Mainostoimistot, miksi ärsytätte ihmisiä?
Kysymys Art directoreille. Miksi h*elvetissä teette niin typerä/lapsellisia mainoksia, että kanava vaihtuu välittömästi, kun inhokkimainos lävähtää ilmoille. Esimerkkeinä inhokeistani: pingviini (todella typerän näköistä läpsyttelyä), kermaa, kermaa freiche vai mikä shaicce se nyt oli: se nokkahuilu ipana on ärsyttävä!
Ja tietysti joku tulee nyt tähän huutelemaan, että kaikki näkyvyys on hyvästä ja mainoksen kuuluukin ärsyttää, No Ei Pidä Paikkaansa.
Itse en todellakaan osta mitään semmoista mitä pitää markkinoida vähäjärkisesti tai oksettavasti.
Kommentit (32)
Ap, etkö saanut töitä mainostoimistosta vai todettiinko, ettei luovuutesi tai taitosi ihan riitä ja sinut on ystävällisesti ohjattu toisaalle? Se selittäisi paljonkin katkeraa vuodatustasi.
Vierailija kirjoitti:
Ap, etkö saanut töitä mainostoimistosta vai todettiinko, ettei luovuutesi tai taitosi ihan riitä ja sinut on ystävällisesti ohjattu toisaalle? Se selittäisi paljonkin katkeraa vuodatustasi.
Jahash, AD saapunut paikalle.
Kansa haluaa break freen, mutta saa parhaimmillaankin elisan nörttiparin ja pönttönenä-äänisen robotin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, aloitustasi myötäillen; miksi lähetät tänne niin ärsyttäviä kommentejasi?
Heh, en ole katkera enkä haikaile alalle niin kuin joku toinen luuli. Itse oman alani ammattilaisena vaan vilpittömästi ihmettelen että kyllä hävettäisi tehdä noita surkeita mainoksia. Kun niitä hyviäkin voisi tehdä on niitäkin aina joskus tullut. Esim. Lapsuudesta muistan volvon mainokset jotka huojuivat tyyliä ja turvallisuutta (90 luvulla tehtiin nämä)
Niin ja täsmennäs nyt vähän mitä luovuutta ja näkemystä vaaditaan typerän ja vähäjärkisen mainoksen tekemiseen jonka 5v Jani-Petteri Eevokki-Virtanen Os Keinukallio pystyy myös tekemään?
Siä minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Oon ap. Muistaako kukaan sitä Fazerin mainosta varmaan 10v takaa missä on joukko ihmisiä jossain palaveripöydässä kun alkavat yhtäkkiä ahmimaan tolkuttomasti Fazerin suklaapatukoita niin että sotkevat naamansakin suklaaseen ja sitten lopuksi se kuului se imelä slogan. Hyi helveti meinas oikeesti laatta lentää
Muistelisin, että yksi nainen olisi kahminut kaikki suklaat... No joka tapauksessa se oli mun mielestä hauska mainos. Voihan se suklaa sotkea ja moni yltyy syömään liikaa.
Toivoisin, että suklaamainoksissa olisi myös ylipainoisia ihmisiä. Tai voihan nykyään ollakin, harvoin osun näkemään tv-mainoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ap. Muistaako kukaan sitä Fazerin mainosta varmaan 10v takaa missä on joukko ihmisiä jossain palaveripöydässä kun alkavat yhtäkkiä ahmimaan tolkuttomasti Fazerin suklaapatukoita niin että sotkevat naamansakin suklaaseen ja sitten lopuksi se kuului se imelä slogan. Hyi helveti meinas oikeesti laatta lentää
Muistelisin, että yksi nainen olisi kahminut kaikki suklaat... No joka tapauksessa se oli mun mielestä hauska mainos. Voihan se suklaa sotkea ja moni yltyy syömään liikaa.
Toivoisin, että suklaamainoksissa olisi myös ylipainoisia ihmisiä. Tai voihan nykyään ollakin, harvoin osun näkemään tv-mainoksia.
No ollaan me ihmiset erilaisia, tuo oli juuri se kuvottava mainos mitä tarkotin. Vai vielä ylipainoisia pitäs saada kuviin ahmimaan ja sotkemaan hyi yöks!
Ap lisää vielä yhden onnistuneen mainoksen ysäriltä. Kummeli-näyttelijöiden pastirol-mainos. "tää on pastirol päivä, päivä joka muistetaan" oli niin vammainen että se oli jo hauska eli onnistunut. Muistan sen vieläkin vaikka siitä on jo iäisyys kun pyöri tv:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska, yllättävää kyllä, se ärsyttävän mainoksen tuotemerkki jää myös mieleen. Ja sitä kautta saattaa ihan huomaamatta tarttua mukaan sieltä kaupasta. Toki huumorintajuakin on monenlaista, joku saatta sen pingviinimainoksen nähdä hauskana. Itselle se on samantekevä, enkä ole kyllä ko. tuotetta edes etsinyt kaupasta...
No ehkä jää mieleeni, mutta negatiivisena. Sellaista en ainakaan osta.
Sinä et osta, mutta kymmenen muuta ostaa.
Ja ei takuulla osta!
Ainahan ne on idiootteja olleet. Onneksi en ole vuosiin omistanut tv-lähetyksen vastaanottamiseen tarvittavaa laitteistoa. Katselen netistä sen, mitä katselen. Netflixiä ja YLE Areenan ajankohtaisohjelmia aina välillä. Muutakin tekemistä kuin töllöttää ruutua tekemättä itse mitään.
En pystynyt pitkään aikaan syömään flooraa, kun lapsena ärsytti se mainos, jossa poika kysyy "mitä meillä syötiin ennen kuin oli tätä flooraa"
,
Nykyään olen syönyt sitä jo monta vuotta. Mutta ottivat retropakkauksen käyttöön. Lapseni ihmettelee, miksen osta sitä.
Ap, aloitustasi myötäillen; miksi lähetät tänne niin ärsyttäviä kommentejasi?