1000e:lla per kuukausi saa luksusauto Jaguar I-Pacen (täyssähköauto) käyttöön yksityisleasingin kautta
Tuohon sisältyy kasko. Siis 1000e maksaa, jos ei aja kovin paljon. Hinta nousee jos ajomäärät kasvaa.
95 kWh akku autossa eli lähes yhtä suuri kuin Teslan kalleimmissa malleissa.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten? Laitan mieluummin tuon tonnin kuussa osakkeisiin kuin autovuokraan.
Osakkeilla voi olla vaikea liikkua paikasta A paikkaan B.
Miksi kukaan sähköautoa? Mä preferoin isoja besoja, että saadaan pidempää kesää tänne landelle (Suomeen). Tää ilmastohypetys on ihan persiistä.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon sisältyy kasko. Siis 1000e maksaa, jos ei aja kovin paljon. Hinta nousee jos ajomäärät kasvaa.
95 kWh akku autossa eli lähes yhtä suuri kuin Teslan kalleimmissa malleissa.
En ihan ymmärrä logiikkaa, että maksaa hirveästi autosta, jos ei aja kovin paljon.
11000 eurolla (1 vuoden vuokrat) ja tonnilla muut kulut saa autoa moneksi vuodeksi eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon sisältyy kasko. Siis 1000e maksaa, jos ei aja kovin paljon. Hinta nousee jos ajomäärät kasvaa.
95 kWh akku autossa eli lähes yhtä suuri kuin Teslan kalleimmissa malleissa.En ihan ymmärrä logiikkaa, että maksaa hirveästi autosta, jos ei aja kovin paljon.
Haluaa ajaa ne 10000km vuodessa laadukkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Tosi kätevä Suomen talvessa.
Jos on lämmin talli käytössä (jossa voi myös ladata) niin kyllä se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon sisältyy kasko. Siis 1000e maksaa, jos ei aja kovin paljon. Hinta nousee jos ajomäärät kasvaa.
95 kWh akku autossa eli lähes yhtä suuri kuin Teslan kalleimmissa malleissa.En ihan ymmärrä logiikkaa, että maksaa hirveästi autosta, jos ei aja kovin paljon.
Haluaa ajaa ne 10000km vuodessa laadukkaasti.
Niin, toki jos ajaa nuo vähät kilometrinsä maantietä, niin sittenhän noin voi olla. Kaupungissa vähän eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kätevä Suomen talvessa.
Jos on lämmin talli käytössä (jossa voi myös ladata) niin kyllä se menee.
Mitä sillä lämpimällä tallilla sähköauton kanssa tekee?
Niistähän on hyötyä bensoille ja dieseleille, jotka ovat niin jäässä aamuisin että pitää ajaa varovaisesti ainakin 15 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kätevä Suomen talvessa.
Jos on lämmin talli käytössä (jossa voi myös ladata) niin kyllä se menee.
Mitä sillä lämpimällä tallilla sähköauton kanssa tekee?
Niistähän on hyötyä bensoille ja dieseleille, jotka ovat niin jäässä aamuisin että pitää ajaa varovaisesti ainakin 15 minuuttia.
Akun kapasiteetti alenee jos akku kylmenee. Kun lähtiessä tallista akku on lämmin (ja koko auto), toimintasäde on paljon pidempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kätevä Suomen talvessa.
Jos on lämmin talli käytössä (jossa voi myös ladata) niin kyllä se menee.
Mitä sillä lämpimällä tallilla sähköauton kanssa tekee?
Niistähän on hyötyä bensoille ja dieseleille, jotka ovat niin jäässä aamuisin että pitää ajaa varovaisesti ainakin 15 minuuttia.
Sähköauton lämpiäminen sulaksi voi kestää tovin kun ei siihen ohjaamon lämmittämiseen ehkä tehoa ole ihan ylinmäärin mitoitettu. Akku myös antaa kylmänä varauksestaan huonommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kätevä Suomen talvessa.
Jos on lämmin talli käytössä (jossa voi myös ladata) niin kyllä se menee.
Mitä sillä lämpimällä tallilla sähköauton kanssa tekee?
Niistähän on hyötyä bensoille ja dieseleille, jotka ovat niin jäässä aamuisin että pitää ajaa varovaisesti ainakin 15 minuuttia.
Akun kapasiteetti alenee jos akku kylmenee. Kun lähtiessä tallista akku on lämmin (ja koko auto), toimintasäde on paljon pidempi.
Kai niillä sen vartin työmatkan saa silti ajetuksi, ja sitten halliin lämpenemään ja akku palautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kätevä Suomen talvessa.
Jos on lämmin talli käytössä (jossa voi myös ladata) niin kyllä se menee.
Mitä sillä lämpimällä tallilla sähköauton kanssa tekee?
Niistähän on hyötyä bensoille ja dieseleille, jotka ovat niin jäässä aamuisin että pitää ajaa varovaisesti ainakin 15 minuuttia.
Sähköauton lämpiäminen sulaksi voi kestää tovin kun ei siihen ohjaamon lämmittämiseen ehkä tehoa ole ihan ylinmäärin mitoitettu. Akku myös antaa kylmänä varauksestaan huonommin.
Ai nekö on noin tiukilla vielä nykytekniikalla? Luulin että puhaltavat saman tien lämpimäksi matkustamon.
Ei kovin häävin näköinen.
En usko että irtoaa pildeä tuolaisella: en siis hanki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kätevä Suomen talvessa.
Jos on lämmin talli käytössä (jossa voi myös ladata) niin kyllä se menee.
Mitä sillä lämpimällä tallilla sähköauton kanssa tekee?
Niistähän on hyötyä bensoille ja dieseleille, jotka ovat niin jäässä aamuisin että pitää ajaa varovaisesti ainakin 15 minuuttia.
Sähköauton lämpiäminen sulaksi voi kestää tovin kun ei siihen ohjaamon lämmittämiseen ehkä tehoa ole ihan ylinmäärin mitoitettu. Akku myös antaa kylmänä varauksestaan huonommin.
Ai nekö on noin tiukilla vielä nykytekniikalla? Luulin että puhaltavat saman tien lämpimäksi matkustamon.
Tietenkin heti puhaltavat lämmintä matkustamoon, mutta en tiedä kuinka suuritehoisen lämmitysvastuksen ovat laittaneet, kun 1200v sisätilalämmittimellä menee pakkasilla yli tunti saada kärry lämpimäksi. Tietty jollain 5kw teholla lämpenisi alle vartissa, mutta se lohkaisee jo toimintamatkasta melko isosti.
Entäs sitten? Laitan mieluummin tuon tonnin kuussa osakkeisiin kuin autovuokraan.