Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkää tämä lentokoneen ryhmänumeroiden logiikkaa? Paikka viimeisellä rivillä, silti Group 3 ?

Vierailija
01.12.2018 |

Eikö olisi loogista, että vikan rivin matkustajat menevät ensimmäisenä? Tässä tapauksessa siis sisään mentiin vain etuovesta.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä kestää, jaxuhalit!

P.S. Muistathan ilmastonmuutoksen?

Vierailija
2/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä , mutta järjestys tulisi tehdä kansallisuuksien mukaan. esim, euroopassa ekaksi  pohjoismaalaiset ja hollantilaiset. sitten itäblokin maat sitten germaanit ja lopulta latinot .

jo muutama espanjlainen alussa viivästyttää jonoa 30 minuuttia sekoilemalla matkalaukkunsa kanssa rivillä 1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se on, kone täytetään edestä alkaen. Kun menet sinne viimeisten joukossa, et saa enää käsimatkatavaroita ylälokeroihin, vaan joudut tunkemaan ne jalkoihisi. Sitten edessä istuva kallistaa penkkinsä selkänojan mahdollisimman taakse ja huomaat, että joudut koko lennon ajan istumaan ns. veritulppa-asennossa eli jalat hankalasti paikallaan. Ja kun olet lähdössä koneesta pois, tulee käytävää "vastavirtaan" matkustajia ottamaan matkatavaroitaan siitä sinun istuimesti yläpuolelta, osa jopa vaatii, että nostat heidän laukkunsa sieltä pois, jotta heillä on helpompaa.

Vierailija
4/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ne lapsiperheelliset hidastaa kaikkein eniten. Miksi ne pitää työntää sinne ekana, kun ne räpäleet eivät tykkää siellä koneessa olla muutenkaan. Lapselliset vikana koneeseen ja ekana ulos (huutaville bois avata oven jo olmassa).

Vierailija
5/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyl uskomatonta kun näkee näitä, että paikka on jossain ensimmäillä riveillä, ja jäädään kaikessa rauhassa askartelemaan sen laukun ilman minkään laista kiirettä. Ja takana 200 matkustajaa odottaa jonossa... Eikö voi valmiiksi katsoa, että tämän laitan ylös ja tämän otan penkille ja kas, 2 sekuntia ja homma valmis ja jono liikkuu taas? Mutta ei...

Vierailija
6/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyl uskomatonta kun näkee näitä, että paikka on jossain ensimmäillä riveillä, ja jäädään kaikessa rauhassa askartelemaan sen laukun ilman minkään laista kiirettä. Ja takana 200 matkustajaa odottaa jonossa... Eikö voi valmiiksi katsoa, että tämän laitan ylös ja tämän otan penkille ja kas, 2 sekuntia ja homma valmis ja jono liikkuu taas? Mutta ei...

Näinhän se aina menee.

Ensin sisään päästetään eturivien ihmiset, nämä sitten blokeeraavat sen käytävän niin että muut saavat jonottaa hiki päässä.

Jos paikat täytettäisiin perältä alkaen, eivät ihmiset joutuisi odottamaan että edelliset ovat saaneet laukkunsa hyllylle ja takkinsa pois päältä ja päässeet istumaan.

Tämä on vissiin niitä "aina on näin tehty" -juttuja.

Ja kun aina on tehty näin, niin sitä ei voi muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyl uskomatonta kun näkee näitä, että paikka on jossain ensimmäillä riveillä, ja jäädään kaikessa rauhassa askartelemaan sen laukun ilman minkään laista kiirettä. Ja takana 200 matkustajaa odottaa jonossa... Eikö voi valmiiksi katsoa, että tämän laitan ylös ja tämän otan penkille ja kas, 2 sekuntia ja homma valmis ja jono liikkuu taas? Mutta ei...

Näinhän se aina menee.

Ensin sisään päästetään eturivien ihmiset, nämä sitten blokeeraavat sen käytävän niin että muut saavat jonottaa hiki päässä.

Jos paikat täytettäisiin perältä alkaen, eivät ihmiset joutuisi odottamaan että edelliset ovat saaneet laukkunsa hyllylle ja takkinsa pois päältä ja päässeet istumaan.

Tämä on vissiin niitä "aina on näin tehty" -juttuja.

Ja kun aina on tehty näin, niin sitä ei voi muuttaa.

Minä tosissaan luulin, kun näitä ryhmänumeroita ruvettiin käyttämään, että ne menisi juurikin niin, että peräosa ensin, sitten keskeltä ja lopuksi etuosa. Mutta jos vikan rivin matkustaja kuuluu ryhmään 3, niin eihän tässä ole mitään järkeä.

Vierailija
8/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten maksavat pääsevät ensin sisään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaat ensin pisnesluokkaan ja muille etupaikoille ja sitten rahvas ja muut juntit, kun ovat olleet niin röyhkeitä, että matkustavat lentämällä, kuten paremmatkin ihmiset.

Vierailija
10/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten maksavat pääsevät ensin sisään

Eniten maksavat tulevat koneeseen viime hetkellä loungesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten maksavat pääsevät ensin sisään

Eniten maksavat tulevat koneeseen viime hetkellä loungesta.

Kyllä mä suuntaan aina loungesta hyvissä ajoin portille, kun Group 1 otetaan sisään koneeseen :)

Vierailija
12/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten maksavat pääsevät ensin sisään

Eniten maksavat tulevat koneeseen viime hetkellä loungesta.

Kyllä mä suuntaan aina loungesta hyvissä ajoin portille, kun Group 1 otetaan sisään koneeseen :)

En ymmärrä, mikä siinä on niin hauskaa katsella, kun muut tungeksii ja tönii teitä "etupenkkiläisiä"? Paljon kivempi vetää keittoa loungessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Group 3 määriytyy Finnairin (esim.) kanta-asiakastasosi ja lentolippusi matkustusluokan mukaan.

Koneen lastaamisen logiikan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
14/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Group 3 määriytyy Finnairin (esim.) kanta-asiakastasosi ja lentolippusi matkustusluokan mukaan.

Koneen lastaamisen logiikan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

No onpahan idiotismin huipentuma! Olin oikeasti siinä uskossa, että tällä oli pyrkimys nopeuttaa lastaamista! Norwegianilla sentään joku tolkku, kun lastaavat puolet porukasta takaovesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Group 3 määriytyy Finnairin (esim.) kanta-asiakastasosi ja lentolippusi matkustusluokan mukaan.

Koneen lastaamisen logiikan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

No onpahan idiotismin huipentuma! Olin oikeasti siinä uskossa, että tällä oli pyrkimys nopeuttaa lastaamista! Norwegianilla sentään joku tolkku, kun lastaavat puolet porukasta takaovesta.

Ei välttämättä.

Vierailija
16/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Group 3 määriytyy Finnairin (esim.) kanta-asiakastasosi ja lentolippusi matkustusluokan mukaan.

Koneen lastaamisen logiikan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Kyllä se on aina tähän asti määräytynyt rivien mukaan, pois lukien ykkösryhmä, jossa on businessmatkustajat.

Vierailija
17/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Group 3 määriytyy Finnairin (esim.) kanta-asiakastasosi ja lentolippusi matkustusluokan mukaan.

Koneen lastaamisen logiikan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Kyllä se on aina tähän asti määräytynyt rivien mukaan, pois lukien ykkösryhmä, jossa on businessmatkustajat.

Boarding passissa lukeva group on eri asia. Ja esim. SAS tai useimmat lomalennot eivät käytä vastaavaa systeemiä.

Vierailija
18/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat ja lapset kun pääsee ilmaiseksi tai 10% normaalihinnasta, voi sillä erotuksella hankkia etuoikeuden koneeseen menossa ja täyttää säilytystilat sekä aloittaa sen tepastelun käytävällä.

Vierailija
19/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten maksavat pääsevät ensin sisään

Eniten maksavat tulevat koneeseen viime hetkellä loungesta.

Ja pitkillä lennoilla businekseen on ihan eri sisäänkäyntikin.

Kun matkustat kolmen lapsen ja koiran kanssa pääset aina ekana koneeseen, sut suorastaan haetaan sinne. Ja kyseessä kuitenkin sen ikäiset lapset, ettei heistä häiriötä kanssamatkustajille ole ja koirakin on koneessa hiljaa kun saadaan rauhassa asettua. Kerran viimeisenä koneeseen tullut mies totesi laskeuduttuamme  11 lennon jälkeen ja koiran vähän siinä vinguttua sitä hässäkkää, että "enpä olis uskonut että istuin 11 h koiran päällä, miten se oli noin hiljaa?".

Vierailija
20/28 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optimaalinen tapa olisi lastata kone satunnaisesti. Tämä on mallinnettu useampia kertoja.