Lapsellani on häiritsevän paljon mustapäitä nenässä ja pielissä. Mitä ihmettä minä teen tuolle naamalle :(
Kommentit (19)
ja vaikka jollain kuorivalla aineella, just vaan niitä ongelmakohtia.
Olen pessyt kasvojaan puhdistumaidolla(hajustamaton) tai puhdistus
geelillä(hellävarainen) ja käytän apteekin Humektan voidetta kasvoihin.
Ihonpuhdistusta olen miettinyt. Mielestäni se vain tuppaa olemaan
hirmu kallista?
Ihotautilääkärille voisi tosiaan mennäkkin. Ei ollut tullut edes mieleen,
noi mustapäät ihotautina. Rahalleen saisi oikeaa vastinetta ja neuvoja.
ap
sellaisella imurilla. Ei satu, eikä jää arpia. Iholääkäri voisi ottaa kantaa, onko lapsella jotain isompaa ongelmaa.
8
Suosittelen kosmetologille ihonpuhdistukseen menoa.
Mutta älä herranjestas puristele niitä itse!!!! Oma äitini teki sitä minulle ja itselleni siitä jäi elinikäiset traumat.
mutta selvittää onko taustalla jokin isompi ongelma.
Onko hän tyttö vai poika? Aivan varmaan häntä kiusataan koulussa asian takia, jos ei nyt niin viimeistään siinä vaiheessa kun nuo mustapäät muuttuvat inhottaviksi punaisiksi paukamiksi eli finneiksi...
" Ihonpuhdistusta olen miettinyt. Mielestäni se vain tuppaa olemaan
hirmu kallista?"
Minä poistan mustapäät kasvoistani kerran kuussa itse. Ensin
höyryttämällä kasvot ja puhdistamalla. Sitten varovasti puristamalla.
Minulla on kaunis iho.
Finnejä taasen en purista vaan annan kuivua pois. Lapseni nenä on niin
pieni, ettei siitä voi edes kunnolla noita poistaa. Olen saanut vain ne
todella suureksi kasvaneet poistettua.
Kosmetologille en kyllä heti menisi. En ole itse käynyt ikinä. Teen
hoitoja itse kotona.
Yllä mainitsemani ystävä haki sitten lopulta naamaansa jotain lääkettä
ja finnit lähtivät. Meniköhän hänkin ihotautilääkärille... tiedä häntä. Ei
oiken tykkää puhua iho-ongelmistaan, arka aihe.
ap
Lapsen iho on todella kuiva ja noi mustapäät syntyvät ensin miliumeina, sitten muuttuvat mustapäiksi ja lopulta tulehtuvat finneiksi, joista jää arvet.
Ollaan yritetty puhdistamista, rasvaamista, lääkärilläkin käytiin. Kosmetologille lapsi on liian pieni.
Vierailija:
" Ihonpuhdistusta olen miettinyt. Mielestäni se vain tuppaa olemaan
hirmu kallista?"
Finneistä voi jäädä arvet ilman puristelujakin.
Nykyään ei puhdisteta mekaanisesti sillä puhdistusraudalla, vaan " imurilla" . Siitä ei edes voi jäädä arpia.
Nuo ihonhoitokeinotkin kuulostaa aika aataminaikaisilta. Nykyään ihoa ei hoideta missään puristelemalla!
Ihon kunto on aika pitkälti geneettinen asia, omalle ihotyypilleen ei ulkoisilla hoidoilla aina mitään voi. Silti veisin lapsesi lääkäriin, hänellä saattaa olla jotain häikkää hormonitoiminnassa.
Jos niitä on yhä 7v jälkeen, niin jesaria nenän ympärille, hetki siinä, teippi pois. Kunnon pesu ja rasvaus.
Öljypuhdistusta voisi kokeilla, se on hellävarainen. Rasva liukenee rasvaan.
Olen puristanut pari isompaa pois, mutta uusia pukkaa. Tiedätkö mitä mustapää tekeee ihohuokoselle jos sitä ei purista pois?
- Se laajentaa, ja laajentaa huokosta ja sitten paikalle jää " reikä" .
ap