Lidl vaatii henkilötunnuksen jos haluaa palauttaa ostoksen?
En ole ikinä palauttanut käyttötavaroita Lidliin, mutta nyt ajattelin palauttaa ostamani suoristusraudan koska en ole tyytyväinen siihen (hieman käytetty siis). Satuin huomaamaan netissä yhden blogin, jonka mukaan Lidl haluaa tuotetta palautettaessa asiakkaan yhteystiedot ja henkilötunnuksen. Tietääkö kukaan pitääkö tuo paikkaansa? En oikein viitsisi siinä kassajonossa alkaa huudella henkilötietojani, varsinkin kun tunnetusti Lidlissä on yleensä vain yksi kassa käytössä ja siinä sitten helkutinmoinen jono.
Kommentit (45)
Palautat käytetyn tuotteen? Millä perusteella?
Kyllä on ihmiset vainoharhaisia. Sillä hetulla ei ole mitään merkitystä. Mitä oikein pelkäät?
No eikö sen voi kirjoittaa vaikka paperilapulle , jos ei halua huudella eikä osaa asiaansa muuten kertoa kuin huutamalla. Varmuuden vuoksi vielä foliohattu päähän.
Vierailija kirjoitti:
Palautat käytetyn tuotteen? Millä perusteella?
Ei tarvitse perustella jonkun ajan sisällä mitään.
No näytä henkkarit? Ei tarvitse huudella
Kun olin itse töissä Lidlissä 2014, niin ei silloin ainakaan tuollaisia kyselty.
Millä oikeudella lidl sitä vaatii?
Omituista. Minulta ei ole kysytty hetua koskaan kun olen palauttanut tuotteita Lidliin.
Vierailija kirjoitti:
Millä oikeudella lidl sitä vaatii?
Ai että tämä on joku suuri oikeusasia? Anna mun kaikki kestää näiden nutipäiden kanssa.
Anna väärä.
Mutta ottaako Lidl takaisin tuotteita, jotka eivät ole viallisia ja joita on jo käytetty?
Erikoista.
Vaatteita olen joskus palauttanut kun kotona sovitettaessa huomannut että sopivat huonosti, eivätkä silloin ole ainakaan kyselleet yhtään mitään. Käyttötavaroista en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä palauttanut käyttötavaroita Lidliin, mutta nyt ajattelin palauttaa ostamani suoristusraudan koska en ole tyytyväinen siihen (hieman käytetty siis). Satuin huomaamaan netissä yhden blogin, jonka mukaan Lidl haluaa tuotetta palautettaessa asiakkaan yhteystiedot ja henkilötunnuksen. Tietääkö kukaan pitääkö tuo paikkaansa? En oikein viitsisi siinä kassajonossa alkaa huudella henkilötietojani, varsinkin kun tunnetusti Lidlissä on yleensä vain yksi kassa käytössä ja siinä sitten helkutinmoinen jono.
Itse olen palauttanut käyttämättömiä 14pvä sisällä.
Tosin eipä kassahenkilö ole ollut mitenkään kiinnostunut toteamaan onko tuotetta käytetty vai ei. Korkeintaan kysynyt miksi palautan.
Eikä tosiaankaan ole mitään henkilötietoja kyselty.
Miksi HUUDAT henkilötunnustasi kassalla? Toisekseen, naiset ovat maailman suurimpia tuhoajia kulutuksellaan. Kannattaisiko harkita niitä ostoksiaan ja jättää esimerkiksi ne kiinakrääsäostokset netissä väliin ja suosia muutakin kuin hikipajoilla valmistettuja rättejä?
Olen aivan varma, että aloittajakin tässä haaskaa luonnonvaroja hapentuhlauksineen sen takia,
että oli niin ihqut kaverin häät tiedossa joihin oli kivaa koittaa vähän suoristaa tukkaa.
Jos raha palautetaan tilille, silloin täytyy aina olla henkilötunnus maksun yhteydessä. Suojataan harmaalta taloudelta.
Lain mukaan myyjällä ei ole mitään velvollisuutta ottaa ollenkaan takaisin ostostasi.
Kun kuitenkin ottavat vastaan niin mikseivät saisi vaatia palauttajan henkilötietoja? Toinen vaihtoehto olisi, että eivät ota ollenkaan vastaan.
Nimi ja kuittaus luulisi riittävän, mihin muka kenenkään yhteystietoja saati hetua tarvitsevat? Ihmiset on turhan välinpitämättömiä, jos oikeasti ovat valmiita luovuttamaan kaikki henkilötietonsa tilanteessa, jossa niiden uteluun ei ole mitään järkevää perustetta.
Vierailija kirjoitti:
Anna väärä.
Mutta ottaako Lidl takaisin tuotteita, jotka eivät ole viallisia ja joita on jo käytetty?Erikoista.
Onhan sitä rautaa koekäytetty tehtaalle (toivottavasti).
Miten todistavat ettei jotain tuotetta ole käytetty?
Miksi yleensä antaa palautusoikeus jos arvelevat ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan myyjällä ei ole mitään velvollisuutta ottaa ollenkaan takaisin ostostasi.
Kun kuitenkin ottavat vastaan niin mikseivät saisi vaatia palauttajan henkilötietoja? Toinen vaihtoehto olisi, että eivät ota ollenkaan vastaan.
Lain mukaan ei tarvi sitten luvata sitä kuitissa.
Kyllä liikkeet jotka eivät huoli palautuksi/vaihtoja yleensä ilmoittavat selvästi tästä esim sisääntulon yhteydessä.
Yleisemmin tämmöiset uudet säännöt johtuvat siitä, että esim ihmiset ovat ostaneet tavaroita, palauttaneet ne sitten muutaman käytön jälkeen ja ostavat sitten taas niillä rahoilla jotain uutta ja jatkavat tuota samaa rumbaa.