sairasloman kirjoittamisesta lapsen sairauden vuoksi...
kun mies vie tänään sairaan lapsen terkkariin, niin voiko sh kirjoittaa sairaslomalapun minulle, vaikka mies siis vie lapsen?
Kommentit (4)
Kyseessä tosiaan todistus LAPSEN sairaudesta eli tilaipäisestä hoitovapaasta. Meillä lääkäri on kiltisti kirjoitatnut esim ensin 2 pv minulle ja kolmannen päivän vielä miehelle kun olen tiennyt joutuvani lähtemään työmatkalle.
oli tarkoitus että minä olisin sen kaksi päivää ja jos sairaus jatkuu mies olisi sen kolmannen päivän, koska minun on vaikea olla poissa töistä ko. päivänä.
Käytännössä meillä siis niin, että neuvolantäti kirjoittaa (yhden) poissaolotodistuksen, johon merkitsee milloin kukakin on poissa. Toisen pitää ottaa kopio todistuksesta.
Meillä on jopa käynyt niin, että toinen on ollut poissa aamupäivän ja toinen iltapäivän jos on ollut sellaisia palavereja joihin meneminen on helpottanut elämää (jatkon kannalta) suuresti. Tämä käytäntö kyllä mielestäni palvelee myös työnantajaa loistavasti - ei jää työt niin pahasti rästiin - etenee suunnitellusti vaikka pitäisikin olla poissa.
hoitovapaa tms. Kysymys siis oli, että jos mies vie lapsen terkkariin, niin voidaanko todistus kirjoittaa kuitenkin minulle, joka huomenna jäisin lapsen kanssa kotiin? Vai onko minunkin oltava paikanpäällä?