Hymytön asiakaspalvelu rantautui Suomeen
Ennen vanhaa ihmeteltiin, kun joissain maissa myyjä iski vaihtorahat kassapöydälle mitään sanomatta. Nykyään myös Suomessa jos asiakas sanoo muuta kuin hei ja kiitos, menee kassamyyjä ihan sanattomaksi. Nykynuoriso taitaa smalltalkin vain somessa.
Kommentit (7)
Saisiko hyvää palvelua helpommin pääkaupunkiseudun ulkopuolella? Vaatekaupoissa sun muissa tietysti markkinoidaan kanta-asiakkuutta.
Nykynuoriso taitaa omasta kokemuksestani paljon paremmat käytöstavat kun vanhempi (60+) väestö. T. Asiakaspalvelija
Hymyilevä asiakaspalvelu on epäsuomalaista. Mistä sen tietää, mitä ilkeämielisiä ajatuksia sen valheellisen hymyn takana piilee? Norsunv|tulla oleva naama on sentään rehellinen.
Rantautui? Muistan miten omituista oli, kun prismojen ja cittareiden kassat alkoivat järjestään noin... kymmenen, viitisentoista? vuotta sitten alkaa hymyillä ja sanoa heit ja hyvät päivänjatkot. Tuntui epäsuomalaiselta, ei minun nuoruudessani kassat muuta kuin totisena töitä tehneet.
Nyt on kotoista käydä Baltian maissa, palvelu on kotoisan tylyä ja hymytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Rantautui? Muistan miten omituista oli, kun prismojen ja cittareiden kassat alkoivat järjestään noin... kymmenen, viitisentoista? vuotta sitten alkaa hymyillä ja sanoa heit ja hyvät päivänjatkot. Tuntui epäsuomalaiselta, ei minun nuoruudessani kassat muuta kuin totisena töitä tehneet.
Nyt on kotoista käydä Baltian maissa, palvelu on kotoisan tylyä ja hymytöntä.
Samaa mieltä. Hymyttömällä palvelulla on pitkät perinteet Suomessa.
Pakotettu hymy työpaikalla lisää juomista töiden jälkeen
Mulle on kyllä ihan ne myyjät itsekin alkanut joskus jutella. Enkä nyt kyllä tiedä miksi siinä pitäisi mitään muuta sanoa kuin kiitos ja hei, jos ei ole jotain kysyttävää.