Paikka jonne minulla ajanvaraus veloittaa 75% käyttämättömästä ajasta, äkillinen sairastuminen?
Laitoin viestiä paikkaan ja etsin vielä työntekijän henk koht numeron, että ilmoitin peruuntumisesta. Onko oikeasti laillista veloittaa 75 prosenttia alle 24h peruutusta ajasta? Jos on näyttöä sairastumisesta, niin ei kai ne voi sitä periä, jos asiakas ei oikeasti tilanteelle mitään voi?
Kommentit (26)
Jos on mulkvisti niin sitten perii. Jos löytyy sydäntä ja tilannetajua niin ei peri.
On laillista, oli syy mikä tahansa.
Mene ja sano että olet oksennustaudissa, kysy saisitko jokun ämpärin viereesi jos tulee huono olo. En voi käsittää tuollaista, että sairastuessa ei saisi peruuttaa.
No todellakin voi. Yrittäjä jää ilman asiakasta. Jos 10 ihmistä peruu päivässä saman "hyvän" syyn takia, niin luuletko sen lämmittävän esim. jotain psykologia tai lääkäriä sitten tilipäivänä.
Asiakkaan mielestähän peruutuksen syy on aina hyvä tai oikeutettu. Esim. kokous, lapsi sairas, äkillinen matka, työpaikan kiireet. Se ei lämmitä sitä ammatinharjoittajaa vaan yhtään, oli syy mikä tahansa . Jos saa uuden asiakkaan tilalle niin se on eri juttu, mutta kun ihmiset peruu esim. lääkäriaikoja puolen tunnin varoitusajalla. Sellaisia aikoja jonne jotkut jonottaa yksityiselläkin monta viikkoa.
Normaali käytäntö. Se on se yrittäjän palkka. Jää tyhjää aikaa ja siitä ei raha tule. Ja on hyvin poistanut näitä "turhia" perumisia.
Jos todella sairastuit, toimitat siihen paikkaan todistuksen lääkärissä käymisestä. Sellaisen saa ihan pyytämällä lääkäriltä tai toimistovirkailijalta. Ei se sen kummempi juttu ole.
Miksi sun sairastumisen pitäisi olla poissa toisen tilipussista?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun sairastumisen pitäisi olla poissa toisen tilipussista?
Haloo taas älyn jättiläinen, sittenhän se vasta tilipussista pois onkin jos tulee sairaana paikalle ja yrittäjä sairastuu myös.
Lääkärintodistusta vastaan eivät yleensä peri, mutta periaatteessa tuokin on mahdollista. Mutta ilmoita sinne paikkaan HETI, niin yrittäjälle jää edes pieni mahdollisuus saada joku muu tilalle. Tai voisitko itse hankkia tilallesi toisen asiakkaan?
Mulla on ollut angiina todistetusti. Antibioottikuuri loppui pari päivää sitten ja nyt naamaa särkee ja taas toista puolta kurkkua. (Olen pitkään yrittänyt puhua, että julkisella pääsisin nielurisaleikkaus een toistuvien kurkkuongelmien takia)
Työntekijä ei vastaa viestiin eikö liikkeeseen jättämäni sähköpostiin ole vielä vastattu. En tiedä, hyväksyivätkö he perumiseni vai pitääkö mun väkisin lähteä huomenna, aika on huomenna kahdeltatoista toisella paikkakunnalla.
Sairastetusta angiinasta ja jatkuvista kurkkuongelmista on kyllä todisteet, enkä todellakaan mielelläni peru menojani. Mutta kuten sanottua, mieluummin tungen sinne kipeänä kuin maksan melkein koko hinnan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaan mielestähän peruutuksen syy on aina hyvä tai oikeutettu. Esim. kokous, lapsi sairas, äkillinen matka, työpaikan kiireet. Se ei lämmitä sitä ammatinharjoittajaa vaan yhtään, oli syy mikä tahansa . Jos saa uuden asiakkaan tilalle niin se on eri juttu, mutta kun ihmiset peruu esim. lääkäriaikoja puolen tunnin varoitusajalla. Sellaisia aikoja jonne jotkut jonottaa yksityiselläkin monta viikkoa.
Kyllä mä ymmärrän, että oharit harmittaa yrittäjän toimintaa. Mutta mun mielestä on kohtuutonta, että aikaa ei VOI perua mistään syystä. Äkillisiä sairastumisia kumminkin tapahtuu ihan oikeasti. Ap
Kerran olin menossa kasvohoitoon, kun aamulla heräsin, minulle oli puhjennut huuliherpesrakkuloita. Soitin heti aamulla kauneushoitolaan ja kysyin, voinko tulla huuliherpeksestä huolimatta,. Minulle vastattiin, että aika pitää siirtää, koska muuten on riski, että herpes leviää hänen hoitolaansa
Mikä aika sinulla on?
Hammaslääkäri?
Kampaaja?
Gynekologi?
Ripsien laitto?
Olisithan sinä voinut jo aiemmin soittaa ja kysyä että kannattaako aika siirtää tai voiko sen perua, kun olet ollut sairaana. Jos nyt vasta perut, niin voi voi. Angiinaan on kuitenkin aina 10 vrk antibioottikuuri, joten mitenkään yllätyksenä tuo sairaus ei sinulle tullut jos kuuri on taas loppu ja sinulla on toistuvia ongelmia. Olisit siis voinut jo vaikka pari päivää sitten soittaa että millainen perumiskäytöntö on.
Ihan oikein että myöhään perutusta ajasta peritään maksu. Ja jos haluat, niin mene yksityiselle. Hoitaja ottaa angiinasta pikatestin josta tiedät taas että onko angiina vai kuvitteletko jotain oloa itsellesi. Ehdit aloittaa uuden kuurin vielä tänään, ja pääset sinne hammaslääkärille/brassivahaukseen/kulmien kestopigmentointiin huomenna.
Vierailija kirjoitti:
No todellakin voi. Yrittäjä jää ilman asiakasta. Jos 10 ihmistä peruu päivässä saman "hyvän" syyn takia, niin luuletko sen lämmittävän esim. jotain psykologia tai lääkäriä sitten tilipäivänä.
Jos veloittaa tuon maksun, vaikka asiakkaalla olisi hyvä syy peruuttamiselle, niin sitten ainakin menettää sen asiakkaan ikiajoiksi. Luulisi tämän käyvän pidemmällä aikavälillä kalliimmaksi. Lisäksi jos asiakas sitten maksun pelossa tulee kipeänä paikalle ja tartuttaa työntekijöitä ja/tai asiakkaita, niin siitähän se riemu sitten repeääkin.
No olisit kyllä varmaan voinut peruuttaa jo aikoja sitten? Itse peruutin maanantaina tämän päivän kampaamoajan, kun tulin kipeäksi ja tiedän ennestään, että kun minulle flunssa iskee, se ei viikossa ohi mene. Olisin ehkä pystynyt olemaan, siinä ja siinä, mutta parempi, etten mennyt sinne kuitenkaan, koska se ei ole tärkeää.
Mä olisin tuossa tilanteessa siirtänyt aikaa hyvissä ajoin.
uNOHDA koko juttu. Et varmasti ole allekirjoituksellasi tai vahvalla pankkitunnistautumisella mitään tilannut. Haistata pitkät paskat rahastajalle.
Nimittäin tuo 75 prosenttia alkaa olla jo sellainen summa, että menen vaikka pää kainalossa jos perumista ei hyväksytä :0 en haluaisi kuitenkaan kipeänä mennä. Ap