Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autolainaa vai leasing auto?

Vierailija
27.01.2008 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite ottaisin duunin kautta liisarin kun firma maksaa osan

Vierailija
2/10 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse liisaamisesta? Kertokaa.

Kuuluuko sopimukseen vakuutukset? Huollot? Pesut? Mikä? Paljonko maksaa kuukaudessa (mikä auto oli)? Mitä joutuu lisäksi maksamaan itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wunderbaumit? Karvanopat? Kuljettaja?

Vierailija
4/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joka tapauksessa maksaisin sen 300¿ kuukaudessa autolainaa niin mielummin huoltoleasing jossa huollot ja renkaanvaihdot yms jo mukana. Tuo välirahan maksaminen kun on ikuisuuskysymys niin sama se on mihin sen maksaa. Duunin kautta otettuna verotuksen vaikutus olisi ollut käyttöleasingissa vähintään sama (tosin vakuutuksia ei olisi tarvinnut maksaa itse).

Vierailija
5/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon ajetaan kuitenkin työmatkaa ja hyvä että alla on aina uudehko (maax 3v. vanha) ja huoltomurheista vapaa auto.

auto sinänsä on aina huono sijoitus rahoille, joten siksi olemme aina kallistuneet leasingiin vaikka olis sen iteksn oinut hyvinkin kustantaa.

Vierailija
6/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietty täysin riippuu autosta ja mallista mikä se maksu kuussa on. ja onko firman sponssaama. aika monimutkaisia juttuja sanoa suoralta kädeltä mitä maksaa.

ja tietty firman työsuhdeautolla tehdyistä työmatkoista ei myöskään saa ihan yhtä hyvin kilometrikorvauksia kuin omalla ajaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisleasing-sopimukseen eivät kuulu esim: vakuutusmaksut, polttoaineet, pesut, lasien ja renkaiden rikkoutuminen, korivauriot, rengassäilytys, vakuutuksen omavastuu, sakot, dieselverot ja vuotuiset käyttömaksut.

Vierailija
8/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

YKSITYISLEASING

Leasingvuokraan sisältyy

¿ sovittu ajokilometrimäärä

¿ huolto-ohjelman mukaiset määräaikaishuollot

¿ öljynvaihdot ja ¿lisäykset

¿ normaalista kulumisesta aiheutuneet tekniset korjaukset

¿ sopimuksen mukaiset varusteet

¿ vuokralleantajan toimittamat talvirenkaat ja normaalista kulumisesta

aiheutuneet renkaiden uusimiset sekä renkaiden kausivaihtotyöt

¿ rekisteröintikulut ja katsastusmaksu

¿ arvonlisävero.

Leasingvuokraan ei sisälly

¿ polttoaineet, pesut ja vahaukset

¿ lasien, lyhdynlasien, umpioiden, peilien tai renkaiden rikkoutumiset

¿ vuokralleottajan vuokralleantajan luvalla asentamien lisävarusteiden

korjaukset ja vaihdot

¿ hinaukset ja kuljetukset

¿ vakuutukset

¿ renkaiden säilytys

¿ ajoneuvon vuotuinen ajoneuvovero, dieselvero tai muu vastaava

vero tai maksu taikka muu maksu tai kulu, johon vuokralleantaja ei

ole nimenomaisesti sitoutunut.

Vuokralleottaja vastaa vuokratun ajoneuvon pysäköintivirhemaksuista,

sakoista ja muista vastaavista maksuista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tieto

Yksityisleasing-sopimukseen eivät kuulu esim: vakuutusmaksut, polttoaineet, pesut, lasien ja renkaiden rikkoutuminen, korivauriot, rengassäilytys, vakuutuksen omavastuu, sakot, dieselverot ja vuotuiset käyttömaksut. -



Esim edellisessä työpaikassani jos autoon tuli vahinko niin edusta huolimatta käyttäjä maksoi omavastuun ja tietenkin sakot, käyttöedussa pesut ja bensat samoin. Mulla kuuluu tähän privaattiin renkaiden säilytys.

Vierailija
10/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. se Nordean juttu on aika tyhmä siinä mielessä, että sopimuksen loputtua auto on ostettava itse tai myytävä itse pois, ei onnistu se, että palauttaa auton ja ottaa esim. uuden tilalle uudella sopimuksella. Toki johtuu siitä, että Nordea ei ole mikään autoliike vaan pankki. Siksi tekisinkin sopparin jonkun liikkeen kanssa, useimmilla autoliikkeillä on nykyään privaattiliisarit.



Meillä on käyttöetuautona Skoda Octavia dieselfarkku, liisarisopimus on muistaakseni jotain 350e/kk, firma maksaa siitä osan osana palkkaa. Mielenkiintoisena yksityiskohtana se, että esim. ostohinnaltaan sama Peugeotin farkku maksaa yli 100e enemmän kuussa: jälleenmyyntiarvo romahtaa ja autoissa on niin paljon korjattavaa, että vuokrahintana on perittävä niin paljon enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi