Suurin osa ihmisistä on aika tyhmiä, vaikka luulevat olevansa älykkäitä.
Paitsi että tämä tarkoittaa, että kaiken
todennäköisyyden mukaan minäkin olen yhtä tyhmä. Ja tämmöisiä miettiessä tietysti vähintäänkin salaa ajattelee, että minä se olen kuitenkin edes pikkuisen fiksumpi - mutta näin ajattelevat kaikki muutkin tyhmät...
Kommentit (10)
Ensimmäinen askel viisauteen on tajuta oma tyhmyytensä. Joku viisas näin sanonut
Vierailija kirjoitti:
Älykkyyshän on suhteellista, joten jos suurin osa on tyhmiä, heistä vähiten tyhmät ovat suhteessa muihin tyhmiin ihan fiksuja.
Tämä vain siirtää ongelman. Nyt voi(mme) kaikki tyhmimmätkin tyhmät ajatella, että kyllä minä ainakin kuulun niihin vähiten tyhmiin... Ja olenpas muuten myös aika fiksu ja vaatimaton, kun tunnustaudun jollain tasolla tyhmäksi!
Provorassut, aina mensan ylintä kastia.
Viimeisimpien vaalien tulokset osoittavat myös tämän.
6-4=6. Tuotakaan teoriaa harva älyää kyseenalaistaa, liittyy toiseen maailmansotaan.
Tyhmyys ei ole absoluuttista.
Lähesty ongelmaa esim. siten, että oletko keksinyt maailman mitään uutta?
Jos olet, niin tuskin olet kovin tyhmä, koska miljoonat ennen sinua ovat yrittäneet, mutta eivät onnistuneet.
Lieneekö turha kertoa, että minulla on kymmeniä keksintöjä.
Zinkkumiez
Niinpä. Huomaa hyvin jo asiakaspalvelutehtävissä työskennellessä.
Vierailija kirjoitti:
6-4=6. Tuotakaan teoriaa harva älyää kyseenalaistaa, liittyy toiseen maailmansotaan.
Öö, minä varmaan olen sitten tosi älykäs, kun kyllä minä väitän, että 6-4 ei ole 6...:D
Kuukle ei kyllä sano mitään moisesta yhtälöstä, maailmansodilla tai ilman. Pitäisikö tämä tietää, mistä tässä puhutaan?
Älykkyyshän on suhteellista, joten jos suurin osa on tyhmiä, heistä vähiten tyhmät ovat suhteessa muihin tyhmiin ihan fiksuja.