Miksi helkkarissa suomalaiset ovat kaiken sähköistymistä vastaan??
Tervetuloa NYKYAIKAAN. En tajua miksi vastuttatte postin sähköistä allekirjoitusta, itsepalvelukassoja tai pädissä olevaa ajokorttia?! Miksi nuo aiheet ylipäätään ovat nousseet palstan polttaviksi puheenaiheiksi? Suomi on alkujaan peräkylä. Kuinka syrjässä sen haluatte koko ajan globalisoituvasta ja teknologiaa suosivasta maailmasta pitää? En pysty käsittämään. Kyllä kilpailussa mukana pitää pysyä. Maassa, jossa asun nämä ovat olleet arkipäivää jo pitkän pitkän aikaa. Kohta maksatte aterianne puhelimellanne ravintoloiden tablettiin/ipädeihin. Siitäkin saadaan varmaan meteli aikaiseksi...
Kommentit (17)
Entäs kun venäjällä miliisi kysyy ajokorttia ja vihreetä lappua?
Selitänkö suomeksi että se on puhelimessa mutta ei toimi venäjällä?
Puhelimella maksamaan on niin eilispäivää. Oletko kuullut sormenpäällä, katseella tai ajatuksella maksamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun venäjällä miliisi kysyy ajokorttia ja vihreetä lappua?
Selitänkö suomeksi että se on puhelimessa mutta ei toimi venäjällä?
Selvität tietenkin tarvittavat matka-asiakirjat ennen Venäjän maaperälle astumista aivan kuten jokainen vähääkään järkeä päässään omaava tekee. Ajokortti ei ole pelkästään sähköisessä muodossa vaan MYÖS siinä. Mutta sen tiesitkin jo.
Niimpä, mielummin asioin koneen kanssa, kuin nyrpistelevän kassaneidin kanssa. Seksiäkin saa roboteilta, ei tarvitse kestää jäkätystä vain sen takia että saisi reikää.
Puhelin voi sammua kylmästä, tai mistä tahansa muusta syystä.
Teknologian tuputuksesta tulee mieleen vain tämä, Black Mirrorin kuvottava visio tulevaisuudesta:
Sano nyt jotain muuta kuin uusia veroja ja kieltoja mitä suomalaiset ei vastusta. Ihmisillä on kumma tapa määrittää itsensä sen kautta mitä vastustavat ja mitä eivät ole, ei sen kautta minkä puolella ovat ja mitä ovat.
Sä sitten tykkäät päteä ja paasata.
T. Läskidenialisti ja sähköistymisen vihaaja
Sama sähkö käy kohta ihan kirosanasta... kiitos kuuluu tuolle Carunalle joka tuottaa omistajilleen 7,5 prosentin taatun tuoton. Ja mikäli ei tuottaisi, niin tarvittavan verran nostetaan siirtomaksuja.
Mikä muu firma voi teettää investointinsa siirtämällä kulut suoraan asiakkaan maksettaviksi. Potin asiakkaitten maksamasta sähköverkon kunnostuksen hedelmistä korjaa yhtiö kun sähköverkon arvo moninkertaistuu samalla. Maksava asiakas ei mahda mitään muuta kuin kiristelee hampaitaan ja maksaa.
Tykkään kyllä ottaa käyttöön kaikenlaisia uusia juttuja, jos ne toimii ja ovat käteviä. Ihan varaukseton väkisin digitalisoinnin pioneeri en kuitenkaan ole.
Siksi, jos tulee yksikin iso aurinkomyrsky, niin kaikki muuntajat palaa ja meillä ei ole mitään varalla.
Olemme persaukisia muutaman vuoden
Koska sähköinen asiointi on kiinni sen sähkön saannista, ja siksi hauras. Lisäksi tietoturva-asiat ovat monessa tällä hetkellä nousevassa systeemissä ihan lapsipuolen asemassa. Riskejä ja ongelmia on paljon, toki myös mahdollisuuksia.
Kulttuurin sähköistymistä kyllä kovasti halutaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee sähkökatko
Sössöllä on sokeri-isukki, joka maksaa.
Colette kirjoitti:
Tervetuloa NYKYAIKAAN. En tajua miksi vastuttatte postin sähköistä allekirjoitusta, itsepalvelukassoja tai pädissä olevaa ajokorttia?! Miksi nuo aiheet ylipäätään ovat nousseet palstan polttaviksi puheenaiheiksi? Suomi on alkujaan peräkylä. Kuinka syrjässä sen haluatte koko ajan globalisoituvasta ja teknologiaa suosivasta maailmasta pitää? En pysty käsittämään. Kyllä kilpailussa mukana pitää pysyä. Maassa, jossa asun nämä ovat olleet arkipäivää jo pitkän pitkän aikaa. Kohta maksatte aterianne puhelimellanne ravintoloiden tablettiin/ipädeihin. Siitäkin saadaan varmaan meteli aikaiseksi...
Miksi siinä kilpailussa pitäisi pysyä mukana?
Minä olen parin viikon sisällä joutunut hankaluuksiin sekä puhelinoperaattorin että erään yrityksen kanssa sen vuoksi, että pankkini järjestelmät eivät toimineet niin kuin oli tarkoitus. Kaverini joutui lähtemään pankkiin hoitamaan pikkuasiaa, kun systeemi tökki. Työelämässä olen nähnyt yritysten SAP-järjestelmien tökkimistä ja kaatuilua vuosikaudet. Jouduin vaihtamaan pankkia, kun ikivanhan pankkini suomen kielessä ei ollut mitään järkeä eikä omia toimintojaan pystynyt katselemaan jälkikäteen. Ennen joulua olin hypermarketin kassajonossa, kun kuulutettiin, että erään ison pankin kortit eivät toimi. Minä maksoin käteisellä ja lähdin, mutta aika moni jäi ihmettelemään. Joka päivä hyytyvät puhelin ja tietokoneet jättävät ihmisiä pulaan. Ei ole mitään järkeä ottaa kaikkea käyttöön vain siksi, että joku ministeri tai ohjelmistopomo pääsisi kerskumaan kavereilleen, että oltiinpas ensimmäisiä.
Yks mikä mua vtuttaa noissa itsepalvelukassoissa on, kun mun kohdalla ne ei ole kertaakaan toiminut ja siihen ei voi kaikkia ostoksia edelleenkään maksaa.