Parikokeet koulussa, kun toinen on huono kiusaaja
Mitä järkeä on pitää koulutussa parikokeita, jos toinen on kympin oppilas ja toinen kutosen? Voisiko joku selittää? Tämä nimittäin tökkii ihan oikeasti.
Oma poikani on supertunnollinen ja tekee läksynsä hyvin, päämäärät ovat korkealla. Hän stressaa jo nyt oikeasti sitä, että joutuu tekemään parikokeen luokan raggarin kanssa. Voiko joku opettaja kertoa, mikä järki tässä on? Tyyppi on muutenkin aiheuttanut ihan kiitettävästi harmia perheelleni ja nyt sitten koe potentiaalisesti vaarantuu, kun sen joutuu tekemään ihan väärän tyypin kanssa.
Ja joo, kaikkien kanssa on tultava toimeen, mutta työelämässä harvemmin kuitenkaan joudut tekemään töitä sellaisen kanssa, joka on vetänyt sinua kahvitauolla turpiin. Opettaja vain lirkuttaa, että kaikkien kanssa on tultava toimeen eikä jumalauta voi muistaa, mitä viime vuonna tapahtui.
Kommentit (9)
Arveltko poikasi opettajan olevan palstoilla, kun täältä apua haet. Miten olisi Wilma tai puhelin? Ota yhteys opettajaan ja virkistä hänen muistiaan, jos hän on ne vuoden takaiset kiusaamiset jo unohtanut. Tai sitten käske pojan vain sietää sitä vähemmän tunnollista luokkatoveria.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on pitää koulutussa parikokeita, jos toinen on kympin oppilas ja toinen kutosen? Voisiko joku selittää? Tämä nimittäin tökkii ihan oikeasti.
Oma poikani on supertunnollinen ja tekee läksynsä hyvin, päämäärät ovat korkealla. Hän stressaa jo nyt oikeasti sitä, että joutuu tekemään parikokeen luokan raggarin kanssa. Voiko joku opettaja kertoa, mikä järki tässä on? Tyyppi on muutenkin aiheuttanut ihan kiitettävästi harmia perheelleni ja nyt sitten koe potentiaalisesti vaarantuu, kun sen joutuu tekemään ihan väärän tyypin kanssa.
Ja joo, kaikkien kanssa on tultava toimeen, mutta työelämässä harvemmin kuitenkaan joudut tekemään töitä sellaisen kanssa, joka on vetänyt sinua kahvitauolla turpiin. Opettaja vain lirkuttaa, että kaikkien kanssa on tultava toimeen eikä jumalauta voi muistaa, mitä viime vuonna tapahtui.
Opet on aina olleet tyhmiä.
Onko tämä uusi ilmiö? En ainakaan ole ennen kuullu tällaisesta. Onko koe siis ihan oikea koe, vaikuttaa numeroon jne? Jos on, ehdottomasti otat yhteyttä opettajaan ja jos ei käsitä asian epäreiluutta, ota yhteys rehtoriin. Ei toisen numeroon saa vaikuttaa, jos toinen ei edes yritä. Eikä todellaan tarvitse tulla toimeen kaikkien kanssa, jos toinen kiusaa.
Meillä toi meinas käydä KAKSI kertaa. Ilmoitin opelle, että joko pari vaihtuu tai lapsi ei tule koepäivänä kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä uusi ilmiö? En ainakaan ole ennen kuullu tällaisesta. Onko koe siis ihan oikea koe, vaikuttaa numeroon jne? Jos on, ehdottomasti otat yhteyttä opettajaan ja jos ei käsitä asian epäreiluutta, ota yhteys rehtoriin. Ei toisen numeroon saa vaikuttaa, jos toinen ei edes yritä. Eikä todellaan tarvitse tulla toimeen kaikkien kanssa, jos toinen kiusaa.
Oma teini nautti yläasteella pari kokeista ja kyllä ne vaikuttivat numeroon. Nykyään tekevät lukion äidinkielessäkin mm. tyylianalyysi esseitä jotka myös vaikuttavat numeroon. Homma ei toimi. Harvemmin meinaa on samantasoisia ja tekevät yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä uusi ilmiö? En ainakaan ole ennen kuullu tällaisesta. Onko koe siis ihan oikea koe, vaikuttaa numeroon jne? Jos on, ehdottomasti otat yhteyttä opettajaan ja jos ei käsitä asian epäreiluutta, ota yhteys rehtoriin. Ei toisen numeroon saa vaikuttaa, jos toinen ei edes yritä. Eikä todellaan tarvitse tulla toimeen kaikkien kanssa, jos toinen kiusaa.
Oma teini nautti yläasteella pari kokeista ja kyllä ne vaikuttivat numeroon. Nykyään tekevät lukion äidinkielessäkin mm. tyylianalyysi esseitä jotka myös vaikuttavat numeroon. Homma ei toimi. Harvemmin meinaa on samantasoisia ja tekevät yhtä paljon.
Tuohan on ihan törkeää! Kokeiden ideahan on juuri se OMAN osaamisen ja viitsimisen näyttäminen. Jos omalle kohdalleni sattuu, nostan kyllä sellaisen metakan että oksat pois, oli hyvää käytöstä tai ei. Ei oman lapsen koulumenestykseen saa vaikuttaa tuollaise mielivaltaiset parikokeet.
Toisen asteen opinnoissa ymmärrän ryhmätyöt, mutta silloin asiaa katsotaan ihan eri tavalla. Minulla oli itselläni viitsimätön pari toisen asteen opinnoissa, hän ei tehnyt muuta kuin laittoi nimensä paperiin, minä tein kaiken työn. En jaksanut nahistella asiasta, joten tein vain ne työt, halusin saada asian tehdyksi. Useamman työn palauttamisen jälkeen opettaja pyysi minut jäämään luokkaan tunnin jälkeen.
Hän sanoi huomanneensa, ettei Milla(nimi muutettu) tunnu tekevän mitään näiden töiden eteen, että teenkö minä ne kaikki. Myönsin, että niin se hiukan taitaa olla. Opettaja sanoi huomanneensa näissä töissämme sen, että kaikki näyttää samalta kuin minun henkilökohtaiset työni, mutta mitään samaa niissä ei ollut, kuin parini henkilökohtaisissa töissä. Hän poisti parini nimen töistämme ja hän joutui tekemään kaikki työt itse uudestaan, eikä muuten saanut niistä ainuttakaan läpi.
Parikokeessakin pitää oppia osoittamaan mitä teki itse jos ei mennyt työt tasan. Tunnollisellehan kieltäytyjän kanssa on melkein helpointa. Tee yksin, palauta ja ilmoita opettajalle että teit yksin kun toinen ei osallistunut. Ei ole parin tehtävä piiskata toista, molemmilla vastuu. Tunnollisella on myös vastuu olla päästämättä ääliöitä siipeilemään, älkää alkako kynnysmatoiksi.
Mikä ihmeen parikoe? Hah hah.