Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordea tarvitsee minulta videokuvaa ja passin

Vierailija
13.10.2019 |

Kirjauduin äsken nordean mobiiliverkkopankkiin ja ruutuun lävähti ilmoitus.
Tarvitsemme sinulta passin tai henkilökortin ja lisäksi lyhyen videon jossa käännöt päätäsi sivulle.
Mitä ihmettä taas!?? Alkaa pikkuhiljaa riittämäön nämä vaatimukset.

Kommentit (224)

Vierailija
1/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, sähköpostiin tuli viesti että verkkopankkia päivitetään ja sitten kun klikkasin sitä niin tuli vaikka mitä kysymyksiä ja vaatimuksia. En tiiä miten pystyn noihin vastaamaan??

Vierailija
2/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin videokuvaa takapuolestani ja lähetin nordealle.

Käyttäköön miten lystäävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata uskoa kaikkea, mitä netissä on.

Vierailija
4/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata uskoa kaikkea, mitä netissä on.

Tämä on täysin totta. Voin laittaa kuvankaappauksen kohta.

Vierailija
5/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ihmiset vaan ruvetko mitään passeja lähetteleen :)

Vierailija
6/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordean sivuilla:

Henkilöllisyyden todentaminen kasvojentunnistuksen avulla mobiilipankissa

Jos saat mobiilipankkiin kirjautuessasi viestin, jossa pyydetään päivittämään ja todentamaan henkilöllisyystietosi itsepalvelutyökalun kautta, voit hoitaa asian puhelimen tai tabletin avulla. Mobiilipankissa toimiva työkalu ohjaa sinut ottamaan valokuvan henkilöllisyysasiakirjastasi ja videokuvaa sinusta itsestäsi. Työkalu tunnistaa sinut vertaamalla valokuvaa ja videota keskenään. Mobiilipankissa todentamiseen hyväksyttävät asiakirjat ovat voimassa oleva passi tai suomalainen henkilökortti (ajokortti ei käy).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on totta, ei huijaus.

Vierailija
8/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt ihmiset vaan ruvetko mitään passeja lähetteleen :)

Lue itse

https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/tule-asiakkaaksi/asiakkaan-tunte…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä :D Onneksi ei danskebankissa tarvitse moista tehdä :D Hommasin tämä vuonan ulkomaisen pankkitilin saksasta, mobiilipankki, niin sinne piti ottaa kuvat henkkarista ja omasta naamasta kuva ja lähettää hakemus. Oli helppoa ja kortti tuli parin viikon päästä.

Vierailija
10/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole passia tai henkilökorttia, niin täytyykö ne hankkia tätä varten?

Loppuuko mobiilipankin käyttäminen jos tätä ei tee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole passia tai henkilökorttia, niin täytyykö ne hankkia tätä varten?

Loppuuko mobiilipankin käyttäminen jos tätä ei tee?

Tottakai loppuu jos ei ole passia tai muuta henkkaria.

Vierailija
12/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää taas!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta. Voiko olla totta. Ei ole (nykyaikaista) passiakaan. Eikä varaa hommata.

Vierailija
14/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama juttu, sähköpostiin tuli viesti että verkkopankkia päivitetään ja sitten kun klikkasin sitä niin tuli vaikka mitä kysymyksiä ja vaatimuksia. En tiiä miten pystyn noihin vastaamaan??

Eikö ole ihan riittävästi varoiteltu siitä, että tuollaisiin sähköpostiviesteihin ei saa reagoida. Pankki ei kysele mitään sähköpostiviesteillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama juttu, sähköpostiin tuli viesti että verkkopankkia päivitetään ja sitten kun klikkasin sitä niin tuli vaikka mitä kysymyksiä ja vaatimuksia. En tiiä miten pystyn noihin vastaamaan??

Eikö ole ihan riittävästi varoiteltu siitä, että tuollaisiin sähköpostiviesteihin ei saa reagoida. Pankki ei kysele mitään sähköpostiviesteillä.

Tämä sama kysely tulee kun kirjautuu mobiilipankkiin.

Vierailija
16/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tosiaan ala lähettää kuvaa rumasta naamastani mihinkään.

Vierailija
17/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole passia tai henkilökorttia, niin täytyykö ne hankkia tätä varten?

Loppuuko mobiilipankin käyttäminen jos tätä ei tee?

Tottakai loppuu jos ei ole passia tai muuta henkkaria.

Konttorissa voi ohjeiden mukaan tunnistautua myös ajokortilla, joka ei ole liian vanha, ja jos ei ole uusi asiakas.

Henkilöllisyyden todentaminen konttorissa

Todentaaksesi henkilöllisyytesi konttorissa voit asioida sinua lähinnä olevassa toimipisteessämme ilman ajanvarausta. Uutena asiakkaana tarvitset todentamiseen voimassa olevan henkilöllisyysasiakirjan, eli voimassa olevan passin tai suomalaisen henkilökortin. Jos olet jo Nordean asiakas, voit todentaa henkilöllisyytesi konttorissa myös 1.10.1990 jälkeen myönnetyn ajokortin avulla. 

https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/tule-asiakkaaksi/asiakkaan-tunte…

Vierailija
18/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tosiaan ala lähettää kuvaa rumasta naamastani mihinkään.

Nii-in, jos siellä oikea ihminen tarkistaa henkkarin ja sun lähettämän kuvan, niin voihan olla, että siellä joku työntekijä sun kuvalle nauraa :D Ole sitten käyttämättä mobiilipankkia. Tee elämästäsi vaikeampaa.

Vierailija
19/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuvankaappaus mobiilipankin ilmoituksesta.

https://aijaa.com/TMHRsR

Vierailija
20/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikilla pankeilla samat vaatimukset? Vajaa vuosi sitten sain soiton nordeasta, varmistin numeron tietenkin, jossa kyseltiin todella omituisia mm. onko sukulaisia yhdysvalloissa, politiikassa, mistä tuloni tulevat yms. Silloin jo syntyi ajatus pankin vaihtamisesta ja nyt jos vielä tämäkin, niin suosituksia muista pankeista otetaan vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi