Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mainostoimistot, miksi ärsytätte ihmisiä?

Asiasta tietävä
27.09.2019 |

Kysymys Art directoreille. Miksi h*elvetissä teette niin typerä/lapsellisia mainoksia, että kanava vaihtuu välittömästi, kun inhokkimainos lävähtää ilmoille. Esimerkkeinä inhokeistani: pingviini (todella typerän näköistä läpsyttelyä), kermaa, kermaa freiche vai mikä shaicce se nyt oli: se nokkahuilu ipana on ärsyttävä!

Ja tietysti joku tulee nyt tähän huutelemaan, että kaikki näkyvyys on hyvästä ja mainoksen kuuluukin ärsyttää, No Ei Pidä Paikkaansa.
Itse en todellakaan osta mitään semmoista mitä pitää markkinoida vähäjärkisesti tai oksettavasti.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot uutiset joissa kerrotaan että ilmasto tuhoutuu ja kulutusta pitää vähentää. Sitten mainostetaan että osta uusi auto, lähde lentäen lomalle ja osta myös uusi älypuhelin. Sanoisin että tuosta saa ristiriitaisia singnaaleja.

Vierailija
2/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ristiriitaista hyvinkin. Mutta vastaisiko joku alalla oleva että miksi ne mainokset on niin vähä-järkisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kaikki järkevät mainosideat on koluttu loppuun ja toimistojen pitää esittää tyhmiä ideoita, jotta vaikuttaisi uusiutumiskykyiseltä. Jostain syystä mainosten maksajat suostuvat moiseen.

Vierailija
4/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että alalle pyrkii sellaista väkeä.

Fiksut lähtevät jatkamaan muualle vähin äänin, mutta se muka-nuorekas (tai sellaisena pysyttelevänä haluava) idioottisakki jää jakelemaan joukkohybriksessään keksimiään muotihokemia ja omituisuuksia.

Kukaan ei kehtaa sanoa vastaan, jos toimiston hyvä jätkä ja pomo Simppa diggaa hovinsa lemmikin keksimää hönöä mainosideaa. Vähin äänin se laitetaan eteenpäin eetteriin. Sitten ihmetellään, kun tuli loukkaava kohu tai myynti laski.

Muutenkin mainosala on nuorten. Yli nelikymppiset kehäraakit älkööt vaivautuko, ajatellaan. Silti vanhemmallekin väelle pitäisi kertoa uusista hyvistä tuotteista tai palveluista, jotka ratkaisevat heidän tarpeitaan tai ongelmiaan. Heitä puhuttelevalla tavalla.

Vierailija
5/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2019 ja joku katsoo vielä telkkaria ja etenkin mainoksia.

Vierailija
6/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska, yllättävää kyllä, se ärsyttävän mainoksen tuotemerkki jää myös mieleen. Ja sitä kautta saattaa ihan huomaamatta tarttua mukaan sieltä kaupasta. Toki huumorintajuakin on monenlaista, joku saatta sen pingviinimainoksen nähdä hauskana. Itselle se on samantekevä, enkä ole kyllä ko. tuotetta edes etsinyt kaupasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinähän muistat nuo nyt merkkejä myöten, eli mainos on onnistunut. Vertaa vaikka automainoksia, jotka ovat melkein aina samanlaisia, ei niistä kukaan muista merkkejä.

Vierailija
8/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska, yllättävää kyllä, se ärsyttävän mainoksen tuotemerkki jää myös mieleen. Ja sitä kautta saattaa ihan huomaamatta tarttua mukaan sieltä kaupasta. Toki huumorintajuakin on monenlaista, joku saatta sen pingviinimainoksen nähdä hauskana. Itselle se on samantekevä, enkä ole kyllä ko. tuotetta edes etsinyt kaupasta...

No ehkä jää mieleeni, mutta negatiivisena. Sellaista en ainakaan osta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinähän muistat nuo nyt merkkejä myöten, eli mainos on onnistunut. Vertaa vaikka automainoksia, jotka ovat melkein aina samanlaisia, ei niistä kukaan muista merkkejä.

Joo muistan, mutta oksetuksen kautta eli en varmasti ole menossa niitä ostamaan. Mitä taas autoihin tulee en ole auto mainoksia ikinä ymmärtänyt. Täytyy olla todella yksinkertainen jos tekee niinkin ison ostopäätöksen jonkun randomin mainoksen yllyttämänä.

Esim itse otan ostamastani autosta kaiken tarvittavan selville etukäteen. En siis tarvitse myöskään automyyjä mihinkään eikä hän voi ostopäätökseen mitään vaikuttaa on täysin turha olio minulle. Oikeastaan vähän säälin näitä tapauksia jotka ostavat itselleen liian kalliin auton vieläpä rahoituksella myyjän yllyttämänä. Edit vähän ohis.

Vierailija
10/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska, yllättävää kyllä, se ärsyttävän mainoksen tuotemerkki jää myös mieleen. Ja sitä kautta saattaa ihan huomaamatta tarttua mukaan sieltä kaupasta. Toki huumorintajuakin on monenlaista, joku saatta sen pingviinimainoksen nähdä hauskana. Itselle se on samantekevä, enkä ole kyllä ko. tuotetta edes etsinyt kaupasta...

No ehkä jää mieleeni, mutta negatiivisena. Sellaista en ainakaan osta.

Sinä et osta, mutta kymmenen muuta ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ap. Muistaako kukaan sitä Fazerin mainosta varmaan 10v takaa missä on joukko ihmisiä jossain palaveripöydässä kun alkavat yhtäkkiä ahmimaan tolkuttomasti Fazerin suklaapatukoita niin että sotkevat naamansakin suklaaseen ja sitten lopuksi se kuului se imelä slogan. Hyi helveti meinas oikeesti laatta lentää

Vierailija
12/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska, yllättävää kyllä, se ärsyttävän mainoksen tuotemerkki jää myös mieleen. Ja sitä kautta saattaa ihan huomaamatta tarttua mukaan sieltä kaupasta. Toki huumorintajuakin on monenlaista, joku saatta sen pingviinimainoksen nähdä hauskana. Itselle se on samantekevä, enkä ole kyllä ko. tuotetta edes etsinyt kaupasta...

No ehkä jää mieleeni, mutta negatiivisena. Sellaista en ainakaan osta.

Sinä et osta, mutta kymmenen muuta ostaa.

Ohis. Jos näin on niin ehkä suurin osa ihmisistä on todella niin lauman vietäviä määkijiä, että selittää myös äänestyskäyttäyttmistä. Joka vaaleissa valitaan samat puolueet vuorollaan valtaan ja samat apinat eduskuntaan ja sitten ihmetellään kun mikään ei muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska, yllättävää kyllä, se ärsyttävän mainoksen tuotemerkki jää myös mieleen. Ja sitä kautta saattaa ihan huomaamatta tarttua mukaan sieltä kaupasta. Toki huumorintajuakin on monenlaista, joku saatta sen pingviinimainoksen nähdä hauskana. Itselle se on samantekevä, enkä ole kyllä ko. tuotetta edes etsinyt kaupasta...

No ehkä jää mieleeni, mutta negatiivisena. Sellaista en ainakaan osta.

Sinä et osta, mutta kymmenen muuta ostaa.

Ohis. Jos näin on niin ehkä suurin osa ihmisistä on todella niin lauman vietäviä määkijiä, että selittää myös äänestyskäyttäyttmistä. Joka vaaleissa valitaan samat puolueet vuorollaan valtaan ja samat apinat eduskuntaan ja sitten ihmetellään kun mikään ei muutu.

No mutta onneksi meillä on edes sinut. Olet älykäs, fiksu ja ylivertainen ja ihailumme sinua kohtaan on vilpitön ja syvä.

Vierailija
14/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska, yllättävää kyllä, se ärsyttävän mainoksen tuotemerkki jää myös mieleen. Ja sitä kautta saattaa ihan huomaamatta tarttua mukaan sieltä kaupasta. Toki huumorintajuakin on monenlaista, joku saatta sen pingviinimainoksen nähdä hauskana. Itselle se on samantekevä, enkä ole kyllä ko. tuotetta edes etsinyt kaupasta...

No ehkä jää mieleeni, mutta negatiivisena. Sellaista en ainakaan osta.

Sinä et osta, mutta kymmenen muuta ostaa.

Ohis. Jos näin on niin ehkä suurin osa ihmisistä on todella niin lauman vietäviä määkijiä, että selittää myös äänestyskäyttäyttmistä. Joka vaaleissa valitaan samat puolueet vuorollaan valtaan ja samat apinat eduskuntaan ja sitten ihmetellään kun mikään ei muutu.

No mutta onneksi meillä on edes sinut. Olet älykäs, fiksu ja ylivertainen ja ihailumme sinua kohtaan on vilpitön ja syvä.

Heh, nyt reps vaikka sarkasmia olikin.

Tottahan tuo on, vaikka en nyt ihan ylivertainen ole. Kyllä täällä säälittävässä sätkynukkien maassa vielä muutama on, jotka tietävät missä todellisuudessa elämemme ja miksi äänestämällä ei voi vaikuttaa. Ei en kerro, koska suurimmalla osalla ei aivolohkot suostu hyväksymään asiantilaa, niin uppiniskaisia ovat. Sitten kun lopulta ymmärtävät on liian myöhäistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänet pois kun mainokset alkaa. Säästyy paljolta.

Vierailija
16/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin, on, että ärsyttäväkin mainos on onnistunut paremmin tehtävässään kuin mitäänsanomaton. Tuote jää mieleen, takaraivoon vaikka ensifiilis olisikin että en osta ikinä.

Vierailija
17/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki ilmiöstä on verkkokaupan "sussun some"! Verkkokaupasta en osta mitään enää hyvin pitkään aikaan!

Vierailija
18/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan niin, on, että ärsyttäväkin mainos on onnistunut paremmin tehtävässään kuin mitäänsanomaton. Tuote jää mieleen, takaraivoon vaikka ensifiilis olisikin että en osta ikinä.

Edelleenkin totean negatiivinen mielleyhtymä on huonompi kuin neutraali mielleyhtymä. Jos olet niin tyhmä että ostat tuotteen negatiivisen mainoksen perusteella ts "jotenkin se tuntuu tutummalta" niin onneksi olkoon, olet tyhmä ja lisäksi vielä päättäjien ihannehölmö ns hyödyllinen idiootti vailla omaa päättelykykyä. Varmaan uskot kaiken mitä uutisissakin kerrotaan😀

Vierailija
19/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimmäiset syyt varmaankin löytyvät Maslow'n tarvehierarkian alimmilta tasoilta.

Vierailija
20/32 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallennan ohjelmat ja kätevästi pikakelaan mainosten osuuden 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme