Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodin kasvattajien viestintätyyli

Vierailija
23.11.2018 |

Miksi päiväkodin kasvattajat viestivät komennoin ja kielloin?
Onko jollain ammattilaisilla jotain lähteitä tähän miksi näin kannattaa tehdä, kun kaikkialla muualla ohjeistetaan aivan toisenlaiseen kommunikaatioon?
Yleensä aikuiset puhuvat keskenään ystävällisempään sävyyn, miksi se ei päde päiväkodin aitojen sisällä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. ei koske tätä palstaa, joten antaa tulla vaan

ap

Vierailija
2/6 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni oli yksityisessä päiväkodissa. 

Sitten sieltä alkoi tulla töksäytteleviä ja epäasiallisia viestejä tyyliin

"Onko Linnea lomalla koko helmikuun, kun ei ole hoitoaikoja ilmoitettu??????!!!!!!!!"

Tämä viesti tuli puoli tuntia sen jälkeen kun hoitoajat olisi pitänyt antaa. 

("Ilmoittakaa helmikuun hoitoajat 20.1. klo 15.00 mennessä" 

ko. viesti tuli 15.25)) 

Irtisanoin lapseni tuolta ja vaihdoimme päiväkotia, missä keskustelut käydään ammattimaisesti. 

Toisessakin päiväkodissa unohdin kerran antaa hoitoajat ajallaan. 

Sieltäkin tuli viesti seuraavana päivänä

"Hei, muistattehan laittaa Linnean hoitoajat meille mahdollisimman pian, jotta saamme työvuorolistat tehtyä.  Kiittäen, päiväkodin henkilökunta."

Sama asia,  mutta toisessa paikkaa asiakaspalvelun ammattilaisia. 

Ja kyllä. Kyllä sen puhetyylin valitettavasti huomasi lastenkin kanssa. 

Äänestäkää jaloillanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä aihe kyllä nostaa esille. Meillä on vuosittain nimettömät kyselyt (yksityisessä päiväkodissa) ja olemme vuosittain saaneet erittäin hyvät arviot vanhempien kohtaamisesta. Meillä painotetaan sitä, kuinka vanhempi on lapsensa tärkein asiantuntija ja positiivisen palautteen merkitystä.

Saamme myös tarvittaessa lisäkoulutusta asiaan. Huoli puheeksi-koulutuksen menetelmät ovat meillä useimmilla käytyinä. sanattoman viestinnän tärkeys on myös hyvin huomioitu.

Aina pitäisi muistaa myös se, että jos joutuu kertomaan jonkun ikävän asian, olisi tärkeää muistaa kertoa niistä hyvistäkin jutuista.

Vierailija
4/6 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon päiväkoti ilmiselvästi.

Vierailija
5/6 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alalla työskentelevät eivät todellakaan ole varhaiskasvatuksen koulutusta saaneet.

Vierailija
6/6 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä aihe kyllä nostaa esille. Meillä on vuosittain nimettömät kyselyt (yksityisessä päiväkodissa) ja olemme vuosittain saaneet erittäin hyvät arviot vanhempien kohtaamisesta. Meillä painotetaan sitä, kuinka vanhempi on lapsensa tärkein asiantuntija ja positiivisen palautteen merkitystä.

Saamme myös tarvittaessa lisäkoulutusta asiaan. Huoli puheeksi-koulutuksen menetelmät ovat meillä useimmilla käytyinä. sanattoman viestinnän tärkeys on myös hyvin huomioitu.

Aina pitäisi muistaa myös se, että jos joutuu kertomaan jonkun ikävän asian, olisi tärkeää muistaa kertoa niistä hyvistäkin jutuista.

Näin se taitaa olla meidänkin päiväkodissa mutta ei vaan toimi yhtään käytännössä. Yhtään.