Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako diesel-autoa ostaa? hyytyykö se pakkasilla?

Vierailija
18.08.2018 |

kertokaa kokemuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellainen, jossa on polttonestelämmitin. Ei hyydy.

Vierailija
2/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla Webasto tai muu vastaava lämmitin, kuten ykkönen sanoi. Meillä meni auto vaihtoon heti, kun Webasto meni rikki. Auto oli niin vanha, ettei lähdetty korjaamaan. Ilman Webastoa ihan turha yrittää täällä päin maailmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyydy. Olen ajanut dieselillä jo vuosikaudet, enkä ole jaksanut laittaa lohkolämmitintä kiinni kovimmillakaan pakkasilla (ei ole webastoa tms).. Aina on lähtenyt ja pelannut kuin kello.

Vanhat 80-90 luvun nokivasarat, ja nykyajankin Opelit ja ranskalaiset nyt eivät välttämättä lähde käyntiin edes kesällä jos ovat jääneet varjoon. Mutta modernit kunnon dieselautot ovat huolettomia vehkeitä.

Vierailija
4/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla Webasto tai muu vastaava lämmitin, kuten ykkönen sanoi. Meillä meni auto vaihtoon heti, kun Webasto meni rikki. Auto oli niin vanha, ettei lähdetty korjaamaan. Ilman Webastoa ihan turha yrittää täällä päin maailmaa.

Älä puhu pasckaa. Oletko nainen?

Vierailija
5/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä hyytymiset johtuu huoltojen laiminlyömisestä tai siitä että ajaa tosi vähän ja pakkasten tullessa tankissa on vielä kesälaatuista dieseliä. Itsellä on ollut kaksi dieselautoa ja koskaan ei ole hyytynyt pakkasen vuoksi. Akun huonontuessa auto on kyllä hyytynyt Webaston käytön vuoksi. Tosi kiva kun likkeille lähtiessä ajastettu webasto on lämmittänyt auton, mutta akku on niin tyhjä ettei jaksa startata autoa käyntiin.

Vierailija
6/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla Webasto tai muu vastaava lämmitin, kuten ykkönen sanoi. Meillä meni auto vaihtoon heti, kun Webasto meni rikki. Auto oli niin vanha, ettei lähdetty korjaamaan. Ilman Webastoa ihan turha yrittää täällä päin maailmaa.

Älä puhu pasckaa. Oletko nainen?

Mä voin keskustella sun kanssasi sitten, kun opettelet käytöstavat. Tuollaiseen en vastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaankin. Dieselvero nousee, auto ei hyydy.

Vierailija
8/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla Webasto tai muu vastaava lämmitin, kuten ykkönen sanoi. Meillä meni auto vaihtoon heti, kun Webasto meni rikki. Auto oli niin vanha, ettei lähdetty korjaamaan. Ilman Webastoa ihan turha yrittää täällä päin maailmaa.

Älä puhu pasckaa. Oletko nainen?

Mä voin keskustella sun kanssasi sitten, kun opettelet käytöstavat. Tuollaiseen en vastaa.

Eli olet, etkä selvästikään tiedä yhtään mistä puhut. Älä vastaa enää autoaiheisiin ketjuihin, kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
9/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko viime talvena teiden varret täynnä diesel autoja 25% on niitä. Ei hyydy jos tankkaat talvidieseliä.

Vierailija
10/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistat vaihdattaa polttoainesuodattimen vaikka joka syksy niin eipä sen pitäisi hyytyä jos ei akku sitten sano sopparia irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 80-luvulla oli niin kovia pakkasia, että talvilaatu kohmettui suodattimeen.

Vierailija
12/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun diisseli on toiminut hyvin talvella. No viime talvena meni akku, mutta sillä nyt ei ole polttoaineen kanssa mitään tekemistä. Tutulla on kolmisen vuotta vanha diesel ilman lämppäriä. Toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyydy. Talvikauden dieselissä on kovat pakkasrajat. Ei todellakaan tarvitse Webastoa. Meillä riittää lämppäripiuha tolppa mutta toikaan ei ole ehdoton. Nopeuttaa vaan liikkeellelähtöä ja säästää polttoainekuluja.

Vierailija
14/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun diesel mese vuodelta 1994 toimii talvisin täysin moitteettomasti. Mitä ny sutii liukkailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä hyytynyt.

Vierailija
16/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ovat meillä läheteneet käyntiin, ilman webastoa. Nykyisessä on webasto ollut jo vuosia rikki, eikä kannata ikivanhaan korjata, kun siis ilmankin pärjää. Lohkolämmitintäkään ei ole, ja sälitys ihan ulkosalla kesät talvet. Mutta tuo lienee yksilö, joka vaan lähtee aina käyntiin.

Vierailija
17/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta vanhat dieselit on tosi hyviä. Pieni kulutus, ei tarvii webastoa, lähtee käyntiin kovillakin pakkasilla vaikka ilman lohkolämmitintä, kun on kunnossa. Paljon luotettavampia kuin uudet autot. 

Vierailija
18/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Bemareissa webastot? 

ap, joka etsii menopeliä alleen

Vierailija
19/22 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyydy, jos ostat kunnollisen auton. Eikä tarvita webastojakaan. Vanhat 90-luvun mersut esimerkiksi porskuttaa eteenpäin myös seisottuaan useamman päivän -28 pakkasella, kokemusta on.  Huollat vain hyvin etkä osta mitään uutuuspaskoja.

Vierailija
20/22 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet dieselit on niin hyviä hyötysuhteeltaan, ettei lämpöä muodostu tarpeeksi auton sisätilojen lämmitykseen. Siksi niissä on se webasto/lisälämmitin. Sillä ei ole juurikaan merkitystä auton käynnistymisen kanssa. Mukavampi vaan lähteä ajamaan, kun sisätilatkin jo valmiiksi lämpimät. Dieseliä on käytetty kohta 100 vuotta autoissa, joten eiköhän se ole aivan yhtä tutkittu ja hyvä polttoaine, kuin bensakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi