Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuletteko moralistit, että tänne kirjoittelu auttaa?

Vierailija
28.12.2018 |

Nautin syvästi, kun luen av:lta haukkumista ilotulitteiden ampumisen, kan nabiksen polttamisen tai alkoholin juomisen verukkeella. Tänne kirjoittamalla "valk oroska" vain yllytätte.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule. Moralisoin vain huvikseen.

Vierailija
2/13 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne luulee. Moralistit ovat lähtökohtaisesti aika yksinkertaisia. Uskovat, että aikuiset ihmiset alkavat heti elää heidän mielensä mukaan, kun toruu ja sormea heristää. Ottavat lisäksi kamalan henkilökohtaisesti nämä heidän paheksumiaan tapoja harjoittavat, kuten vaikka juuri pössyttelijät tai yhden illan juttuja harrastavat. Ikään kuin muut ihmiset tekisivät näitä asioita pääasiassa vain heitä kiusatakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan ansiosta olen:

- alkanut vegaaniksi

- alkanut muutenkin ilmstotiedostavan kuluttamisen

- kirjoittanut kansalaisaloitteen ilotulitteita vastaan

- lahjoittanut Vaasan kissatalolle

- ymmärtänyt, että "kmiehet" kannattaa kiertää kaukaa

- rummuttanut metoon sanomaa

Eli jatkakaa moralisointia, aina joku aukaisee silmänsä :)

Vierailija
4/13 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, moralismi ei toimi niin. Ei kukaan muuta käytöstään yhdestä nettikirjoituksesta. Kyse on siitä, että samaa viestiä toistetaan eri tavoin eri paikoissa. Nykyinen tupakkamoralistinen näkemys olisi 1950-luvulla ollut täyttä huuhaata. Ei se ollut mies eikä mikään, joka ei tupakkaa polttanut. Sen jälkeen on vedottu tunteisiin, esitetty rationaalisia perusteita, moralisoitu, estetisoitu ja herra ties mitä, ja katso: vähä vähältä asenne tupakoivia kohtaan on alkanut muuttua.

Niin tämä homma kuitenkin tuntuisi maailmassa toimivan: viestinnän raaka paskaduuni annetaan niiden hoidettavaksi, jotka eivät osaa millään tavalla kyseenalaistaa omaa uskoaan. Ne, jotka osaavat pohtia asiaa monelta kannalta, eivät ole kykeneviä yksipuolisten moraalitotuuksien latelemiseen. Sama koskee kaikkea teknologiauskosta ateismin kauttaa wiccalaisuuteen ja S-kaupan mainostamiseen. Tai no... mainostoimistossa ehkä vähän naureskellaan S-toimiston tilaukselleen asettamille tavoitteille, mutta raha se on, joka ratkaisee, mikä on huumoria ja mikä ei...

Vierailija
5/13 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moralisoimalla pohtii ja koettelee samalla omia käsityksiään, miettii miksi ne ovat sellaisia kuin ovat.

Vierailija
6/13 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin syvästi, kun luen av:lta haukkumista ilotulitteiden ampumisen, kan nabiksen polttamisen tai alkoholin juomisen verukkeella. Tänne kirjoittamalla "valk oroska" vain yllytätte.

Halvat on huvit. Kieltämättä vaikutus voi olla vähäinen tai olematon. Mutta kaikki ilmiöt ja aatteet leviävät jostakin.

Mitähän kuvittelevat täällä saavansa aikaan ne oudoilla sanaväleillä maahanmuuttajista ja muista heitä kovasti rassaavista ilmiöistä kirjoittelevat henkilöt?

Vierailija
7/13 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen kyllä saanut apua asioihin jotka hiertää tai ihan käytännön pulmiin vinkkejä.

Ja tietenkin vertaistukea täältä saa sekä tänne voi tulla oksentamaan ajatuksensa :>

Täällä sanotaan ne hulluimmat, ilkeimmät ja myös aidoimmat ajatukset. Ajatuksien kaatopaikka.

Tänne voi tulla toteamaan että on typerämpiä ihmisiä mitä itse on. Tai sitten vaan tulla trollatuksi.

Jokaiselle jotakin.

Vierailija
8/13 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- alkanut vegaaniksi

Palstan käyttäminen on vain oire.

Vierailija
9/13 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- alkanut vegaaniksi

Eli lyhyesti sanottuna: olet yksi s*atanan lammas, jolla ei ole mitään omia mielipiteitä tai munaa pitää niistä kiinni.

Vierailija
10/13 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kai tämän palstan funktio liittyy siihen, että Supo saa listan vaarallisista ääliöistä.

Vierailija
11/13 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvat on huvit. Kieltämättä vaikutus voi olla vähäinen tai olematon. Mutta kaikki ilmiöt ja aatteet leviävät jostakin.

Mitähän kuvittelevat täällä saavansa aikaan ne oudoilla sanaväleillä maahanmuuttajista ja muista heitä kovasti rassaavista ilmiöistä kirjoittelevat henkilöt?

He ovat savu, ei tuli.

Vierailija
12/13 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- alkanut vegaaniksi

Jos tiedät, että elämänvalintasi ovat sellaisia kuin haluatkin niiden olevan, miksi koet niiden moralisoinnin niin ikävänä? Tiedät itse parhaiten, miksi ne ovat sellaisia kuin ovat, ja totuus kestää kyllä tutkimisen.

Ja ei sitä moralisointia ole pakko lukea.

Vierailija
13/13 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- alkanut vegaaniksi

Jos tiedät, että elämänvalintasi ovat sellaisia kuin haluatkin niiden olevan, miksi koet niiden moralisoinnin niin ikävänä? Tiedät itse parhaiten, miksi ne ovat sellaisia kuin ovat, ja totuus kestää kyllä tutkimisen.

Ja ei sitä moralisointia ole pakko lukea.

Ja hupsista, tulkitsin kommenttisi olevan sarkasmia, toisin kuin 9. Eli jos se ei ole, voit unohtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi