Mitä teette vanhoilla arabian astioilla?
Kun ei niitä voi ruokailussakaan käyttää. Ajattelin jos kukkia niihin laittaisin. Mutta meneeköhän sitten ihan pilalle. On vanhaa kastikekulhoa ym. En halua pelkästään koristeena kaapissa pitää.
Kommentit (14)
Onko ne puhkikuluneet vai nauraako naapurin pojat, miksi ei voi käyttää? Kyllä meillä ainakin vanhat Arabian lautaset ja kannut on jokapäiväisessä käytössä.
Minulla on kauniissa lasivitriinissä esillä. Toki välillä käytössäkin.
Välillä käytän. Jouluna varsinkin enemmän käytössä kattauksessa. Aika paljon lojuvat käyttämättöminä kaapissa mutta onhan sitä hyvä olla reserviä jos joskus tarviikin.
Käyttäisin jos omistaisin. Joku kastikekulho melko turha, sen voisin myydä
Ei voi käyttää koska niistä irtoaa sitä lyijyä. Kyseessä siis joskus 50-luvulla tehdyt astiat. Isoäidin vanhat, eipä niillä taida olla isoa rahallistakaan arvoa.
Itse en käytä lyijyriskin takia. Eihän niitä jatkuvaan käyttöön suositella, eikä varsinkaan lapsille. Koristeina voi pitää.
Vierailija kirjoitti:
Välillä käytän. Jouluna varsinkin enemmän käytössä kattauksessa. Aika paljon lojuvat käyttämättöminä kaapissa mutta onhan sitä hyvä olla reserviä jos joskus tarviikin.
Ai niin joskus olen vienyt lahjaksi jollekin, esim itse leivottuja keksejä vanhassa Arabian tarjoiluvadissa tms.
Olen antanut arabeille, ei kai niillä muutakaan käyttöä ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne puhkikuluneet vai nauraako naapurin pojat, miksi ei voi käyttää? Kyllä meillä ainakin vanhat Arabian lautaset ja kannut on jokapäiväisessä käytössä.
Koska ovat terveydelle vaarallisia lyijyn takia. Tästä on uutisoitu ihan Ylellä. Oliko suositus että kerran vuodessa voi käyttää tms.
Joo kyllä ne oli selvästi tappavia. Ilmankos mummi ja ukki kuoli jo 90-vuotiaina.
Mulla ei ole vanhoja Arabian astioita.
Ehjät kauniit lautaset voi laittaa seinälle tai hyllyyn koristeeksi. Pienen kulhon voi hyödyntää esim. avainkippona eteisen pöydällä. Astiat voi myös myydä keräilijöille, jos ovat hyväkuntoisia. Rikkinäiset ja kolhiintuneet joutavat roskiin.
Käytän niitä päivittäin. Mitä järkeä on omistaa astioita, joita ei käytetä mihinkään.