Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS joutui myöntämään kirjoittaneensa hysterisoivaa, Vihreitä ja SDP:tä mustamaalaavaa puppua "Entä jos polttomoottorit kielletään"-jutussaan.

Vierailija
25.02.2019 |

Miten noloa: Iltasanomat myösni kirjoittaneensa hyseterisoivan valeuutisen. Juttua korjattu:

"Juttua korjattu 24.2. klo 9.59 ja kello 17.18: Jutusta saattoi ymmärtää, että Sdp on vaatinut kaikkien polttomoottoriautojen kieltämistä. Vaatimus koskee uusien polttomoottoriautojen kieltämistä.

Myös vihreät on vaatinut nimenomaan uusien, ei kaikkien polttomoottoriautojen kieltämistä.

Lisäksi jutussa kerrottiin, että Sdp on tukenut sähkö- tai muuten päästöttömäksi määriteltyjen autojen tavoitemääräksi 750 000 vuosikymmenen kuluttua. Sdp:n tavoite koskee kuitenkin vähä- tai nollapäästöisiä autoja."

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä ennen vaaleja korjaillaan omia lausuntoja ja tarkoitan tässä nimenomaan SDP ja Vihreät, jotka ovat lieventäneet puheitaan ennen vaaleja.

-Älkää menkö helppoon!

Vierailija
2/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ainakin Kokoomuksen Verkkouutiset siteerasi ja jakoi tätä valeuutista. Likaista on peli. Toivottavasti Demarit ja Vihreät osaavat laittaa nämä vääristelijät julkisesti tilille tästä sikailusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikki yltyy ja hätäännys valtaa alaa. Roskalehdet yrittävät nyt pumpata tyhmälistön ääniä kokoomukselle, keskustalle ja perussuomalaisille noilla valeuutisilla.

Vierailija
4/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärioikeistolla alkaa olla keinot vähissä ja valheiden kakominen kiihtyy.

Vierailija
5/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä ennen vaaleja korjaillaan omia lausuntoja ja tarkoitan tässä nimenomaan SDP ja Vihreät, jotka ovat lieventäneet puheitaan ennen vaaleja.

-Älkää menkö helppoon!

Eivät ole lieventäneet. Kokoomus on kääntänyt takkiaan. SDP on kokoajan puhunut juuri ninkuin tuossa snaotaan. Ja se on täysin järkevää, sillä esim. Volkswagen aikoo lopettaa polttormoottoriautojen valmistuksen vuonna 2026. Syyttäkää autovalmistajiqa siis!

Vierailija
6/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk, oikeasti meinaa luvut sakata. Kyllähän siinä hätä tulee kun pullatarjoilut loppuu monelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuotinkin pitäisi hälytyskellot soida siitä, että oikeistoeliitti haluaa suomalaisten ajavan edelleen Euroopan vanhimmilla ja rohjoimmilla autorotiskoilla, eikä suoda kansalaisille mahdollisuutta ostaa uusinta uutta. Esimerkiksi Saksassa voi tavallinen työtä tekeväkin ajaa uudella hyvällä autolla kohtuuhintaan. Tämä ei ole mahdollista suomessa, jossa oikeistoeliitti ilmeisesti haluaa ohjata kulutusta käytöstä poistuviin malleihin.

Vierailija
8/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uusien autojen myynnin kieltämisessä järkeä. Vihervassarit ovat hysteerisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levittikö myös MTV3 tuota valeuutista? Hallitus myönsi sille 3 miljoonaa euroa hallituspuolueiden vaalityön tukemiseen.

Vierailija
10/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiini-aviisilta nyt on turha odottaa oikeaa ja puolueetonta uutisointia vihr.-SDP-vas. -akselilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista.

Vierailija
12/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tehokkain tapa vähentää päästöjä olisi riittävän suuri anustappi jokaiselle vihreälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarit puhuivat mielestäni uusienkin autojen kohdalla "perinteisistä" polttomooottoriautoista. Eli esim. ladattavat hybridit voisivat tuon perusteella olla uusissakin autoissa sallittuja.

Vetyautot olisivat täysin ylivoimaisia, jos saataisiin vain vedyn tuotanto ja jakelu järjestetyksi.

Vierailija
14/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu näistä polttomoottoriautoista on lähtenyt täysin käsittämättömälle laukalle, kiitos persulehdistön. IS alkoi heti paukuttaa tätä soopaansa SDP:n aikomuksesta kieltää polttomoottoriautot, kun SDP oli julkaissut ilmasto-ohjelmansa, jossa missään vaiheessa ei sanottu, että polttomoottoriautot pitäisi KOKONAAN kieltää, eikä varsinkaan määrittänyt ehdotonta takarajaa. Välittömästi ulla greipin persu-uutiset uutisoi, että SDP haluaa kieltää kaikki polttomoottoriautot, vaikka demarit ei missään vaiheessa sellaista väittänyt. Muu oikestomedia tietenkin peesasi ja tarttuivat innolla viimeiseen epätoivoiseen oljenkorteensa kampittaa demareiden nousu pääministeripuolueeksi.

Nyt myös persutrollit kokkareiden säestäessä on tuutannut kaikki keskustelupalstat täyteen propagandaa, jossa annetaan ymmärtää, että demarit haluaisi kieltää kaikki polttomoottoriautot heti.

Täälläkin on jo pyörinyt kaikenmaailman ketjuja tyyliin, "miten me tullaan toimeen, kun polttomoottoriautot kielletään". 

Otetaas asiaan hieman perspektiiviä. Yksikään puolue ei ole lyönyt lukkoon minkäänlaisia päivämääriä asian suhteen. SDP toi esiin tavoitteen, johon tulisi pyrkiä. Ja siis pyrkimys oli 750 000 vähä- tai nollapäästöiseen autoon vuoteen 2030 mennessä ja raskaan liikenteen siirtyminen biobolttoaineisiin. Se kielto joka aikanaan tulisi, koskisi tietenkin ainoastaan uusien polttomoottoriautojen myymistä. Tämä kielto siis tulisi aikaisintaan joskus 12 vuoden päästä, eli silloin, kun ei uusia polttomoottoriautoja muutenkaan kukaan enää ostaisi, koska sähköautojen hinnat ovat silloin jo vähintään polttomoottoriautojen luokkaa, ellei edullisempiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demarit puhuivat mielestäni uusienkin autojen kohdalla "perinteisistä" polttomooottoriautoista. Eli esim. ladattavat hybridit voisivat tuon perusteella olla uusissakin autoissa sallittuja.

Vetyautot olisivat täysin ylivoimaisia, jos saataisiin vain vedyn tuotanto ja jakelu järjestetyksi.

Voiko vetyputkistoja edes hitsata ilman vuotoja? Tuskin.

Vierailija
16/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu näistä polttomoottoriautoista on lähtenyt täysin käsittämättömälle laukalle, kiitos persulehdistön. IS alkoi heti paukuttaa tätä soopaansa SDP:n aikomuksesta kieltää polttomoottoriautot, kun SDP oli julkaissut ilmasto-ohjelmansa, jossa missään vaiheessa ei sanottu, että polttomoottoriautot pitäisi KOKONAAN kieltää, eikä varsinkaan määrittänyt ehdotonta takarajaa. Välittömästi ulla greipin persu-uutiset uutisoi, että SDP haluaa kieltää kaikki polttomoottoriautot, vaikka demarit ei missään vaiheessa sellaista väittänyt. Muu oikestomedia tietenkin peesasi ja tarttuivat innolla viimeiseen epätoivoiseen oljenkorteensa kampittaa demareiden nousu pääministeripuolueeksi.

Nyt myös persutrollit kokkareiden säestäessä on tuutannut kaikki keskustelupalstat täyteen propagandaa, jossa annetaan ymmärtää, että demarit haluaisi kieltää kaikki polttomoottoriautot heti.

Täälläkin on jo pyörinyt kaikenmaailman ketjuja tyyliin, "miten me tullaan toimeen, kun polttomoottoriautot kielletään". 

Otetaas asiaan hieman perspektiiviä. Yksikään puolue ei ole lyönyt lukkoon minkäänlaisia päivämääriä asian suhteen. SDP toi esiin tavoitteen, johon tulisi pyrkiä. Ja siis pyrkimys oli 750 000 vähä- tai nollapäästöiseen autoon vuoteen 2030 mennessä ja raskaan liikenteen siirtyminen biobolttoaineisiin. Se kielto joka aikanaan tulisi, koskisi tietenkin ainoastaan uusien polttomoottoriautojen myymistä. Tämä kielto siis tulisi aikaisintaan joskus 12 vuoden päästä, eli silloin, kun ei uusia polttomoottoriautoja muutenkaan kukaan enää ostaisi, koska sähköautojen hinnat ovat silloin jo vähintään polttomoottoriautojen luokkaa, ellei edullisempiakin.

Kuka nyt silloin enää autoja tarvii, kun voi liikkua lentävillä lehmillä.

Vierailija
17/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demarit puhuivat mielestäni uusienkin autojen kohdalla "perinteisistä" polttomooottoriautoista. Eli esim. ladattavat hybridit voisivat tuon perusteella olla uusissakin autoissa sallittuja.

Vetyautot olisivat täysin ylivoimaisia, jos saataisiin vain vedyn tuotanto ja jakelu järjestetyksi.

Ylipäätään hybridit ja kaikki vähäpäästöiset autot olivat niitä, joiden määrä pyrittiin saamaan vuoteen 2030 menessä 750 tuhanteen. Eli siis myös kaasuautot kuuluvat tuohon luokkaan luonnollisesti. Eli kielto tulisi koskemaan ainoastaan pelkkiä täysbensaautoja ja dieseleitä.

Ja siis tuo kielto niille uusille nokivasaroille ja bensakoslillekin tulisi vasta joskus hamassa tulevaisuudessa eli joskus 2030-luvulla. En usko, että silloin enää kaikkein jäärinkään peräkammaripersu menisi itseään siihen viimeiseen myynnissä olevaan bensakoslaan kettingeillä ripustamaan, vaan olisi jo vuosikausia ollut tyytyväinen sähköautoilija.

Vierailija
18/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haapalaltako siellä karkasi sähkömopo käsistä, vai appelsiini-Ullalta?

Vierailija
19/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreillä alkaa selvästi olla kakat housussa, kun jaksavat hössöttää tästä UUSIEN polttomoottoriautojen myynnin kiellosta. Kansa inhoaa myös UUSIEN polttomoottoriautojen myyntikieltoa.

Vierailija
20/22 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS on täys roskalehti. Ihan kuin seiska, mutta ilmestyy vain päivittäin, eikä sitä voi tilata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi