Diesel on mainettaan puhtaampi ja pitkämatkalaiselle paras vaihtoehto: ei ole aikaa aikaa istuskella sähköauton latauspisteillä
Pitkän päälle paras.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/64c68c05-85c4-4518-bc4f-e2028ac0…
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mersun-ladattava-dieselhybridi-on-te…
Kolmen litran kulutus 100 km:llä on hyvä saavutus tuon kokoluokan autolle. Ei taida kelvata Sanna Marinille?
Nytkö kaikilla onkin varaa 70+k autoihin?
Latausteknologiat kehittyvät kovaa vauhtia. Taitaa olla latausinfrassa tuki 150kw:n latauksille jo, tuollaisia autoja ei vain taida pahemmin olla liikenteessä. Mutta eihän tuossa kauan tarvitse odotella kun 200-300km saa lisämatkaa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mersun-ladattava-dieselhybridi-on-te…
Kolmen litran kulutus 100 km:llä on hyvä saavutus tuon kokoluokan autolle. Ei taida kelvata Sanna Marinille?
tuo 3 litraa on vain paperilla. Hybridien kulutuslukemat tulee aina lyhyen matkan testauksessa ja täydeltä akulta. Kun se mikrokokonen akku on tyhjä, niin se kulutus pompsahtaa ja tätä ei enää sit huomioidakaan missään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mersun-ladattava-dieselhybridi-on-te…
Kolmen litran kulutus 100 km:llä on hyvä saavutus tuon kokoluokan autolle. Ei taida kelvata Sanna Marinille?
tuo 3 litraa on vain paperilla. Hybridien kulutuslukemat tulee aina lyhyen matkan testauksessa ja täydeltä akulta. Kun se mikrokokonen akku on tyhjä, niin se kulutus pompsahtaa ja tätä ei enää sit huomioidakaan missään
Ihan vanhatkin perusdieselitkin menee 3,5 litran kulutuksella.
Vähin äänin taputeltiin pois silmistä uutinen uudesta biodieselistä, joka käy täysin vanhoihinkin autoihin ja on CO2-päästöiltään käytännössä neutraali. Myös ne pahatpahat hiukkaspäästöt lähes olemattomat. Ilmeisesti ei sovi joidenkin suunnitelmiin moinen.
Vierailija kirjoitti:
Vähin äänin taputeltiin pois silmistä uutinen uudesta biodieselistä, joka käy täysin vanhoihinkin autoihin ja on CO2-päästöiltään käytännössä neutraali. Myös ne pahatpahat hiukkaspäästöt lähes olemattomat. Ilmeisesti ei sovi joidenkin suunnitelmiin moinen.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomesta-loytyy-polttoaine-joka-vois…
Ei tule Mydieselistä menestystä, koska maksaa tavallista enemmän ja valtio ei suostu pienentämään verotusta sen kohdalla, koska valtion tulot tippuisivat liikaa. Se siitä vilpittömästä maailman pelastamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähin äänin taputeltiin pois silmistä uutinen uudesta biodieselistä, joka käy täysin vanhoihinkin autoihin ja on CO2-päästöiltään käytännössä neutraali. Myös ne pahatpahat hiukkaspäästöt lähes olemattomat. Ilmeisesti ei sovi joidenkin suunnitelmiin moinen.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomesta-loytyy-polttoaine-joka-vois…
Ei tule Mydieselistä menestystä, koska maksaa tavallista enemmän ja valtio ei suostu pienentämään verotusta sen kohdalla, koska valtion tulot tippuisivat liikaa. Se siitä vilpittömästä maailman pelastamisesta.
Näin se menee. Polttoöljy, joka on samaa tavaraa kuin diesel maksaa euron litralta. Samaan aikaan se verolla varustettu polttoöljy eli diesel maksaa melkein 1,5€/ltr.
Eiköhän tämä kerro kaiken, mistä on kysymys polttoaineverotuksessa. Se ei ole ainakaan ympäristö.
SDPn Rinteen köh ja Marinin mielestä on turhaa käydä töissä, koska se verotetaan kuoliaaksi. 7Sen sijaan voi risteillä ja lennellä ajankuluksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähin äänin taputeltiin pois silmistä uutinen uudesta biodieselistä, joka käy täysin vanhoihinkin autoihin ja on CO2-päästöiltään käytännössä neutraali. Myös ne pahatpahat hiukkaspäästöt lähes olemattomat. Ilmeisesti ei sovi joidenkin suunnitelmiin moinen.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomesta-loytyy-polttoaine-joka-vois…
Ei tule Mydieselistä menestystä, koska maksaa tavallista enemmän ja valtio ei suostu pienentämään verotusta sen kohdalla, koska valtion tulot tippuisivat liikaa. Se siitä vilpittömästä maailman pelastamisesta.
Näin se menee. Polttoöljy, joka on samaa tavaraa kuin diesel maksaa euron litralta. Samaan aikaan se verolla varustettu polttoöljy eli diesel maksaa melkein 1,5€/ltr.
Eiköhän tämä kerro kaiken, mistä on kysymys polttoaineverotuksessa. Se ei ole ainakaan ympäristö.
Tämän valossa on selkeää, että sitten kun kaikille on ne sähköautot saatu, niin sähkön verotusta nostetaan reippaalla kädelä, taas kurjistuu ihmisten elämä vaikkei olisi edes autoakaan. Mitä järkeä tässä maailmassa on kohta enää edes elää, vaikka se päästöttömäksi saataisiinkin.
Meillä on Tesla eikä olla kertaakaan istuskeltu latauspisteillä odottamassa lataantumista. Aina on ladattu siellä missä auto on muutenkin parkissa eli kotona tai sitten siellä missä ollaan muutenkin asioitu tai pysähdytty tauolle matka-ajossa. Hyvin riittää nuo lataukset. Kuntopolkujen ja hiihtolatujen sekä kuntokeskusten parkkipaikoille olisi hyvä vielä saada latauspisteitä. Niissä kun auto seisoo usein sen tunnin tai pari joten hyviä paikkoja ladata. Antaa vaan sähkön hinnan verotuksen nousta, mites ne nimittäin verottaa meidän aurinkopaneelikotisähköä? Meillä on varaava järjestelmä joten päivän auringonvalolla autokin lataantuu yöllä. Toki saadaan siitä muutakin sähköä ilmaiseksi mm. valaistukseen ja lämmitykseen. Järjestelmä kyllä maksoi lähes kymppitonnin mutta sähkökulut todella pienet samoin kuin polttoainekulut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Tesla eikä olla kertaakaan istuskeltu latauspisteillä odottamassa lataantumista. Aina on ladattu siellä missä auto on muutenkin parkissa eli kotona tai sitten siellä missä ollaan muutenkin asioitu tai pysähdytty tauolle matka-ajossa. Hyvin riittää nuo lataukset. Kuntopolkujen ja hiihtolatujen sekä kuntokeskusten parkkipaikoille olisi hyvä vielä saada latauspisteitä. Niissä kun auto seisoo usein sen tunnin tai pari joten hyviä paikkoja ladata. Antaa vaan sähkön hinnan verotuksen nousta, mites ne nimittäin verottaa meidän aurinkopaneelikotisähköä? Meillä on varaava järjestelmä joten päivän auringonvalolla autokin lataantuu yöllä. Toki saadaan siitä muutakin sähköä ilmaiseksi mm. valaistukseen ja lämmitykseen. Järjestelmä kyllä maksoi lähes kymppitonnin mutta sähkökulut todella pienet samoin kuin polttoainekulut.
No kaikilla ei ole mahdollisuutta omiin aurinkopaneeleihin, saati Tesloihin. Kyllähän siellä kravattiporukan kelpaa huudella että nostakaa vaan, kun köyhät kärsii.
Vajaa 200miljoonaa ja autojen päästöt nollaan. Heti.
Helppoo kun osaa eikä käytä punaviherlaseja.
https://www.autotalli.com/artikkeli/Kommentti--Mita-Jos-Valtio-Kustanta…
Vierailija kirjoitti:
Vähin äänin taputeltiin pois silmistä uutinen uudesta biodieselistä, joka käy täysin vanhoihinkin autoihin ja on CO2-päästöiltään käytännössä neutraali. Myös ne pahatpahat hiukkaspäästöt lähes olemattomat. Ilmeisesti ei sovi joidenkin suunnitelmiin moinen.
Kai sä ymmärrät, ettei jätteitä riitä lähimainkaan niin paljoa, että saataisiin kyseistä biodieseliä kaikille? Tuskin edes 10 % autokannasta. Toki peltoja muuttamalla biopolttoainekäyttöön voisi onnistuakin, mutta sitten täytyisi luopua lihansyönnistä aivan minimissään.
Huomattavasti järkevämpää on ottaa autojen energia sähköstä ja säästää vähäiset biopolttoaineet laivoille ja lentokoneille.
ei ole aikaa aikaa istuskella sähköauton latauspisteillä
Sulla ei ole aikaa pysähtyä 6 minuutiksi 150 kilometrin välein, ensin ajettuasi akkua tyhjäksi 400-600 km edestä?
Kyllä on kiireinen miekkonen, ei voi muuta sanoa. Ehkä sun vaan sitten täytyy vielä hetki odotella, että saadaan lisää 400 kW latureita ja jokunen niitä tukeva autokin. Tai no, ehkä 3-4 minuuttia 150 km välein 400-600 km jälkeen on sekin sulle liikaa?
Me normaalit ihmiset tykkäämme syödä päivän mittaan muutamaankin otteeseen, jolloin auto ehtii latautumaan ilman mitään ongelmia samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähin äänin taputeltiin pois silmistä uutinen uudesta biodieselistä, joka käy täysin vanhoihinkin autoihin ja on CO2-päästöiltään käytännössä neutraali. Myös ne pahatpahat hiukkaspäästöt lähes olemattomat. Ilmeisesti ei sovi joidenkin suunnitelmiin moinen.
Kai sä ymmärrät, ettei jätteitä riitä lähimainkaan niin paljoa, että saataisiin kyseistä biodieseliä kaikille? Tuskin edes 10 % autokannasta. Toki peltoja muuttamalla biopolttoainekäyttöön voisi onnistuakin, mutta sitten täytyisi luopua lihansyönnistä aivan minimissään.
Huomattavasti järkevämpää on ottaa autojen energia sähköstä ja säästää vähäiset biopolttoaineet laivoille ja lentokoneille.
Ai nytkö niitä jätteitä ei sitten yhtäkkiä olekaan, vaikka aiemmin niihin hukuttiin? Kotitaloudethan tuottavat biojätettä(kin) jatkuvalla syötöllä ja tilanne paranisi ennestään jos biojätteen ja biodieselin valmistusketjua tehostettaisiin, koska iso osa jätteestä menee ns. harakoille johonkin kompostoitavaksi.
Vierailija kirjoitti:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mersun-ladattava-dieselhybridi-on-te…
Kolmen litran kulutus 100 km:llä on hyvä saavutus tuon kokoluokan autolle. Ei taida kelvata Sanna Marinille?
Matka ajossa oma varsin uusi Me E220 diesel menee 3,6l/100km. Repikää tuosta
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähin äänin taputeltiin pois silmistä uutinen uudesta biodieselistä, joka käy täysin vanhoihinkin autoihin ja on CO2-päästöiltään käytännössä neutraali. Myös ne pahatpahat hiukkaspäästöt lähes olemattomat. Ilmeisesti ei sovi joidenkin suunnitelmiin moinen.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomesta-loytyy-polttoaine-joka-vois…
Ei tule Mydieselistä menestystä, koska maksaa tavallista enemmän ja valtio ei suostu pienentämään verotusta sen kohdalla, koska valtion tulot tippuisivat liikaa. Se siitä vilpittömästä maailman pelastamisesta.
Näin se menee. Polttoöljy, joka on samaa tavaraa kuin diesel maksaa euron litralta. Samaan aikaan se verolla varustettu polttoöljy eli diesel maksaa melkein 1,5€/ltr.
Eiköhän tämä kerro kaiken, mistä on kysymys polttoaineverotuksessa. Se ei ole ainakaan ympäristö.
Eräs tuttavani sai järkyttävät sakot kun selvisi, että oli tankannut autoon ja työkoneisiin polttoöljyä. Joku kateellinen kyläläinen ilmiantoi. Seurauksena firma nurin ja konkurssi. On tämä järjetön maa.
Sähkö ei vaan toimi.
Siksi biodieseli on paras tapa tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähin äänin taputeltiin pois silmistä uutinen uudesta biodieselistä, joka käy täysin vanhoihinkin autoihin ja on CO2-päästöiltään käytännössä neutraali. Myös ne pahatpahat hiukkaspäästöt lähes olemattomat. Ilmeisesti ei sovi joidenkin suunnitelmiin moinen.
Kai sä ymmärrät, ettei jätteitä riitä lähimainkaan niin paljoa, että saataisiin kyseistä biodieseliä kaikille? Tuskin edes 10 % autokannasta. Toki peltoja muuttamalla biopolttoainekäyttöön voisi onnistuakin, mutta sitten täytyisi luopua lihansyönnistä aivan minimissään.
Huomattavasti järkevämpää on ottaa autojen energia sähköstä ja säästää vähäiset biopolttoaineet laivoille ja lentokoneille.
Ai nytkö niitä jätteitä ei sitten yhtäkkiä olekaan, vaikka aiemmin niihin hukuttiin? Kotitaloudethan tuottavat biojätettä(kin) jatkuvalla syötöllä ja tilanne paranisi ennestään jos biojätteen ja biodieselin valmistusketjua tehostettaisiin, koska iso osa jätteestä menee ns. harakoille johonkin kompostoitavaksi.
Ymmärrätköhän, mitä eroa on "jätteellä" ja sellaisella jätteellä, josta saadaan biopolttoainetta? Biojäte ei ole mikään ongelma koskaan ollutkaan.
Litrassa bensaa on 8200 kcal edestä energiaa. Jos suomalaisella autolla ajetaan vuosittain 17 tkm, niin se tekee 46,5 km per päivä. Jos ajo tapahtuu keskimääräisellä 7 l / 100 km kulutuksella, niin tämä tarkoittaa 26 734 kcal per päivä per auto.
Voit vaan kuvitella, että esim. ruokaa ei ihmiset osta kaupasta 30 000 kcal edestä per päivä, syö siitä 2000-3000 kcal edestä itse ja heitä loppuja (jotain 90 % ostetusta ruoasta) roskiin, jotta niistä voitaisiin tehdä autoille biopolttoaineita.
Jotain toki tulee metsäteollisuudestakin jätteenä, mutta jotain suhteellisuudentajua pitäisi nyt saada näihin mielikuviin.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mersun-ladattava-dieselhybridi-on-te…
Kolmen litran kulutus 100 km:llä on hyvä saavutus tuon kokoluokan autolle. Ei taida kelvata Sanna Marinille?