Ammatinvalintavinkkejä kaivataan.
Yhteisvalinta käynnissä ja meillä viime kevään yo ei vieläkään tiedä mitä haluaisi opiskella.
Patjatehtaalla tuskin montaa koemakaajaa tarvitaan ja pöytään rummutus tuskin elättää. Siinä siis ainoat kiinnostavat asiat.
Luetelkaa siis ammatteja, joita voin ehdotella. Älykkyys kyllä riittäisi mihin vaan mutta tällä hetkellä ei lukeminen kiinnosta eli amisammatteja, joihin valmistuisi parissa vuodessa.
Kommentit (10)
kannatta kokeilla, josko sieltä löytyisi mielenkiinto?! :)
Merkonomi, lähihoitaja, tradenomi, sairaanhoitaja, sähköasentaja, talouskoulu ... Tai sitten vuosi työntekoa jotkut yritykset palkkaavat työkkärin kautta harjoittelijoita tai sitten jonnekin hesburgeriin töihin.
on putkiasentaja. Opiskelu ei vaadi liikoja ja ammattimiehistä todella pula. Suosittelen.
sitä aloittaa opiskelemaan jotain " ihan ok" -alaa, jos ei aivan heti sitä " unelmaansa" keksi. Voi kädä niinkin kivasti, että siihen alaan sitten tykästyy. Kannattaa miettiä vaikka harrastusten kautta, tai millaisia kirjoja/lehtijuttuja tykkää lukea, mitkä asiat kiinnostavat, mitä tekee kaikki päivät...
Vierailija:
Merkonomi, lähihoitaja, tradenomi, sairaanhoitaja, sähköasentaja, talouskoulu ... Tai sitten vuosi työntekoa jotkut yritykset palkkaavat työkkärin kautta harjoittelijoita tai sitten jonnekin hesburgeriin töihin.
No jos ap meinaa parissa vuodessa valmistua niin mahtaako mikään näistä ammateista käydä? Tuskin.
itse tienaten matkarahoja sitä myöten, kun siellä kulkee. Eiköhän ne ajatukset siitä selkiydy.
ja ainakin syksyyn " matka" jatkuu, vaikka kouluun pääsisikin.
ap
Oikeasti, viet joltain kiinnostuneelta paikan sekä käytät turhaan opintotukikuukausiasi jne. Pidä välivuosi. Tai vaikka 6 kk sapattia, syksyllä on uusi haku. Hae itteäs! Mulla on sellanen alemman tason tutkinto, nyt olen korkeakoulussa. Meni vuosia hukkaan.