Uskallanko ostaa vuoden 2017 Jaguaria, jolla on ajettu 225 000km?
Kyseessä Jaguar XF, hinta uutena noin 60 000e. Neliveto, automaatti, 0-100 8,1 sek, diesel. En haluaisi Dieseliä, mutta XF:ää ei ole kaksilitraisena bensiinikoneella.
Lähinnä mietin, että onko osat niin paljon jo kuluneet, vaikka auto on vasta 2 vuotta vanha, että tulee koko ajan korjauksia, kun sillä on ajettu noin paljon? Vai kuluuko osat ajan kanssa väsymisen tms. seurauksena?
Auto houkuttelisi, koska siihen tarjotaan 0,9% rahoituskorko. Haluaisin pitää tämän tyyppistä autoa vain jonkin aikaa max 2v. ja sitten myydä pois, mutta autojen hinnan aleneminen hirvittää.
Ajan noin 23 000km vuodessa.
Kommentit (28)
Auton kilometrit ei välttämättä kerro kaikkea, jos sillä on ajettu enimmäkseen pitkää matkaa, ei auto ole vielä loppuunajettu, mutta jos nurkkapyöritystä pääosin, niin en ostaisi. Kuluvia osia ehkä joutuu vaihtamaan, mutta niitä menee kaikissa autoissa ennemmin tai myöhemmin.
XF oli ollut vielä Saksassa tehdyssä katsastustilastovertailussa kolmannksi vähävikaisin auto. Jos ajan tuolla 23 000 ja myyn, niin sillä on mittarissa silloin 250 000... Mikähän sen hinta sitten ois??? Pelkään että jotain 20 000...
Hanki leasing soppari jos kerta tarkoitus pitää autoa vain pari vuotta. Nykyaikana kukaan paitsi täystollo ei osta autoa omaksi ellei se ole joku muutaman tonnin kiesi.
Jos ostat uudempaa vuosimallia olevan, sen arvosta sulaa valtava summa jo sillä hetkellä kun ajat sen liikkeestä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Auton kilometrit ei välttämättä kerro kaikkea, jos sillä on ajettu enimmäkseen pitkää matkaa, ei auto ole vielä loppuunajettu, mutta jos nurkkapyöritystä pääosin, niin en ostaisi. Kuluvia osia ehkä joutuu vaihtamaan, mutta niitä menee kaikissa autoissa ennemmin tai myöhemmin.
Niinpä... jotenkin noista kilsoista ja niiden kerääntymistahdista tulee itseasiassa mieleen, että on ollut taksina.
Ap
Kyllä luulisi n. 40 tuhatta kilsaa parissa vuodessa vielä kestävän. Monet viat tulevat myös iän, ei vain kilometrien, myötä.
Vierailija kirjoitti:
Hanki leasing soppari jos kerta tarkoitus pitää autoa vain pari vuotta. Nykyaikana kukaan paitsi täystollo ei osta autoa omaksi ellei se ole joku muutaman tonnin kiesi.
Jos ostat uudempaa vuosimallia olevan, sen arvosta sulaa valtava summa jo sillä hetkellä kun ajat sen liikkeestä ulos.
Leasing soppari miten? Ja siis miten se on muka halvempaa, kuin omistaa auto, leasingsopparissa se leasingyhtiökin tekee vielä autolla voittoa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hanki leasing soppari jos kerta tarkoitus pitää autoa vain pari vuotta. Nykyaikana kukaan paitsi täystollo ei osta autoa omaksi ellei se ole joku muutaman tonnin kiesi.
Jos ostat uudempaa vuosimallia olevan, sen arvosta sulaa valtava summa jo sillä hetkellä kun ajat sen liikkeestä ulos.
Täydellinen omistussuhde autoon on statussymboli.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä luulisi n. 40 tuhatta kilsaa parissa vuodessa vielä kestävän. Monet viat tulevat myös iän, ei vain kilometrien, myötä.
Niin 🙂 Nyt vain se, että ajatuksena oli, ettei se arvo tippuis niin nopeaan... mutta ehkä se sit tulee pullonkaulaksi tuossa. Toinen auto, jota katsoin oli 50 000km ajettu Ford Focus RS! Jossa hinta on toistaiseksi pusdonnut vain 10% vuodessa. Sillälailla arvonalenema olisi 4000e vuodessa, koska sen pyynthinta oli 40 000.
Kuvittelin, että tässä tippuis vähemmän, mutta aloin mietti nyt, että ehkä ei sittenkään...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton kilometrit ei välttämättä kerro kaikkea, jos sillä on ajettu enimmäkseen pitkää matkaa, ei auto ole vielä loppuunajettu, mutta jos nurkkapyöritystä pääosin, niin en ostaisi. Kuluvia osia ehkä joutuu vaihtamaan, mutta niitä menee kaikissa autoissa ennemmin tai myöhemmin.
Niinpä... jotenkin noista kilsoista ja niiden kerääntymistahdista tulee itseasiassa mieleen, että on ollut taksina.
Ap
Sen saa selville trafista. Takseilla ehkä ajetaan paljon, mutta niitä myös huolletaan hyvin. Siinä on kuitenkin leipä kysymyksessä.
Eikös Jaguar ole nykyisin osa Fordia? Meinaan Ford Focus on aika vähävikainen malli (itsellä sellainen nyt). Sillä ajattelisin, että nuo XF:t sinänsävarmaan kestävät. Jos haluasi XF:n, jonka haluaa pitää, tuo auto olisi varmasti hyvä ostos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton kilometrit ei välttämättä kerro kaikkea, jos sillä on ajettu enimmäkseen pitkää matkaa, ei auto ole vielä loppuunajettu, mutta jos nurkkapyöritystä pääosin, niin en ostaisi. Kuluvia osia ehkä joutuu vaihtamaan, mutta niitä menee kaikissa autoissa ennemmin tai myöhemmin.
Niinpä... jotenkin noista kilsoista ja niiden kerääntymistahdista tulee itseasiassa mieleen, että on ollut taksina.
ApSen saa selville trafista. Takseilla ehkä ajetaan paljon, mutta niitä myös huolletaan hyvin. Siinä on kuitenkin leipä kysymyksessä.
Kiitti vinkistä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton kilometrit ei välttämättä kerro kaikkea, jos sillä on ajettu enimmäkseen pitkää matkaa, ei auto ole vielä loppuunajettu, mutta jos nurkkapyöritystä pääosin, niin en ostaisi. Kuluvia osia ehkä joutuu vaihtamaan, mutta niitä menee kaikissa autoissa ennemmin tai myöhemmin.
Niinpä... jotenkin noista kilsoista ja niiden kerääntymistahdista tulee itseasiassa mieleen, että on ollut taksina.
Ap
Se on helppo selvittää. Katsot omistajan nimen ja googlaat nimellä prh:n yritystietokannasta.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Jaguar ole nykyisin osa Fordia? Meinaan Ford Focus on aika vähävikainen malli (itsellä sellainen nyt). Sillä ajattelisin, että nuo XF:t sinänsävarmaan kestävät. Jos haluasi XF:n, jonka haluaa pitää, tuo auto olisi varmasti hyvä ostos.
Ap
Oli aikoinaan, mutta nykyään kuuluu Tata-konserniin itsenäisenä yhtiönä.
Vierailija kirjoitti:
Varaosien hinnat?
Niin no, ne on Jaguarissa varmaan kalliita... :(( Voiko käyttää yleisvaraosia? Tai varmaan voisi, jos ajattelisi ajaa auton loppuun saakka. Korjailtava Jaguar kun vain ei koskaan ole ollut se taloudellisin vaihtoehto....
Ap
Kahdessa vuodessa 225000 kilometriä.
Todennäköisesti taksi joka on ajettujen kilometrien lisäksi käydä jurnuttanut taksitolpalla ja asiakkaita odottaessa 100 000 kilometrin ajoa vastaavan määrän.
Huollot varmaankin tehty ajallaan ja maahantuojalla, mutta itse en ostaisi noinkin paljon ajettua ja todennäköisesti huolto/varaosahinnoiltaan kallista autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Jaguar ole nykyisin osa Fordia? Meinaan Ford Focus on aika vähävikainen malli (itsellä sellainen nyt). Sillä ajattelisin, että nuo XF:t sinänsävarmaan kestävät. Jos haluasi XF:n, jonka haluaa pitää, tuo auto olisi varmasti hyvä ostos.
ApOli aikoinaan, mutta nykyään kuuluu Tata-konserniin itsenäisenä yhtiönä.
Okei. Oliko visiitti Fordille sitten jotenkin hyvin lyhyt? Muistaakseni sitä kauhisteltiin ajatuksenakin silloin? 🙂 Oliko Tata olemassa siis jo ennen? Mitä he valmistivat? Tai no voin toki googlettaakin :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kahdessa vuodessa 225000 kilometriä.
Todennäköisesti taksi joka on ajettujen kilometrien lisäksi käydä jurnuttanut taksitolpalla ja asiakkaita odottaessa 100 000 kilometrin ajoa vastaavan määrän.
Huollot varmaankin tehty ajallaan ja maahantuojalla, mutta itse en ostaisi noinkin paljon ajettua ja todennäköisesti huolto/varaosahinnoiltaan kallista autoa.
Yksi kylmäkäynnistys kuluttaa moottoria yhtä paljon kuin lämpimällä moottorilla ajomatka Helsingistä Ouluun. Ei tyhjäkäynti lisää moottorin kulumista.
Jaguarilla on hirveät huoltokustannukset, siksi niitä on myynnissä halvalla. Älä osta. T. autokauppiaan vaimo.
Niin kun siis kyseinen auto maksaisi vain 27 800e. Kaksivuotiaaksi XF:ksi vähän.