Miksi Suomessa ei kouluteta asiakaspalvelun maistereita?
Kommentit (11)
Vittuilun sietäminen, 6 opintopistettä
Huutamisen kuuntelu, 6 opintopistettä
Asiakkaiden tekemät iskuyritykset, 6 opintopistettä
Siinäpä kysymys. Meillä todella siihen olisi tarvetta. Ja tästä on puhuttu jo vuosia sitten, kuinka design-tuotteisiin tarvittaisiin luksuspalvelua kansainvälisille rikkaille.
Oliko jokin suuremman kultasepänliike, jonka omistaja kertoi kouluttavansa henkilökuntaa ulkomailla.
Suomessa jotekin hyvä asiakaspalvelu koetaan alentavana, eikä siihen suhtauduta positiivisesti, vaikka se olisi pienen maan yksi valtti kortti, sillä yhä enemmän on varakkaita ihmisiä, jotka eivät osta pelkästään tuotetta, vaan myös palvelua.
Hyvä idea ap.
koulutuksen saa vain ja ainoastaan läätämällä töitä. Itse olen siis "ASP Maisteri" 22
työvuoden jälkeen :)
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä kysymys. Meillä todella siihen olisi tarvetta. Ja tästä on puhuttu jo vuosia sitten, kuinka design-tuotteisiin tarvittaisiin luksuspalvelua kansainvälisille rikkaille.
Oliko jokin suuremman kultasepänliike, jonka omistaja kertoi kouluttavansa henkilökuntaa ulkomailla.Suomessa jotekin hyvä asiakaspalvelu koetaan alentavana, eikä siihen suhtauduta positiivisesti, vaikka se olisi pienen maan yksi valtti kortti, sillä yhä enemmän on varakkaita ihmisiä, jotka eivät osta pelkästään tuotetta, vaan myös palvelua.
Hyvä idea ap.
Palvelumuotoilua opetetaan monessa paikkaa maisteritasolla. Mutta ei sen palvelun toteuttamiseen välttämättä maisteria tarvita.
Suomessa tarvittaisiin asiakaspalvelun maistereita ja töitä riittäisi. Hyvä ap. oivalluksesta.
http://www.matkailusilma.fi/teemat/henkilot/aitoja-elamyksia-aidossa-ym…
Koska sitten näille asiakaspalvelijoille pitäisi maksaa korkeampaa palkkaa, mikä taas nostaisi ketjun/myymälän hintoja, ja tämähän ei piheille suomalaisille käy. Kaiken pitää olla mahdollisimman halpaa, laadunkin kustannuksella.
Maisterithan ovat ajaneet suomen suohon, ai vielä lisää? Tuottamattomat verovarojen polttajat.
Ei olisi varmaan kysyntää moisella, ei halukkuutta opiskella mokomaa turhaa.