raippaverot pakottaisivat kaikki valmistajat miettimään ja toimimaan nyt eikä huomenna.
Kyllä maapallon ilmasto pelastuu sillä että ajetaan Suomen yritykset ahtaalle, ei oikein avaudu tämä ajatuksenjuoksu.
Voisiko eduskunnan/hallituksen avustajien määrää vähentää ja näin säästyneet rahat kohdentaa tähän valtavaan ilmastoahdistukseen.
Onneksi nämä päästöjutut ei mitenkään koske hiilivoiman käyttöä helsingissä.
Se säilyy edelleenkin verottomana.
”Kun tämä kahdeksan miljardin potti pienenee, joudumme samalla miettimään, kuinka paljon ylipäätään liikenteestä voi saada tuloja hyvinvoinnin rahoitukseen”, Rinne sanoo.
Hyvä, kun sanoi sentään suoraan. Liikenteen verotuloista vain murto-osa jää liikenteen, mm. tieverkon kunnostusten rahoitukseen. Viekää vaan enemmän, mitä siitä että tiet ei kelpaa kohta edes hevosliikenteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nämä päästöjutut ei mitenkään koske hiilivoiman käyttöä helsingissä.
Se säilyy edelleenkin verottomana.
Putin puudeli ei ole näköjään päivittänyt tietoja Helsingin hiilivoimaloista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nämä päästöjutut ei mitenkään koske hiilivoiman käyttöä helsingissä.
Se säilyy edelleenkin verottomana.
Putin puudeli ei ole näköjään päivittänyt tietoja Helsingin hiilivoimaloista...
Hiilivoiman alasajo on Helsingissä vasta papereita. Vuodenvaihteessa alkaa palkintokisa jos joku keksisi jotakin lämpöenergian aikaansaamiseksi ilman fossiileja.
ps. fossiiliset on putinlandian ainoa assetti.
joo siis jengin pitää hankkia eibensa autot. Bensiinivero pitäisi nostaa tuhatkertaiseksi. Jos bensa-autoja on liikenteessä tarkoittaa että bensavero ei ole riittävä.