Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette vanhoilla arabian astioilla?

Vierailija
28.01.2024 |

Kun ei niitä voi ruokailussakaan käyttää. Ajattelin jos kukkia niihin laittaisin. Mutta meneeköhän sitten ihan pilalle. On vanhaa kastikekulhoa ym. En halua pelkästään koristeena kaapissa pitää.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän niitä päivittäin. Mitä järkeä on omistaa astioita, joita ei käytetä mihinkään.

Vierailija
2/14 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne puhkikuluneet vai nauraako naapurin pojat, miksi ei voi käyttää?  Kyllä meillä ainakin vanhat Arabian lautaset ja kannut on jokapäiväisessä käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kauniissa lasivitriinissä esillä. Toki välillä käytössäkin.

Vierailija
4/14 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä käytän. Jouluna varsinkin enemmän käytössä kattauksessa. Aika paljon lojuvat käyttämättöminä kaapissa mutta onhan sitä hyvä olla reserviä jos joskus tarviikin. 

Vierailija
5/14 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin jos omistaisin. Joku kastikekulho melko turha, sen voisin myydä

Vierailija
6/14 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi käyttää koska niistä irtoaa sitä lyijyä. Kyseessä siis joskus 50-luvulla tehdyt astiat. Isoäidin vanhat, eipä niillä taida olla isoa rahallistakaan arvoa.

Vierailija
7/14 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä lyijyriskin takia. Eihän niitä jatkuvaan käyttöön suositella, eikä varsinkaan lapsille. Koristeina voi pitää.

Vierailija
8/14 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä käytän. Jouluna varsinkin enemmän käytössä kattauksessa. Aika paljon lojuvat käyttämättöminä kaapissa mutta onhan sitä hyvä olla reserviä jos joskus tarviikin. 

Ai niin joskus olen vienyt lahjaksi jollekin, esim itse leivottuja keksejä vanhassa Arabian tarjoiluvadissa tms. 

Vierailija
9/14 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut arabeille, ei kai niillä muutakaan käyttöä ole.

Vierailija
10/14 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne puhkikuluneet vai nauraako naapurin pojat, miksi ei voi käyttää?  Kyllä meillä ainakin vanhat Arabian lautaset ja kannut on jokapäiväisessä käytössä.

Koska ovat terveydelle vaarallisia lyijyn takia. Tästä on uutisoitu ihan Ylellä. Oliko suositus että kerran vuodessa voi käyttää tms.

Vierailija
11/14 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumppasin kierrätyskeskukseen.

Vierailija
12/14 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä ne oli selvästi tappavia. Ilmankos mummi ja ukki kuoli jo 90-vuotiaina.

Vierailija
13/14 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vanhoja Arabian astioita.

Vierailija
14/14 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehjät kauniit lautaset voi laittaa seinälle tai hyllyyn koristeeksi. Pienen kulhon voi hyödyntää esim. avainkippona eteisen pöydällä. Astiat voi myös myydä keräilijöille, jos ovat hyväkuntoisia. Rikkinäiset ja kolhiintuneet joutavat roskiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi